Nieuws Xbox gaat multiplatform

De laatste 10 jaar bedoel je dan? Je zou er van verschieten hoe lang ze al studio's kopen ( vooral kleinere in het begin ) waar nog steeds niks van is voorgekomen.


Man!! Dat zou echt geweldig zijn als die toch naar PS komt, echt de enige game die me interesseert dat achter de Xbox deur zit.

Want ik ga niet liegen zelf al komt alles beschikbaar voor PS, zoals Gears, Halo, Forza en... ( da was het zeker? ) de kans dat ik die ga spelen blijft nihil, de kwaliteit van die games is niet meer wat ze was als tijdens het Xbox/360 era en ben er ook al op uitgekeken na 10+ games in elke franchise.
Tja, het lijkt alsof ze niet capabel zijn van iets uit de grond te stampen dat echt memorabel is. In 360-tijden had je nog Lost Odyssey of Ninja gaiden. Ik heb nog bitter weinig hoop voor Elders scrolls 6 ook al kan ik me zeer levendig herinneren hoe enorm ik genoten heb van Oblivion en Skyrim indertijd.

Toegegeven: als ze nu plots Oblivion remastered aankondigen/bevestigen, zie ik mezelf nog erop springen. :unsure:
 
Forza op de ps hoe zot zou dat niet zijn
Met de huidige staat van FM? Zelfs via game pass is de download een verspilling van tijd en ruimte.
Sowieso de grootste teleurstelling ooit voor mij op gebied van games (en da was tot nu toe Borderlands 3, dus dit was echt wel een teleurstelling 😁).
 
Met de huidige staat van FM? Zelfs via game pass is de download een verspilling van tijd en ruimte.
Sowieso de grootste teleurstelling ooit voor mij op gebied van games (en da was tot nu toe Borderlands 3, dus dit was echt wel een teleurstelling 😁).
Waarom? Wou dat al heel lang spelen, maar heb enkel PS. Uiteindelijk dan dit jaar begonnen met Motorfest, maar grafisch is dat toch wat minder.

Edit: Sorry, ik heb het over Forza Horizon, niet over Motorsports.
 
Ik vind het alvast een leuk gerucht. Als PS5 gamer moet ik ook eerlijk bekennen dat Xbox leuke exclusives heeft die ik graag gespeeld had. Omgekeerd hoop ik dat Xbox gamers ook kunnen genieten van de PS5 exclusives, maar dat zie ik Sony niet snel doen.
 
Waarom? Wou dat al heel lang spelen, maar heb enkel PS. Uiteindelijk dan dit jaar begonnen met Motorfest, maar grafisch is dat toch wat minder.

Edit: Sorry, ik heb het over Forza Horizon, niet over Motorsports.
Al is FH5 niet de beste in de serie, hetis en blijft een leuke game, en imo veruit de beste free-roam racer momenteel (ben wel benieuwd naar TDU Solar Crown).
Forza motorsport daarentegen had nooit in deze staat mogen uitkomen.
 
Donderdagavond weten we meer.

GGJ4slBaQAAVIfk.jpg
 
Bij deze is het officieel, er komen 4 games naar andere consoles. Maar er werden vreemd genoeg nog geen titels genoemd.

Xbox:

- er komen binnenkort 4 exclusives naar PlayStation/Switch
- hardware blijft bestaan, en de volgende Xbox wordt zeer krachtig
- men werkt ook aan hardware met "unieke aspecten" wat dat ook moge betekenen
- Phil Spencer is zelf een grote fan van handhelds...

Game Pass:

- Activision Blizzard komt naar Game Pass, te beginnen met Diablo IV op 28 maart
- geen plannen voor Game Pass op andere consoles



In een interview met The Verge staan iets meer details, en volgens hun bronnen gaat het over deze 4 games:
  • Hi-Fi Rush
  • Pentiment
  • Sea of Thieves
  • Grounded
Starfield en Indiana Jones behoren niet tot de eerste vier, maar het wordt - en door Spencer bevestigd - niet uitgesloten dat ook die de sprong maken naar andere consoles. Ook Gears of War, Flight Simulator en een nog te onthullen Doom sequel behoren tot de mogelijkheden.

“We’ve made the decision that we’re going to take four games to the other consoles,” reveals Microsoft Gaming CEO Phil Spencer on the official Xbox podcast. Bizarrely, Microsoft is refusing to name the four titles, but the company says that two are community-driven games and the other two are smaller titles. Sources familiar with Microsoft’s plans tell me the first two titles will be Hi-Fi Rush and Pentiment, followed by Sea of Thieves and Grounded.

I understand that Microsoft has also previously been weighing up the idea of bringing Gears of War, Microsoft Flight Simulator, and even the next Doom game to rival platforms. Final decisions haven’t been made on these other games, but there’s bound to be more than just four.

Spencer confirms that Starfield and Indiana Jones are not part of the first four games, but he doesn’t rule out the possibility for these titles to arrive on PS5 in the future. “I don’t think we should as an industry ever rule out a game going to any other platform,” says Spencer in an interview with The Verge. “We’re focused on these four games and learning from the experience. We don’t have work going on, on other franchises. But for anybody to stand up and say something’s never going to happen, I think it feels like creating more certainty in a world of gaming where you really want to respond to what customers want and what our players and creators are looking for.”



En nog een ander artikel specifiek over hardware:

Speaking to The Verge, Microsoft Gaming CEO Phil Spencer went a step further, teasing that the Xbox hardware teams are thinking about building different kinds of hardware. “I’m very proud of the work that the hardware team is doing, not only for this year, but also into the future,” says Spencer. “[We’re] really thinking about creating hardware that sells to gamers because of the unique aspects of the hardware. It’s kind of an unleashing of the creative capability of our hardware team that I’m really excited about.

There have been persistent rumors of an Xbox handheld, and Spencer has been liking posts on X that mention the possibility of this hardware. “I’m a big fan of handhelds,” says Spencer. “I’m a big fan, but nothing to announce.”

 
Is gewoon de deur openzetten en nog niet alle games multi maken omdat de fanbase hierop zou protesteren.
Marketingstrategie natuurlijk.
Wees maar zeker dat in de toekomst er heel veel multi zullen worden.
 
Is gewoon wat Sony doet met PC gaming. Breng een game uit exclusief, wacht twee jaar en breng het naar PC. Kans is groot dat MS dit ook gaat doen, maar dan naar PS ipv PC. Door dat MS gamepass ook nog heeft hebben ze dus wel nog steeds baat bij iets excusief uit brengen voor zichzelf, maar waarom niet na een tijdje wanneer de core MS boys het gespeeld hebben via GP het dan ook nog eens laten opbrengen bij geïnteresseerde PS boys.
 
Is gewoon wat Sony doet met PC gaming. Breng een game uit exclusief, wacht twee jaar en breng het naar PC. Kans is groot dat MS dit ook gaat doen, maar dan naar PS ipv PC. Door dat MS gamepass ook nog heeft hebben ze dus wel nog steeds baat bij iets excusief uit brengen voor zichzelf, maar waarom niet na een tijdje wanneer de core MS boys het gespeeld hebben via GP het dan ook nog eens laten opbrengen bij geïnteresseerde PS boys.
Klopt, schaalvergroting.
 
Is gewoon wat Sony doet met PC gaming. Breng een game uit exclusief, wacht twee jaar en breng het naar PC. Kans is groot dat MS dit ook gaat doen, maar dan naar PS ipv PC. Door dat MS gamepass ook nog heeft hebben ze dus wel nog steeds baat bij iets excusief uit brengen voor zichzelf, maar waarom niet na een tijdje wanneer de core MS boys het gespeeld hebben via GP het dan ook nog eens laten opbrengen bij geïnteresseerde PS boys.
Ik zie het toch als een iets grotere shift dan enkel naar PC gaan. Console en PC blijft toch nog een andere wereld voor velen. Maar als je de huidige aankondiging ziet, gaat het precies niet over hun flagship franchises. En dat is iets dat al jaren bezig is. Door het opkopen van third parties, is dit natuurlijk plots een kleinere first party waarvan je games deelt...
Ik begrijp dan ook niet waarom er nu zo speciaal over wordt gedaan (vermoedelijk omdat het gerucht was dat het over alle exclusives zou gaan?).
Ik zie dit als een goede move om de industrie leefbaar te houden, zonder je identiteit op te geven (en ondertussen veel publiciteit gepakt).
 
Ik zie het toch als een iets grotere shift dan enkel naar PC gaan.
Weet ik niet, voorlopig vind ik Sony die zijn flagship games uit brengt op PC nog altijd een veel grotere stap dan dit. Het gaat hier voorlopig over 4 gewoon "simpele spelletjes" ( als ik het zo mag noemen ). De dag dat ik iemand hier zijn platinum van Halo 3 zie posten dan ga ik inderdaad zeggen "damn, bold move". Maar met hoe ze nu nog gewoon hun tenen wat in het water aan het duwen zijn voor eens te voelen of het warm of koud is Meeeh... we zien wel hoe ver ze er mee gaan in de loop der maanden/jaren?
 
Blijkbaar is Phil fzn van handhelds.
En men heeft nog gezegd dat men windows voor windowshandhelds gaat vereenvoudigen.
Dus ik zie ze nog een xbox handheld uitbrengen waarop je steam op kunt spelen en dus ook PS games
 
Blijkbaar is Phil fzn van handhelds.
En men heeft nog gezegd dat men windows voor windowshandhelds gaat vereenvoudigen.
Dus ik zie ze nog een xbox handheld uitbrengen waarop je steam op kunt spelen en dus ook PS games
Geen idee hoeveel interesse ze hebben om te gaan vissen in een vijver waar al zo veel hengels in hangen. Rekeninghoudende dat hardware niet het meest winstgevende is aan gaming en ze bij de Xbox de verkoop van consoles sowieso al willen minimaliseren zou ik het net raar vinden dat ze hier in eens op gaan focussen. Uiteindelijk zijn er genoeg toestellen op de markt die hun belangrijkste product ( GP ) ondersteunen en is er dus ook niet echt een nood naar nog een extra toestel dat gewoon hetzelfde doet.

Wat ik ze dan mss weer wel zie doen is verder werken en investeren in hun GP en software om gaming via GP en op Handhelds nog makkelijker en beter te maken zodat die markt bezet blijft door hun GP. De toestellen zijn er al, het platform ook, dus gewoon zien dat het steeds beter en beter wordt in gebruiksgemak.
 
Geen idee hoeveel interesse ze hebben om te gaan vissen in een vijver waar al zo veel hengels in hangen. Rekeninghoudende dat hardware niet het meest winstgevende is aan gaming en ze bij de Xbox de verkoop van consoles sowieso al willen minimaliseren zou ik het net raar vinden dat ze hier in eens op gaan focussen. Uiteindelijk zijn er genoeg toestellen op de markt die hun belangrijkste product ( GP ) ondersteunen en is er dus ook niet echt een nood naar nog een extra toestel dat gewoon hetzelfde doet.

Wat ik ze dan mss weer wel zie doen is verder werken en investeren in hun GP en software om gaming via GP en op Handhelds nog makkelijker en beter te maken zodat die markt bezet blijft door hun GP. De toestellen zijn er al, het platform ook, dus gewoon zien dat het steeds beter en beter wordt in gebruiksgemak.
Wat ik wel nog zie is dat men GP op switch 2 zal zetten.
Deze zou ongeveer zo krachtig gaan zijn als de serie s.
Als men dat dan slim speelt dat gp enkel werkt in handheldmode en je dus nog een xbox nodig hebt voor op tv …
 
Wat ik wel nog zie is dat men GP op switch 2 zal zetten.
Deze zou ongeveer zo krachtig gaan zijn als de serie s.
Als men dat dan slim speelt dat gp enkel werkt in handheldmode en je dus nog een xbox nodig hebt voor op tv …
Lijkt me allemaal niet zo evident, bij PS zeggen en hopen ze dat ook vaak. Maar ik denk dat er onderschat wordt hoeveel dat MS zou kosten. Sony en Nintendo gaan niet zo maar zeggen, ja das goed doe maar, het verlies in eigen verkoop gaat moeten gecompenseerd worden op een manier. Zelf bij Nintendo, want je kan dan wel zeggen, ja die hun games zijn anders en uniek genoeg, maar nog altijd gaat dat een invloed hebben op verkoop. Als je in eens zo een massa meer games ter beschikking hebt binnen een abonnement, dan ga je zien dat games van Nintendo zelf ook minder gaan verkopen, want waarom een release game kopen van 60 euro als je nog zo een gigantische lijst games hebt die "niks" kosten. Ik zeg niet dat het niet kan dat het ooit gebeurt, maar het is echt geen gemakkelijk iets, voor MS is hier geen risico aan verbonden en die gaan niet liever hebben. Maar voor Sony en Nintendo is dit wel een risico, zeker bij Sony dat hun eigen service heeft, het zou echt heel raar zijn en Nintendo zie ik het ook echt nog niet zo rap doen. Die zijn vrij eigen merk eerst gezind en vaak ook te trots voor zo dingen. Dat ze Xbox games naar Switch willen brengen, dat geloof ik dan weer wel en hebben ze al bewezen, maar GP... das wel nog iets heel anders.
 
Het is een win win situatie voor microsoft, want ik denk hun first party titels altijd op gp aanbieden toch niet zo rendabel is. ps spelers zullen wel de volle pot betalen gok ik.
 
Ondertussen weten we meer.
  • Pentiment komt naar PS5, PS4 en Switch op 22 februari.
  • Hi-Fi Rush komt naar PS5 op 19 maart.
  • Grounded komt naar PS5, PS4 en Switch op 16 april.
  • Sea of Thieves komt naar PS5 op 30 april.

 
Terug
Bovenaan