Zetel topic

Wij hebben juntoo. Heel lang moeten wachten. Het hoekstuk was al een beetje beschadigd toen hij toekwam. Ze hebben ons daarvoor een bon van 100€ gegeven. Ik zei 250€, dat wouden ze niet, dus dan wou ik een nieuw hoekstuk maar mijn madam vond dat ik overdreef en is dan maar akkoord gegaan met de 100€ achter mijne rug om :p
We hadden daar ook een tafel besteld maar daar was dus een stuk van 15op15 cm (ik denk ne sticker) die een donkeredere kleur had dan de rest. Daarvoor wachten we al maanden op een nieuwe tafel..
Ben op zich wel content van de zetel en tafel maar de klantenservice is 0
 
Ik weet niet of het mag maar ik zou graag deze thread efkes terug nieuw leven in blazen. Wij zijn op zoek naar een goede mooie (hoek)zetel voor een niet overdreven prijs (natuurlijk). Ik denk dat ons budget rond de 1000-1500 ligt (@Tonerider ?) Mijn grootste angst is dat zoals hierboven na een paar jaar de zetel inzakt of de leuningen eraf vallen (mijn vorige zetel (maar die was wel enorm goedkoop)). Het zijn momenteel solden dus misschien is het nu het moment om deftig uit te kijken naar een. Kennen jullie winkels/merken die sowieso betrouwbaar zijn, en al dan niet goeie solden hebben? Regio Oost Vl / Gent liefst.

Wij hebben een jaar of 5-6 geleden een hoekzetel van Henders & Hazel gekocht, type Grenada, was wel wat duurder dan wat je aangeeft (€2000) maar dat kan wel liggen aan de specifieke keuze van bekleding, poten, afmetingen, etc.

We vonden die goed zitten, ook een voldoende hoge rugleuning (ik wil geen zetel waar ik in moet onderuit liggen om steun te hebben) en vooral veel keuze qua afmetingen, leuningen, stof, pootjes, etc. tegenover veel andere merken.
 
Ik ben echt geen Ikea fan om mee te beginnen.
Maar ik heb Landskrona zetel en die zijn echt top.
Krijgt 10 jaar doorzak garantie.

Ik had hiervoor een zetel uit meubelzaak, was pak kleiner, duurder en constant miserie.
In waarborg elektrisch deel defect, na 3 jaar begon het leer te verduren de zitting in te zakken en was het elektrisch deel weer defect.

Kwam dan bij vrienden en die zetel was wel mooi vond ik.
Hebben 2 klein kinderen en een grote hond als ik zag hoe die daarmee omgingen dacht ik amai das wel stevige zetel.
Dus ik vroeg ernaar en die was toen 4 jaar oud van Ikea en ik dacht WTF, ben dan zelf eentje gaan halen in hoekvorm.

Overlaatst verhuisd en het enige wat ik van Ikea heb ik weer die Landskrona maar dan nu 2 losse zetels ipv hoekzetel.
Prijs, kwaliteit en waarborg lijkt me dat toch een topper als het uiterlijke U aanstaat.
Zitvlak zou ook echt leer zijn en de zijkanten nep leer.


Misschien dat ik later nog een voor een design of merk ga, maar op heden gewoon echt super content van die zetels.
Kunt er ook alle kanten mee op, vormen, maten, leer, stof,...

Ouders hebben een Natuzzi denk ik dat het noemde.
Ook wel een dikke zetel maar dan zit ge wel met hoge prijzen, maar die kan ik zeker ook aanraden!
 
Ook wel een vraagje hier:

Ik heb een ongelofelijk comfortabele U-vormige sofa in mijn living.
Dit is een lederen sofa.

Echter heeft deze her en der al krab sporen van de kat, en vorige kat.

De sofa heeft 2.000 euro gekost , een 7 jaar terug.
Ik zou die eventueel opnieuw willen laten bekleden, nieuw leder er over hangen.

Mensen die dit al gedaan hebben?

Je zou kunnen zeggen: koop meteen een nieuwe zetel.
Maar dat zie ik niet meteen zitten, omdat die zetel echt als "gegoten" in mijn living zit, heeft overal de perfecte afmetingen voor de kasten en dergelijke die er rond staan...
Ook heeft hij nog nergens geen "doorzak" plaatsen.

Hoeveel kost zoiets, opnieuw te bekleden?
Opnieuw bekleden hoeft daarvoor niet. Er bestaan ook firma's die deze schade gewoon kunnen herstellen.
Als je volledig nieuw leder zou willen zal het bijna even duur uitkomen dan een nieuwe te kopen + meestal wordt dit niet ter plekke gedaan en moeten de zetels naar hun atelier.
 
Room108 in Kalmthout. Zetel in de link lijkt op de zetel die we hebben, maar is iets anders. Héél content van en ook meteen wat bijpassende meubels gekocht: TV-meubel, salontafel en boekenkast.
Onze zetel daar ook gekocht, zeer tevreden van 👌

ziObxIb.jpeg
 
Heb dringend ne nieuwe nodig want die nu is echt een schande hoe die kapot gekrabd is door de kat. Ik zou wel deze vetsak willen maar dat is geen goed idee gezien de kat ... ah en ie kost wa veel :D

AYWr75u.png
 
Ik weet niet of het mag maar ik zou graag deze thread efkes terug nieuw leven in blazen. Wij zijn op zoek naar een goede mooie (hoek)zetel voor een niet overdreven prijs (natuurlijk). Ik denk dat ons budget rond de 1000-1500 ligt (@Tonerider ?) Mijn grootste angst is dat zoals hierboven na een paar jaar de zetel inzakt of de leuningen eraf vallen (mijn vorige zetel (maar die was wel enorm goedkoop)). Het zijn momenteel solden dus misschien is het nu het moment om deftig uit te kijken naar een. Kennen jullie winkels/merken die sowieso betrouwbaar zijn, en al dan niet goeie solden hebben? Regio Oost Vl / Gent liefst.
Zie mijn reactie hierboven van mijn goed betaalbaar makri-model van zetel. Ook mijn stoelen en tafel komen van bij hen: enkel het tafelblad was een teleurstelling, maar gezien de prijs wel nog aanvaardbaar.
De zetel zit na anderhalf jaar nog steeds als nieuw, hoewel die regelmatig beproefd wordt door een dochter die overal rond springt, op de rugleuning zit, erover rolt,...
Hier mag wel geen hond in de zetel, geen idee hoe dat bij jullie zit.
 
Ook wel een vraagje hier:

Ik heb een ongelofelijk comfortabele U-vormige sofa in mijn living.
Dit is een lederen sofa.

Echter heeft deze her en der al krab sporen van de kat, en vorige kat.

De sofa heeft 2.000 euro gekost , een 7 jaar terug.
Ik zou die eventueel opnieuw willen laten bekleden, nieuw leder er over hangen.

Mensen die dit al gedaan hebben?

Je zou kunnen zeggen: koop meteen een nieuwe zetel.
Maar dat zie ik niet meteen zitten, omdat die zetel echt als "gegoten" in mijn living zit, heeft overal de perfecte afmetingen voor de kasten en dergelijke die er rond staan...
Ook heeft hij nog nergens geen "doorzak" plaatsen.

Hoeveel kost zoiets, opnieuw te bekleden?
Mijn eerste idee was minimum zoveel als de aankoop maar eerder richting het dubbele.
Opnieuw bekleden hoeft daarvoor niet. Er bestaan ook firma's die deze schade gewoon kunnen herstellen.
Als je volledig nieuw leder zou willen zal het bijna even duur uitkomen dan een nieuwe te kopen + meestal wordt dit niet ter plekke gedaan en moeten de zetels naar hun atelier.
En kan dan ook @ikbenben bijtreden.

Wij hadden een zetel in namaakleer van +- 1750 EUR en heeft ons over een periode van 10 jaar ongeveer hetzelfde bedrag gekost aan herbekleding van 60-70% van de kussens/zitdelen die slecht waren(uiteindelijk maar weg gedaan).

Groot deel zijn de uren (wat bij productie gewoon "seriewerk" is, is bij herbekleding "maatwerk") maar in leer zou dit nog een stuk duurder zijn.

Collega's waren trouwens 7K eur kwijt voor het herbekleden in stof van 2 éénzitten en 1 tweezit. Waren "familiestukken" waar ze dit wel voor over hadden met gebogen armleuningen die ook bekleed waren, zo "knopen" op de stof (leken wat op een Chesterfield),...
 
Zie mijn reactie hierboven van mijn goed betaalbaar makri-model van zetel. Ook mijn stoelen en tafel komen van bij hen: enkel het tafelblad was een teleurstelling, maar gezien de prijs wel nog aanvaardbaar.
De zetel zit na anderhalf jaar nog steeds als nieuw, hoewel die regelmatig beproefd wordt door een dochter die overal rond springt, op de rugleuning zit, erover rolt,...
Hier mag wel geen hond in de zetel, geen idee hoe dat bij jullie zit.
Hier mogen de hondjes wel in de zetel, maar heel veel doen ze dat eigenlijk niet meer. Sowieso leggen we wel iets over de zetel als we weg zijn. Maar qua schade/verslijting denk ik niet dat de hondjes een grote factor zouden spelen, ze liggen er gewoon in, doen geen zotte dingen ofzo.
 
Zie mijn reactie hierboven van mijn goed betaalbaar makri-model van zetel. Ook mijn stoelen en tafel komen van bij hen: enkel het tafelblad was een teleurstelling, maar gezien de prijs wel nog aanvaardbaar.
De zetel zit na anderhalf jaar nog steeds als nieuw, hoewel die regelmatig beproefd wordt door een dochter die overal rond springt, op de rugleuning zit, erover rolt,...
Hier mag wel geen hond in de zetel, geen idee hoe dat bij jullie zit.
Gisteren ook eens naar makri Ronse geweest, heb je daar kunnen onderhandelen over de prijs?
 
Ik wacht al een maand en 2 weken op mijn nieuwe zetel 😭 Ik wil hem liefst deze week nog. Het zou toch stilaan moeten beginnen denk ik.
 
Ik wacht al een maand en 2 weken op mijn nieuwe zetel 😭 Ik wil hem liefst deze week nog. Het zou toch stilaan moeten beginnen denk ik.
Ik had de mijne in augustus besteld en in januari geleverd. "Levertijd hangt af van de hoeveelheid bestellingen, we kunnen geen indicatie geven". Kwestie van je een idee te geven... 😬
 
Wij hebben een Xooon Urban, in zo goed als exact deze opstelling:
urbanhoekbank.jpg

Alleen geef stof, maar zo'n afwasbaar microvezel gedoe. Super content van.
 
Ik had de mijne in augustus besteld en in januari geleverd. "Levertijd hangt af van de hoeveelheid bestellingen, we kunnen geen indicatie geven". Kwestie van je een idee te geven... 😬
Wow! Ik heb mijne dus ook in augustus gekocht tijdens solden, ok ik ga er dus al niet meer op zitten wachten dan. Maarja, het is maar een 2-zit. Misschien zal het sneller gaan. Ik blijf toch hopen dat het voor deze week gaat worden. :giggle:
 
Wij hebben een Xooon Urban, in zo goed als exact deze opstelling:
urbanhoekbank.jpg

Alleen geef stof, maar zo'n afwasbaar microvezel gedoe. Super content van.
Wij hebben laatst ook staan kijken voor een xooon zetel. Maar wij vroegen ons toch af of dien microvezel echt mooi blijft.
Iemand die al (enkele) jaren zo'n zetel met microvezel heeft staan?
 
Wij hebben laatst ook staan kijken voor een xooon zetel. Maar wij vroegen ons toch af of dien microvezel echt mooi blijft.
Iemand die al (enkele) jaren zo'n zetel met microvezel heeft staan?
Wij hebben nu een paar jaar een 2.5zit elektrische relax in het Denver model en aan de microvezel zie je niets eigenlijk.
We hebben de zetel wel behandeld en doen dit ook elk jaar opnieuw.
 
Terug
Bovenaan