Zonwering of pergola

waarom niet iets in hout, met gespannen kabels waarover een druivenlaar/bluawe regen groeit. Perfect voor een rijhuis.

5bf820c009d93324eb7aede17e5396ee.jpg



Ik moet er niet aan denken om zo'n (mechanisch) metalen gedrocht in mijn tuin te hebben. Miljaar, dat is echt verkavelingsvlaanderen. Nog een klinkertje van 40x40 erbij en een Gardena tuinslang gemonteerd aan de muur.
Da’s zeker 100 keer schoner, alleen is het echt wel fijn als je tijdens een regenbui ook gewoon buiten kunt blijven zitten. Dus ik ben nog aan het nadenken om zoiets als op uw foto te zetten, maar dan ook waterdicht.
 
halfopen-veranda-eik-hout-zadeldak-aarschot-aanbouw-overkapping-ossenoog.jpg

Ik heb dan weer zoiets. (los van het huis in de tuin staan) met verlichting en zetel erin. Af en toe zetten we dan daar de eettafel onder om te eten.
 
Da’s zeker 100 keer schoner, alleen is het echt wel fijn als je tijdens een regenbui ook gewoon buiten kunt blijven zitten. Dus ik ben nog aan het nadenken om zoiets als op uw foto te zetten, maar dan ook waterdicht.
En vooral als dat is volgroeid zit het altijd in uw zicht als dat uw enige raam is; Ok de blaadjes vallen er af, maar altijd zo een constructie in uw zichtveld is het toch niet vind ik persoonlijk. Liever iets dat (al is het manueel) volledig weg kan.
 
En vooral als dat is volgroeid zit het altijd in uw zicht als dat uw enige raam is; Ok de blaadjes vallen er af, maar altijd zo een constructie in uw zichtveld is het toch niet vind ik persoonlijk. Liever iets dat (al is het manueel) volledig weg kan.
Ja hier is dat allemaal 260cm hoog, de schuiframen, dus dat valt wel mee. Ook hebben we op het schuin dak ramen in het plafond, dus neemt ook geen licht weg.

Ik wil net dat het volgroeid is :)
 
halfopen-veranda-eik-hout-zadeldak-aarschot-aanbouw-overkapping-ossenoog.jpg

Ik heb dan weer zoiets. (los van het huis in de tuin staan) met verlichting en zetel erin. Af en toe zetten we dan daar de eettafel onder om te eten.
Ik heb ook zoiets gelijkaardigs in de tuin, maar de zonneluifel (of pergola) zou bij mij effectief zijn om mijn uitbouw (hout en glas) te beschermen tegen de zon, ben er nog altijd niet uit eerlijk gezegd, zeker niet nu ik hoor dat dit soms niets gedaan wordt in houtskelet)
 
Uiteindelijk gaan wij voor screens, 2 handelaars geweest, en die zeiden beide dat ze geen luifel plaatsen op houtskelet, of het moet zo één zijn met nog 2 palen, daar heb ik geen zin in, dus screens it is.
 
Uiteindelijk gaan wij voor screens, 2 handelaars geweest, en die zeiden beide dat ze geen luifel plaatsen op houtskelet, of het moet zo één zijn met nog 2 palen, daar heb ik geen zin in, dus screens it is.
screens als in puur om de ramen / binnen te beschermen dan?
 
Uiteindelijk gaan wij voor screens, 2 handelaars geweest, en die zeiden beide dat ze geen luifel plaatsen op houtskelet, of het moet zo één zijn met nog 2 palen, daar heb ik geen zin in, dus screens it is.
Terecht. Wij hebben ook een houtskelet maar bij de bouw hadden we twee bevestigingspunten laten maken aan een stalen ligger boven het schuifraam met oog op een luifel later. Uiteindelijk hebben we die zelfs niet gebruikt, maar is de luifel met speciale beugels bevestigd aan de dakspanten via de dakoversteek boven dat zelfde schuifraam. Superslimme oplossing van de installateur omdat zo de luifel ook +/- 1,5 meter verder uitvalt (de diepte van de dakoversteek win je zo).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan