Xbox Series X waar nog te vinden?

Kheb er hier ook eentje gevonden. Moest helaas wel met ofwel Fifa22 of met CoD:vanguard gekocht worden.
CoD is dan wel leuker dan voetbal maar meh

Ik heb een PS4 (geen Xbox One) en voor de upgrade twijfel ik nu wel enorm tussen een PS5 en een XBOX series X. In mijn vriendenkring heeft er niemand een Xbox series X. Waarom gaan jullie eerder voor een Xbox dan een PS5? Vrienden? Exclusives?

In de MM Wilrijk waren er Xbox series X maandag, maar geen idee welke bundels ofzo, ze lagen nog in het magazijn.

Ik heb een PS4 (geen Xbox One) en voor de upgrade twijfel ik nu wel enorm tussen een PS5 en een XBOX series X. In mijn vriendenkring heeft er niemand een Xbox series X. Waarom gaan jullie eerder voor een Xbox dan een PS5? Vrienden? Exclusives?

In de MM Wilrijk waren er Xbox series X maandag, maar geen idee welke bundels ofzo, ze lagen nog in het magazijn.
Ik zou zeggen: volg gewoon de vrienden.
Als iedereen een PS5 heeft, zou ik daar in meegaan. Er is nog altijd crossplay tussen PS4 en 5 maar van zodra de games enkel op de 5 gaan uitkomen stopt dat natuurlijk.

En waarom een Xbox X? Ik heb de mijne gekocht met in het achterhoofd dat Bethesda overgenomen is door Microsoft. Ik wil Starfield, Elder Scrolls 6 en FallOut 5 spelen zonder duizenden euro's uit te geven aan een nieuwe PC. Plus in de zetel zitten is aangenamer om te gamen vind ik persoonlijk. Als je al een goeie PC hebt, zie ik echter niet echt een reden om een Xbox X te kopen (buiten de zetel :p ).

Denk dat de Playstation nu ook PS Now heeft? Kweet nu wel nie welke catalogus uitgebreider/beter is
De catalogus van PS Now is totaal niet up-to-date. Voornamelijk oudere games, terwijl Game Pass heel veel nieuwe en recente games heeft (en ook oudere uiteraard).
Ik heb een PS5 gekocht voor de exclusives (een Halo en Forza op Xbox spreken me niet aan), maar als ik Hellblade II zie dan ga ik me waarschijnlijk daarvoor (en voor Game Pass) een Xbox kopen.

Ik zou zeggen: volg gewoon de vrienden.
Als iedereen een PS5 heeft, zou ik daar in meegaan. Er is nog altijd crossplay tussen PS4 en 5 maar van zodra de games enkel op de 5 gaan uitkomen stopt dat natuurlijk.

En waarom een Xbox X? Ik heb de mijne gekocht met in het achterhoofd dat Bethesda overgenomen is door Microsoft. Ik wil Starfield, Elder Scrolls 6 en FallOut 5 spelen zonder duizenden euro's uit te geven aan een nieuwe PC. Plus in de zetel zitten is aangenamer om te gamen vind ik persoonlijk. Als je al een goeie PC hebt, zie ik echter niet echt een reden om een Xbox X te kopen (buiten de zetel :p ).

Awel daar ligt het probleem net lol. De vrienden upgraden naar PS5 maar eigenlijk ben ik eerder geneigd voor de Xbox series X te gaan. Ben altijd meer fan geweest van Xbox (vanwege de exclusives én zeker de controller). Ik ben van Xbox360 naar PS4 gegaan enkel voor de vrienden, maar dat was idd de enige reden. Ik ben ook nie onder de indruk van de PS5 en kvind em nog eens oerlelijk. :D

Ben sowieso al geen PC gamer dus altijd wel console gehad maar daarin snap ik u zeker haha. Tis veel beter vanuit de zetel.

De catalogus van PS Now is totaal niet up-to-date. Voornamelijk oudere games, terwijl Game Pass heel veel nieuwe en recente games heeft (en ook oudere uiteraard).
Ik heb een PS5 gekocht voor de exclusives (een Halo en Forza op Xbox spreken me niet aan), maar als ik Hellblade II zie dan ga ik me waarschijnlijk daarvoor (en voor Game Pass) een Xbox kopen.

Ah voila Game Pass had bv al Halo 5 in de catalogus las ik, dat is een nieuwe game. Merci voor de info.

Welke exclusives precies voor de PS5? Kheb PS5 nieuws nimeer echt gevolgd.

En de vriendenkring, zitten ze eerder op PS5 dan? Of mss een solo gamer, kan ook.

Omdat ik een x360 had en ook een xone en daardoor een grote library aan games heb opgebouwd.
Ik zet hier maar 1 console in de woonkamer, dus het zou zonde zijn om niet van de backward compatibility gebruik te maken.

En de controller. Ben nooit fan geweest van de PS controllers.
Geef mij die maar van xbox of zelfs switch.

Omdat ik een x360 had en ook een xone en daardoor een grote library aan games heb opgebouwd.
Ik zet hier maar 1 console in de woonkamer, dus het zou zonde zijn om niet van de backward compatibility gebruik te maken.

En de controller. Ben nooit fan geweest van de PS controllers.
Geef mij die maar van xbox of zelfs switch.

Snap ik helemaal, logische beslissing dan. Verder nie belangrijk welke console vrienden hebben?

Controller sowieso, ik speel heel soms nog op de Xbox360. Altijd een verademing.

Welke exclusives precies voor de PS5? Kheb PS5 nieuws nimeer echt gevolgd.

En de vriendenkring, zitten ze eerder op PS5 dan? Of mss een solo gamer, kan ook.
Exclusives: Demon’s Souls, Ratchet & Clank, Returnal, Spider-Man (Miles Morales en II), God of War, …
Mijn vriendenkring gamet niet echt, dus het is ergens ook wel historisch (PS2, 3 en 4 gehad).
Naar controller trouwens: PS5-controller is super aangenaam, ligt fantastisch in de hand. Grote verbetering tov de vorige generaties.

Snap ik helemaal, logische beslissing dan. Verder nie belangrijk welke console vrienden hebben?

Controller sowieso, ik speel heel soms nog op de Xbox360. Altijd een verademing.
De haptic feedback op de PS5 controllers is toch een dikke plus (al wordt de toevoeging nog niet echt veel gebruikt in games).

Playstation gaat ergens in de lente komen met hun eigen soort gamepass (PS Now gaat blijkbaar verdwijnen) die games uit PS1, 2, 3, 4 en 5 gaat aanbieden.

Microsoft heeft Bethesda onder zijn vlagschip.
Playstation heeft dan weer God of War, Horizon Zero Dawn, Bloodborne, Spiderman (en binnenkort ook Wolverine, WOOT), ....

Weet je wat? Waarom niet beide kopen? ;)

De haptic feedback op de PS5 controllers is toch een dikke plus (al wordt de toevoeging nog niet echt veel gebruikt in games).
Yep, dat vind ik ook. In games zoals NBA2K22 is het echt wel een meerwaarde. Je voelt zonder te kijken meteen aan of je speler moe is en dergelijke meer, meer dan gewoon fluff.

Om goedkoop te game is de xbox het beste hun exclusieve titels dag 1 op gamepass. Ik ben wel meer fan van ps titels God of war , spider man, uncharted, last of us.

Terug
Bovenaan