Yamaha MT-09 (2020)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lexx

Active member
Crowdfunder FE
iTrader: 100% (2/2)
In maart 2020 (net voor de eerste lockdown) een nieuwe Yamaha MT-09 gekocht.

Niet heel veel km's mee gereden, in totaal een 4.500 ongeveer.
Moto is volledig origineel op een korte nummerplaathouder en zwarte plastic kappen na (ipv de originele grijze).

Omdat de moto al net iets meer dan een jaar stil heeft gestaan en nog redelijk "nieuw" is, vind ik het zonde omdat ik er momenteel amper tijd voor heb (binnenkort verhuis).
Iemand een idee wat deze moto nog +- waard kan zijn? Als ik andere zoekertjes en oudere motoren (ouder of meer km's) zie, dan vragen ze daar toch nog serieus wat geld voor..

Krijgt binnenkort wel nog een groot onderhoud wegens lange stilstand + nieuwe achterband + keuring voor verkoop. Maar afhankelijk van hoeveel ik er nog +- voor zou kunnen vragen/krijgen, ga ik hem misschien toch gewoon bijhouden.

 
Het is altijd wat moeilijk, die motomarkt. Ik zie elke dag zoveel moto's passeren aan woekerprijzen. Maar in realiteit krijgen ze bijlange niet hun vraagprijzen (volgens wat ik zelf wat heb rondgehoord als er eentje verkocht werd).

Het is niet speciaal om een verkoopadvertentie van 9k te zien om dan te horen dat ze hem voor 7k hebben verkocht. Soms snap ik het niet helemaal meer.

De nieuwste versie heb je 'al' voor 10799, ga er langs en zeg dat je hem meteen tekent voor 10500 en dat zal wel goed zijn (link).
Als iemand specifiek op zoek is naar jouw model (ik vind er niet meteen op tweedehands staan op dit moment), dus RN43, dan zou ik zeggen 9500. Maar realistischer denk ik dat je rond de 8500-9000 zit. 10000 zie ik niet gebeuren om eerlijk te zijn.

Succes!
 
Een goeie motor verkoopt zichzelf de komende maanden als hij correct geprijst is.

Ik wil uw motor niet afbreken, maar in deze prijsklasse is er redelijk veel concurentie.
ik heb geen idee hoe populair deze modellen zijn momenteel.
maar als iemand 9000€ kan uitgeven, dan zal hij eerder 1500€ opleggen om hem splinternieuw te kopen.

ik denk als je 8000€ krijgt dat het wel goed zal zijn, je kan natuurlijk altijd 9000€ vragen.
bieden doen ze toch, of je nu wil of niet.
Maar zo krijg je wel meteen een idee over de populariteit van het model en realistische vraagprijs.
 
Laatst bewerkt:
maar als iemand 9000€ kan uitgeven, dan zal hij eerder 1500€ opleggen om hem splinternieuw te kopen.
Het ding met de MT09 is dat veel mensen de nieuwe generatie afschuwelijk lelijk vinden (ik heb zelf de nieuwe generatie dus meningen verschillen). Maar je hebt dus daadwerkelijk mensen die nieuwprijs zouden geven voor de vorige generatie nog te hebben.
 
Een collega van mij heeft ook net het nieuwe model gekocht, mat zwart. Ik vind het maar niets. Maar hij vind hem geweldig. Idd smaken verschillen (gelukkig).
Dus ik denk dat het duidelijk is, 9000€ vragen, en alles wat je boven de 8000€ krijgt is mooi meegenomen imo
 
Ik ben zelf nog even aan het twijfelen (ergens graag bijhouden want ik ga er graag mee rijden, maar gebruik het gewoon veel te weinig voor wat hij nog waard is... dus een moeilijke beslissing op dit moment, zeker omdat ik binnenkort ga verhuizen).

De garage geeft een overnameprijs van €8000 geboden, dus kan inderdaad eerst kijken of ik er 2ehands iets meer voor kan krijgen (slechtste geval voor 8000 naar de garage). Ofwel bijhouden en laten wegrotten in de garage :tongue:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan