Zelf m'n haar knippen?

Ik heb bij de eerste Lockdown een tuteral gevolgd om je eigen pony moeiteloos bij te knippen. Bon. Tondeuse dus maar! 😭

Neen, gelukkig was het nog zo erg niet (maar ook niet meer dan "camoufleerbaar" te noemen) maar de pony laat ik nu gewoon meegroeien. 2020 is mijn haar welgeteld 1x geknipt geweest dus ook wel last van gespleten haarpunten.
 
Ik knip mijn eigen haar al een jaar of vijf denk ik en een tondeuse, een handspiegel, een goede set scharen zijn een must.
Een grote badkamerspiegel is van cruciaal belang.

Verdeel je haren in zones en werk zone per zone af. Bijvoorbeeld je frontale zone, dan de zijkanten (tot aan je oren) en dan de achterkant beneden en boven.

Als je een monnikskapsel wil dan kan je met alleen een schaar en een kom aan de slag, maar voor de rest is een tondeuse wel een noodzaak.
 
Net nog eens erdoor geweest met de tondeuse, was al van eind oktober geleden.
En ging opnieuw goed. Bovenkant was schat ik ongeveer 7cm lang. Nu terug op 18mm en achterkant/zijkant op respectievelijk 12 en 6mm.
Kan er weer tegen voor een maand of 2 :p
 
Het begint hier zo stilaan toch dramatisch te worden. Gisteren al afspraak gemaakt bij de kapper op 13 februari... Vandaag keer zien of ik geen cava muts kan vinden die ik kan aandoen tijdens videomeetings. :D
 
Ook team tondeuse hier. Enkel zijkanten en achterkant, bovenaan laat ik het langer. Daar zit marge op maar op een gegeven moment gaat daar toch ook een stuk af moeten...
 
Terug
Bovenaan