Ziektedagen niet betaald? Foutje werkgever?

Toch is dat de standaard. Genoeg dossiers gehad in die zin

Dan hebben we de 3x (de madam 2x bij zwangerschap en schoonbroer bij ziekte) geluk gehad. De zwangerschap zijn die dossiers volledig fucked up geweest met verloren papieren en dat van de schoonbroer is weken te laat ingediend.

Waarom wordt dat dan niet beter uitgelegd aan de mensen? Ik ken werkelijk niemand die dat kent tot ze een zwangerschap meemaken en het op voorhand uitzoeken.
 
Dan hebben we de 3x (de madam 2x bij zwangerschap en schoonbroer bij ziekte) geluk gehad. De zwangerschap zijn die dossiers volledig fucked up geweest met verloren papieren en dat van de schoonbroer is weken te laat ingediend.

Waarom wordt dat dan niet beter uitgelegd aan de mensen? Ik ken werkelijk niemand die dat kent tot ze een zwangerschap meemaken en het op voorhand uitzoeken.

Dat is toch met alles zo ?
Je weet pas hoe het werkt als je het meemaakt. 10% sanctie is een goedkope les.

Er zijn zoveel dingen waar je 'gefucked' bent als je het niet weet. Ergste voorbeeld bijvoorbeeld crèche, als je dat niet op tijd begint te zoeken ga je zwaar balen.

Beetje de charme van België dat er zoveel speciallekes zijn die je gaandeweg tijdens je leven leert kennen.
 
Dan hebben we de 3x (de madam 2x bij zwangerschap en schoonbroer bij ziekte) geluk gehad. De zwangerschap zijn die dossiers volledig fucked up geweest met verloren papieren en dat van de schoonbroer is weken te laat ingediend.

Waarom wordt dat dan niet beter uitgelegd aan de mensen? Ik ken werkelijk niemand die dat kent tot ze een zwangerschap meemaken en het op voorhand uitzoeken.
Een fucked up dossier is niet te laat, he. Als de mutualiteit de fout aan hen wijt, heb je geen 10% sanctie. En de schoonbroer: geen idee, ik kan het dossier niet zien.

En waarom dat niet beter uitgelegd wordt: dat wordt via veel kanalen verteld, maar regels zijn ingewikkeld. In Nederland is het simpel: de werkgever blijft tot 2 jaar ziekte betalen, simpeler kan meestal niet ...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan