Zolder isoleren

200 uur om een dak te isoleren. Dat kan toch helemaal niet? Dat zijn 25 mandagen. Zelfs de grootste amateur doet daar geen 25 dagen over?
hangt er een beetje vanaf hé. hoeveel moet er afgetaped worden etc
Zijn er veel hoeken en kantjes. Als dwitght zelf al schat dat ie er 300-400 u over gedaan zou hebben
 
@DwightSchrute schat natuurlijk 300 a 400 ómdat de pro's er 200 uur over deden.

Ik weet dat toen ik mijn zolder liet issoleren er bij de offerte er ne lokale kerel afkwam, woonde werkelijk 3 straten van mijn deur , daarom ook hem gekozen ook al was het niet de goedkoopste optie.

En als ze er aan begonnen reed er een camionette voor, kwamen er 3 roemenen uit de schuifdeur met een stelling en issolatie en reed de camionette verder.

Mannen wisten niet of ze het horizontaal of verticaal moesten steken en hebben der dus uren liggen staan moosen.
Die waren ook 2 weken bezig in een variatie van 1 tot 5 man op dien zolder.
En ik heb regelmatig hunne chef kunnen bellen als het er volgens mij niet kosher uit zag.


In mijn huis komen enkel nog mijn kameraden dingen doen, de rest vogel ik zelf wel uit.
 
hangt er een beetje vanaf hé. hoeveel moet er afgetaped worden etc
Zijn er veel hoeken en kantjes. Als dwitght zelf al schat dat ie er 300-400 u over gedaan zou hebben
Zoals hier boven ook aangegeven, Dwight schat dat omdat die pro's er zelf zo lang over gedaan hebben hé.

Als je efkes rekent is die 200u toch echt onbegrijpelijk veel, zelfs al zijn er veel hoekjes en kanten.

Ik heb het hier zelf ook gedaan, zowel de zoldervloer (+-145m²) als het dak (dacht +-230m²), vloer met 2 man hebben we een kleine week over gedaan (+- 4 dagen, wel zonder dampscherm te moeten plaatsen), dak zelf heb ik alleen ongeveer 12 dagen (96u) over gedaan met dampscherm.
 
Waren inderdaad Polen en Oekraïners, wel wat dakkapellen die langs binnen ook moesten geïsoleerd worden. Heel hoog dak en combinatie van rotswol en platen. Alles is afgetaped dus van de kwaliteit kan ik niets zeggen. Oude isolatie moest ook nog verwijderd worden. De prijs kregen we enkel als we ook andere zaken lieten doen door de aannemer.

Als ik even nareken.

1 dag met 4 = 32u
5 dagen met 3 = 120u
1 dag met 2 = 16u

168u in totaal dus beetje overdreven maar goed. Zouden er echt nog Belgen isolatie komen steken ?

Bv. Nu voor de leidingen was hier steeds 1 Belg die duidelijk de touwtjes in handen had aangevuld met 2 Polen.
 
Excuses, gaat om een dak van 200m2 en niet 130m2 zoals eerder gezegd.
Op zo'n momenten denk ik dat ik beter een kleiner huis had gekocht :D


Net even zelf opgezocht met de huidige isolatieprijzen,

Zachte isolatie zou me 1,500 EUR gekost hebben.
Harde isolatie zou me 2,800 EUR gekost hebben.
Dan nog wat materiaal bij zit ik rap aan 4,5-5K dus dan heb ik een 6K aan manuren betaald. Daar kan ik al iets beter mee leven uiteindelijk.

Het was me uiteindelijk wel zelf gelukt maar ik voel me al iets minder slecht hierdoor :D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan