Zoektocht naar geboorteakte

PBR Streetgang

Well-known member
Om een huwelijksakte aan te vragen, moeten Belgen geboren in het buitenland hun geboorteakte kunnen voorleggen. Deze heb ik zelf niet en de Griffie in Antwerpen heeft die ook niet. Dus moet ik contact opnemen met de ambtenaren in Australië (Adelaide, om precies te zijn). Officiële documenten en adresbewijzen moeten vertaald worden door een beëdigde vertaler.

Heeft iemand hier al ervaring mee, zijn er vertalers die goedkoper zijn dan anderen? En wat betekent precies die apostille waar ik zo veel over hoor?
 
Toen ik gehuwd was in de USA, moest ik een apostille op het document laten plaatsen. Dat is eigenlijk gewoon ne stempel die het document legaal maakt voor gebruik in het buitenland. Die apostille ga je in Australië moeten verkrijgen.

De vertalingen kan je laten doen in België, beëdigde vertalers genoeg in ons landje, dat is het gemakkelijkste. Géén idee wie de goedkoopste is hier. Want ja, de ene is goedkoper dan de andere, maar verwacht géén megagrote verschillen ;)
 
Toen ik gehuwd was in de USA, moest ik een apostille op het document laten plaatsen. Dat is eigenlijk gewoon ne stempel die het document legaal maakt voor gebruik in het buitenland. Die apostille ga je in Australië moeten verkrijgen.

De vertalingen kan je laten doen in België, beëdigde vertalers genoeg in ons landje, dat is het gemakkelijkste. Géén idee wie de goedkoopste is hier. Want ja, de ene is goedkoper dan de andere, maar verwacht géén megagrote verschillen ;)
Nooouu... Wij moesten dat doen voor mijn vrouw die van Zuid-Amerika is. Apostille werd door haar moeder in orde gebracht en dan werden de documenten per post opgestuurd naar België.
We hebben dan wat rondgebeld voor beëdigde vertaler en de prijzen waren belachelijk soms. Voor 2 document voor en achter, dus 4 pagina's:
  1. €300
  2. €120
  3. 100 + 50 voor neerleggen
  4. €50
Uiteraard bij die van €50 gegaan. was perfect in orde. Bel dus zeker rond!
 
Laatst bewerkt:
Dank! Ik heb intussen al een heleboel oude documnenten teruggevonden die wel eens de jusite zouden kunnen zijn. Here's hoping.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan