Zakelijke laptop 1000€

Brick Top

Active member
Hallo iedereen,

Mijn laptop heeft finaal de geest gegeven dus ben op zoek naar een nieuw exemplaar. Qua budget zou ik graag onder de 1000€ blijven.
  • Graag Windows besturingssysteem
  • Voorkeur gaat uit naar 15 inch. Ik moet zelden lange afstanden wandelen met laptop in m'n rugzak dus de extra schermgrootte weegt voor mij zwaarder door dan het extra gewicht (hehe).
  • Laptop zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor tekstverwerking, browsen, youtube,... Misschien ook sporadisch zéér lichte fotobewerking (dan heb ik het letterlijk over wat tekst op een foto zetten in Photoshop).
  • Laptop zal niet gebruikt worden voor zware foto/videobewerking of op te gamen.
  • 90% van de tijd gebruik ik de laptop op plekken waar netstroom beschikbaar is.
Heb al wat rondgekeken op het internet en momenteel lichte voorkeur voor Lenovo (een modelletje als dit bijvoorbeeld) omdat ik weinig slechte dingen lees over dat merk - in tegenstelling tot pakweg Asus ofzo. Maar ik sta open voor alle merken hoor!

Verder lees ik regelmatig dat je momenteel met een AMD processor wel meer 'back for buck' krijgt in laptopland, dan met een Intel processor. Klopt dat en voor welk type moet ik dan uitkijken? Volstaat een Ryzen 3? Of toch eerder naar een 5 of een 7 kijken?

Alvast bedankt voor jullie hulp! Moesten jullie meer informatie nodig hebben, hoor ik dat uiteraard graag.

Groeten,
B.T.
 

In januari deze gekocht, heel tevreden van!
Ook klassiek gebruik, van thuis uit werken lukt hier vlot op (eind vorig jaar een kleinere gekocht, maar die vond ik helaas te klein om vlot op te werken zonder extern scherm en ik miste echt wel een apart numeriek blokje) zonder problemen. Alleen de numlock doet zijn eigen zin bij het opstarten, soms staat die wel, soms niet op. 🤷🏼
 
Ik ben als zakelijke gebruiker erg tevreden van mijn HP ProBook 450 G8 (met i7). Is mijn "werkpaard" en wordt dus zeer intensief gebruikt voor tekstverwerking en surfen (occasioneel ook voor Netflix, youtube,.. e.d.).

Voorheen ook een ProBook gebruikt en ook daarvan erg tevreden.
 
Ik lees veel goede ervaringen met de Lenovo IdeaPad 5 Pro. Qua afwerking en vooral scherm normaal nog een hele stap vooruit ten opzichte van de gewone 5 die je doorgeeft. Valt normaal ook nog wel binnen het budget met een Ryzen 5.
 

In januari deze gekocht, heel tevreden van!
Ook klassiek gebruik, van thuis uit werken lukt hier vlot op (eind vorig jaar een kleinere gekocht, maar die vond ik helaas te klein om vlot op te werken zonder extern scherm en ik miste echt wel een apart numeriek blokje) zonder problemen. Alleen de numlock doet zijn eigen zin bij het opstarten, soms staat die wel, soms niet op. 🤷🏼
Ik weet niet of die dingen er in de laatste 3 jaar kwalitatief veel op vooruit zijn gegaan, maar ik heb zo een Acer aspire 3 van 2019, dat ding word bijna 3 jaar en valt al volledig uit elkaar.
Verschillende toetsen die niet meer echt vast zitten. Barsten op verschillende plaatsen, er zijn nog maar enkele schroeven die het toestel bij elkaar houden, de test is gewoon uitgescheurd.
En sinds vorige week ook de adapter die naar de zak is.
 
Terug
Bovenaan