PC XBOX Xbox Showcase + Starfield Direct | zo 11 juni 19.00u

Vond de show zeer goed, veel games voor 2024.
Starfield zag er voor mij zeer goed uit, kan ik eindelijk eens men series x aanzetten.

Jammer dat er geen fallout remake announcement was.
 
Ik ben absoluut niet onder de indruk van Starfield, ik keek er vrij hard naar uit maar het lijkt veel te veel op NMS dan Fallout/Skyrim in space naar mijn goesting. Grafisch was het ook totaal niet mijn ding, art-style zag er goed uit maar om één of de andere reden vond ik het allemaal wat clashen met de omgeving, alsof het door twee verschillende teams gedaan was en ze pas op het einde de twee bij elkaar gezet hebben.

Ik zal zeker de reviews afwachten maar op basis van wat ik nu gezien heb, zal ik hem niet blindelings in huis halen.
 
Starfield lijkt mij een all in one: elite dangerous, no man’s sky, cyberpunk. Ik ben benieuwd!
Wel weer die typisch lelijke facial animations.

Voor de rest kijk ik ook wel uit naar Flight Simulator 2024. Die zag ik totaal niet aankomen.
 
Starfield lijkt mij een all in one: elite dangerous, no man’s sky, cyberpunk. Ik ben benieuwd!
Wel weer die typisch lelijke facial animations.
sommige stukken deden mij ook aan Mass Effect denken
Voor de rest kijk ik ook wel uit naar Flight Simulator 2024. Die zag ik totaal niet aankomen.
niemand had verwacht dat voor een game waarvoor 10 jaar ondersteuning werd beloofd, al na 3 jaar een opvolger zou aangekondigd worden
 
Ik hoop echt dat ze het waarmaken met Starfield en ik mijn Series X nog eens kan afstoffen.
 
Het is toch niet omdat sequel er is dat dan ineens gedropt wordt?


Starfield zag er echt goed uit. Te goed, moet de verwachtingen wat temperen. Denk niet dat dit 100% legit is, alle GFX gewijs.
Misschien weekje verlof gaan inplannen in september :p
 
Ik hoop ook 2023? want in 2022 gingen er veel in 2023 uit komen en in 2021 gingen er veel in 2022 uitkomen, catch my drift?

Hellblade blijft ook lang duren, dat gaat dan toch wel een gigantisch spel worden denk ik dan.
En dat is ook gebeurd met nog minstens 2 op komst :)
Doen alsof ze niets hebben uitgebracht is gewoon fout.
 
Betere show dan die van Sony. Al had de show nog beter kunnen zijn als ze effectief gameplay van Fable en Hellblade hadden laten zien. Die 2 games wou ik in actie zien. Maar ok, Starfield zag er wel heel goed uit. Spel is fucking gigantisch. Crazy! En @Bunkerbudy heeft wel gelijk, duurt lang wanneer de games uitkomen. Spellen zoals Everwild, Fable, perfect dark, Hellblade 2, Avowed,... zijn jaren geleden aangekondigd. Maar bon, dit najaar is toch goed met Starfield en Forza. Laten we dan hopen dat we veel games gespreid krijgen over 2024.
 
En dat is ook gebeurd met nog minstens 2 op komst :)
Doen alsof ze niets hebben uitgebracht is gewoon fout.
Welke zotte games zijn er dan uitgekomen de laatste jaren?

Halo, Forza Horizon en? ( dan spreken we al over jaren... ) Mss overdrijf ik een beetje, maar het ding bij MS als het aan komt op hun eigen games is wel dat ze steeds jaren op voorhand aan het roepen zijn. Die eerste Fable teaser is dat al niet 3 of 4 jaar geleden? Het feit dat daar nu nog steeds geen gameplay van is durf ik zeker te zijn dat we nog over een paar jaar spreken. Hellblade ook, dat blijft maar duren, dat is ook al jaren geweten en nog steeds geen gameplay en nu zeggen ze 2024, echt ik verschiet niet als dat zelf 2025 wordt. En ik zou nog zeggen wat maakt het uit als ze dan super goed zijn, maar als ik dan terug denk aan Halo, dat heeft ook jaren aangesleept en dat is ook maar een mediocre game at best...
 
Welke zotte games zijn er dan uitgekomen de laatste jaren?

Halo, Forza Horizon en? ( dan spreken we al over jaren... ) Mss overdrijf ik een beetje, maar het ding bij MS als het aan komt op hun eigen games is wel dat ze steeds jaren op voorhand aan het roepen zijn. Die eerste Fable teaser is dat al niet 3 of 4 jaar geleden? Het feit dat daar nu nog steeds geen gameplay van is durf ik zeker te zijn dat we nog over een paar jaar spreken. Hellblade ook, dat blijft maar duren, dat is ook al jaren geweten en nog steeds geen gameplay en nu zeggen ze 2024, echt ik verschiet niet als dat zelf 2025 wordt. En ik zou nog zeggen wat maakt het uit als ze dan super goed zijn, maar als ik dan terug denk aan Halo, dat heeft ook jaren aangesleept en dat is ook maar een mediocre game at best...
Wat subjectieve grens weeral "zotte games"

Het klopt dat na alle overnames Microsoft te veel heeft getoond en aangekondigd en dat we nog steeds op onze honger zitten.
Dat is door henzelf te vroeg van daken roepen dat ze projecten hebben (en wrs ook deel pandemie).
Maar doen alsof die aangekondigde games enige is dat MS zou hebben is toch met gekleurde bril kijken.

games dit jaar:
Hi fi rush (meta: 89)
AOE 2 console (meta 86)
Ghostwire tokyo (meta 82)
Redfall (was een flop)
Minecraft legends (meta 71)

En dan moet starfield en Forza nog komen.
AOE 4 console edition zou dit jaar ook nog komen.

Dat zouden dan 7 (of 8 als AOE 4 klopt) games zijn dit jaar.

Dat de games uw ding niet zijn, dat is 1 zaak. Doen alsof MS hier aant floppen is omdat ze jaren geleden trailers hebben getoond en dan zeggen dat ze niets hebben, is totaal iets anders.

Dat 2022 een droog jaar was volledig mee akkoord. Hoewel ze toen 3 kleinere titels hebben uitgebracht (Grounded, Pentiment & As dusk falls). Ik ben helemaal mee eens dat MS te vroeg aangekondigingen heeft gedaan en die games die interesse hebben gewerkt er nog altijd niet zijn, en we op onze honger zitten voor die games. Dat is algemeen MS probleem. Teveel willen praten. Sony & Nintendo zijn hier pakken beter in. Hoewel de befaamde showcase van Sony dit jaar echt bucht was (imo).
 
Wat subjectieve grens weeral "zotte games"

Het klopt dat na alle overnames Microsoft te veel heeft getoond en aangekondigd en dat we nog steeds op onze honger zitten.
Dat is door henzelf te vroeg van daken roepen dat ze projecten hebben (en wrs ook deel pandemie).
Maar doen alsof die aangekondigde games enige is dat MS zou hebben is toch met gekleurde bril kijken.

games dit jaar:
Hi fi rush (meta: 89)
AOE 2 console (meta 86)
Ghostwire tokyo (meta 82)
Redfall (was een flop)
Minecraft legends (meta 71)

En dan moet starfield en Forza nog komen.
AOE 4 console edition zou dit jaar ook nog komen.

Dat zouden dan 7 (of 8 als AOE 4 klopt) games zijn dit jaar.

Dat de games uw ding niet zijn, dat is 1 zaak. Doen alsof MS hier aant floppen is omdat ze jaren geleden trailers hebben getoond en dan zeggen dat ze niets hebben, is totaal iets anders.

Dat 2022 een droog jaar was volledig mee akkoord. Hoewel ze toen 3 kleinere titels hebben uitgebracht (Grounded, Pentiment & As dusk falls). Ik ben helemaal mee eens dat MS te vroeg aangekondigingen heeft gedaan en die games die interesse hebben gewerkt er nog altijd niet zijn, en we op onze honger zitten voor die games. Dat is algemeen MS probleem. Teveel willen praten. Sony & Nintendo zijn hier pakken beter in. Hoewel de befaamde showcase van Sony dit jaar echt bucht was (imo).
Sorry maar ports van oude games ga ik nu wel niet mee rekenen als ook Ghostwire niet... Starfield is een gekochte Bethesda game dat al in ontwikkeling was, ok sure tis een exclusive, maar eigenlijk is dat een Bethesda game en geen Xbox/MS game.

Ik heb niks tegen MS, maar mensen zijn altijd heel kritisch naar Sony toe, dus moet je dat ook maar zijn naar MS toe. Er is veel mooi's getoond op de show, maar net zoals veel jaren is meer dan de helft gewoon de "Day one on GP" sticker op 3the party games plakken en in je show steken. En ik weet dat Sony dat ook doet, ik vind dat daar ook stom, maar MS doet basicly hetzelfde.

En ja ik zit nog altijd zeer zwaar op mijn honger, de meeste games die ze uit brachten waren gewoon geen al te memorabele games, maar als we spreken over grote AAA games, waar toch de meerderheid op zit te wachten dan is het gewon al heel lang een droogte. Games zoals Hi Fi Rush zijn zeker cool en tof, maar dat zijn leuke tussendoortjes :)

Sony brengt ook geen 10 exclusives per jaar uit eh, dat verwacht ik ook niet, ook niet van MS. Maar elk jaar heb je wel 1, meestal 2 grote AAA games, terwijl dat bij MS echt nog steeds teren is op teasers van 3 jaar terug die nog altijd geen GP of release window hebben. Ik vind het gewoon jammer, ik haat MS echt niet, maar die honger bij hun wordt voor mij gewoon heel groot.

En laat het nu ook net lukken dat Starfield mij persoonlijk niet echt veel zegt... wat niet wil zeggen dat het geen waardige game is. Waar ik vooral naar uit kijk is Hellblade 2 en Fable als ook nieuwe AAA games... en ja dat is gewoon echt lang lang wachten jammer genoeg.
 
Ik prefereer liever een rock solid 30 dan 60 proberen pushen en dan constant dips hebben. Spel is ook al zo lang in de maak dat ze volgens mij niet anders gaan kunnen.
Hangt ervan af wat je gebruikt. Voor een controller is 30 FPS vaak wel oké.
30 FPS met mouse + kb voelt heel houterig aan.


Zelf een enorm aantal games waar ik naar uitkijk, al ben ik me wel bewust van dat ze niet allemaal top zullen zijn.

- Avowed
- Baldur's Gate 3
- Lords of the Fallen
- Hellblade 2
- Starfield

3 games in het fnatasy RPG genre dus ideaal.
 
Nog eens wat meer bekeken van de show deze ochtend. Van de drie shows was deze inderdaad het beste, al heeft dit wel te maken met dat veel zaken die er in zitten er gewoon inzitten vanwege gamepass. Qua MS/Xbox games was er eigenlijk ook niet echt iets nieuws tenzij ik er over gekeken heb.

- Avowed heeft een nieuwe trailer gekregen, vorige was van 2020. (Pluspunt voor de gameplay)
- Meer info en gameplay van Starfield, ook niet echt iets nieuw, eerder mensen verder opwarmen voor de release.
- Hellblade 2 opnieuw een trailer, zonder GP en nogmaals een jaar naar achter geschoven.
- Forza Motorsport 8, deze vind ik nog het beste eigenlijk, aankondigen, meteen GP tonen en nog dit jaar uit komen, zo hoort het!
- Fable doet dan weer hetzelfde als Avowed en Hellblade, nieuwe trailer zonder GP, vorige was ook van 2020 zoals bij Avowed.

De meerderheid van hun grote titels zijn dus gewoon opnieuw herinneringen van dingen die we al wisten, maar we dus nog steeds mogen verder op wachten. Ben echt benieuwd of Avowed, Hellblade en Fable echt in 2024 gaan uitkomen, indien ja, dan hebben ze een zeer mooi jaar inderdaad.

De games die mij eigenlijk wel het meest aanspraken waren vooral 3the party games.

- Frostpunk 2
- Die nieuwe Capcom game ( ziet er super fancy en cool uit )
- Clockwork revolution, benieuwd naar wat dat gaat geven.
- Star Wars Outlaws, enige dat me wat afschrikt is Ubisoft xD
- Persona 3 remake en Tactics zijn super nice voor de fans
- Still Wakes the Deep lijkt me echt een coole horror game op het eerst zicht.
- City Skylines 2 zal ook wel kunnen gesmaakt worden door velen.

Ik merk hier vooral uit op dat nieuwe aankondigingen vooral komen van uit het 3the party kamp terwijl de eigen games meer een heropfrissing zijn van dingen die we al effe weten een waarvan ik bij sommige graag wel al wat meer had gezien na x aantal jaar. Ma kijk, als general show was dit goed, als alles wat ze beloven voor 2024 ook uit komt dan zit het voor mij ook goed. Al vraag ik me wel af, wat na 2024?

Xbox heeft zo wel wat de track record om games veel te vroeg aan te kondigen, ik hoop dat ze hier wat van afgestapt zijn en dat we volgend jaar nieuwe dingen te zien krijgen die ook effectief in een kortere periode gaan uitkomen, want met dat er nu niks nieuws is aangekondigd, heb ik schrik dat het na 2024 weer een paar jaar niks gaat zijn. Hoop voor hun echt dat ze het wel wat kunnen aanhouden dan. Al twijfel ik hier wat aan, want MS is wel heel hard bezig met het teren op GamePass. Volgens mij vangen ze de droogtes daar gewoon mee op. Vandaar al die 3the party "day one on GP" games.
 
Laatst bewerkt:
Ik merk hier vooral uit op dat nieuwe aankondigingen vooral komen van uit het 3the party kamp terwijl de eigen games meer een heropfrissing zijn van dingen die we al effe weten een waarvan ik bij sommige graag wel al wat meer had gezien na x aantal jaar. Ma kijk, als general show was dit goed, als alles wat ze beloven voor 2024 ook uit komt dan zit het voor mij ook goed. Al vraag ik me wel af, wat na 2024?
Wat na 2024?

Gears 6
State of decay 3
Perfect dark

Als ze elk jaar een topper of drie kunnen uitbrengen (dit jaar is dat ,voor mij dan, starfield, forza en hi fi rush) met daar dan nog wat kleinere releases aan vast, zitten ze denk ik wel goed.
 
Ik prefereer liever een rock solid 30 dan 60 proberen pushen en dan constant dips hebben. Spel is ook al zo lang in de maak dat ze volgens mij niet anders gaan kunnen.

Maar waarom 4k @ 30 fps, maar bvb geen 1080p of 1440p @ 60fps? Niet iedereen wil op 4k gamen.
 
Wat na 2024?

Gears 6
State of decay 3
Perfect dark

Als ze elk jaar een topper of drie kunnen uitbrengen (dit jaar is dat ,voor mij dan, starfield, forza en hi fi rush) met daar dan nog wat kleinere releases aan vast, zitten ze denk ik wel goed.
Ja ok, maar gaan ze dat doen, dit jaar is een deftige start, als de beloofde 2024 games uitkomen is 2024 ook goed. Maar Gears 6 en Perfect Dark voor 2025? Kweet niet ze, tenzij ze geleerd hebben uit hun fouten zoals ik zei en ze er al aan bezig zijn maar nog niks bevestigd hebben. Als ze er nog moeten mee starten, dan is dat nog ver weg denk ik.
 
Terug
Bovenaan