Film Wonka

Solleke89

Well-known member
Toch een eigen topic waardig imho.

Wonka, met Timothée Chalamet in de hoofdrol.
Film van Warner Brothers geregisseerd door Paul King.



Heb hem gisteren gezien in 4DX 2D.
4DX Zal imho altijd een gimmick blijven, maar net als bij Super Mario Brothers is het wel geestig.
De film zelf vond ik echt wel goed. Er zijn enkele muzikale nummers in (Timothée Chalamet kan best goed zingen) maar ik zou het zeker geen musical noemen. De muzikale nummers storen niet, wat bij sommige andere films wel zo is.

Hugh Grant als Oempa-Loempa is er boenk op, en een reeks Britse comedians die de villains spelen is ook goed.
De film verveelt nooit en er zijn voldoende grappige momenten, je gaat sowieso met een smile buiten.

Voor sommigen is Willie Wonka hier te goed, en moet hij meer Creepy/Donker zijn soms, maar ach, het stoorde me niet.
 
Ik heb hem gisteren gezien en vond het ook een zeer leuke film. Heb toch regelmatig met een grote glimlach zitten kijken, de muziek heeft mij zeker ook niet gestoord, het was namelijk niet zo dat die muziek de vooruitgang van het verhaal in de weg zat. Het is ook niet zo dat alles gezongen wordt én er zitten ook gewoon leuke nummers tussen.

Het is intussen waarschijnlijk 30 jaar geleden dat ik de boeken heb gelezen dus 1 op 1 vergelijken met het bron materiaal ga ik niet doen maar "niet duister genoeg" is imo toch een beetje klagen om te klagen (typisch filmrecensenten eigenlijk). Het is een pre-quel op het bronmateriaal dus je kan net zo goed argumenteren dat een jonge naïeve Willy Wonka nog met veel optimisme de grote wereld instapt. Die wat duistere/cynische kantjes kunnen er in de loop der jaren insluipen naar mate dat optimisme verdwijnt en plaats maakt voor realisme over hoe de wereld werkt...

Ik zou het alleszins niet erg vinden moest Chalamet deze rol nog hernemen.
 
Ik ga woensdag met de kindjes gaan kijken.
Beetje vreemd dat deze hier niet populairder is.
 
Ik ben zaterdag geweest met m'n vriendin, zowel ik als zij vonden het een leuke film wat toch al zeldzaam is.

Ik vind het wel vreemd dat voor een musical er eigenlijk wel géén één catchy bijblijvend nummer bij zat, maar desondanks een goede film.
 
Ik ben zaterdag geweest met m'n vriendin, zowel ik als zij vonden het een leuke film wat toch al zeldzaam is.

Ik vind het wel vreemd dat voor een musical er eigenlijk wel géén één catchy bijblijvend nummer bij zat, maar desondanks een goede film.
Wij zijn ook zaterdag geweest. Ondanks het zingen vond mijn vriend hem ook goed.
Oempaloempa blijft anders wel hangen! Erna iets gaan eten, op weg naar het restaurant zat iedereen het na te neuriën. Zondagmorgen kreeg mijn vriend het nog niet uit zijn hoofd waardoor hij het via spotify door onze speakers liet knallen :p..
 
Film vandaag gezien. Aangenaam verrast. Toffe muziek maar zoals hier reeds gezegd geen nummers die blijven hangen.
Kindjes zeiden dat ze nog eens willen kijken :p
 
Vandaag pas gaan kijken, ik vond de humor echt geweldig. Heel aangename film om te kijken.
Ben normaal niet voor de musical-achtige films, maar hier stoort het niet.
 
Terug
Bovenaan