Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb die vorige maand voor de eerste keer geprobeerd, inderdaad best lekker.Hou toch gewoon de zigeuner. Voor mij heeft dat de connotatie van een nomade, iemand die constant op reis is.
En een lekker frituursnackske.
Binnen 10.000 jaar zal het nog complexer zijn, zal er dan nog een woord of symbool zijn die niet controversieel is, of niet met een tragische gebeurtenis geassocieerd wordt, overblijven? Zoveel eenvoudige symbolen en logo's zijn er nu ook weer niet.![]()
De Zigeuner wil van naam veranderen, maar … alternatief is niet beter
Een Limburgs busbedrijf worstelt met zijn naam: De Zigeuner, wat een neerbuigende benaming is voor leden van het Roma-volk. Het alternatief ligt zelfs al klaar: Z-coach. Alleen schort ook aan die naam iets. ‘Blijkbaar wordt onze “Z” vergeleken met de “Z” op de Russische voertuigen in Oekraïne.’www.standaard.be
Nu nog de hollywood stem erover
"in een wereld...
waar je nooit goed kan doen...."
En laat dat nu net niet aan jou zijn om te beslissen, of een racistische term een probleem kan zijn voor iemand anders. Of hoe een bedrijf daarop inspeelt of niet.Hou toch gewoon de zigeuner. Voor mij heeft dat de connotatie van een nomade, iemand die constant op reis is.
En een lekker frituursnackske.
De zwaarwichtigheid van de meeste woorden, gebeurtenissen en symbolen verdwijnt wel met de tijd.Binnen 10.000 jaar zal het nog complexer zijn, zal er dan nog een woord of symbool zijn die niet controversieel is, of niet met een tragische gebeurtenis geassocieerd wordt, overblijven? Zoveel eenvoudige symbolen en logo's zijn er nu ook weer niet.
Het argument van die Z vind ik ook niet veel steek uithalen, als het echt te controversieel is, cancel dan die letter uit ons alfabet... en vervang dan elke z door een s zoals ze in Duitsland gedaan hebben.
Maar wat dan als we 2 S’en willen gebruiken zoals ze in Duitsland gedaan hebben?Het argument van die Z vind ik ook niet veel steek uithalen, als het echt te controversieel is, cancel dan die letter uit ons alfabet... en vervang dan elke z door een s zoals ze in Duitsland gedaan hebben.
Daarvoor hebben de Duitsers ook al iets gevonden: ßMaar wat dan als we 2 S’en willen gebruiken zoals ze in Duitsland gedaan hebben?
Daarvoor hebben de Duitsers ook al iets gevonden: ß
Het hakenkruis zal wel nog lang voor "haat" en dergelijke staan, en daarmee geassocieerd worden. De originele betekenis van het symbool is eigenlijk allang ondersneeuwd.De zwaarwichtigheid van de meeste woorden, gebeurtenissen en symbolen verdwijnt wel met de tijd.
Gelukkig is het wel nog steeds aan mij om te kiezen welke woorden ik gebruik en wat ik van het bannen van woorden vind.En laat dat nu net niet aan jou zijn om te beslissen, of een racistische term een probleem kan zijn voor iemand anders. Of hoe een bedrijf daarop inspeelt of niet.
100% onzin. Altijd die pseudolinguïstiek toch…Daarvoor hebben de Duitsers ook al iets gevonden: ß
Dat was geen serieuze post hé van mij.100% onzin. Altijd die pseudolinguïstiek toch…
Elk woord of zelfs elke letter heeft gewoon niet maar 1 of een onveranderlijk aantal betekenissen.
Kom, dit is ook echt al láng niet meer zo.Roze bijvoorbeeld was vroeger een kleur die eigenlijk als mannelijk geassocieerd wordt of op zijn minst als neutraal. Ik heb het gevoel dat onderbewust de meeste mannen het kleur niet mooi vinden of niet mannelijk vinden juist door de connotatie die aanwezig is vandaag. Als heteroman aangetrokken tot die kleur, is een beetje not done
We kunnen ook eens turven, en vraag eens aan hoeveel mannen wat hun lievelingskleur is. Ik ben benieuwd hoeveel er "roze" zullen zeggen. Ik heb nog altijd het gevoel dat er een taboe over dat kleur heerst.Kom, dit is ook echt al láng niet meer zo.
Ja, in de 90ies waa roze een typisch gay kleurtje, maar tegenwoordig is dat al lang de wereld uit.
Wat heeft lievelingskleur ermee te maken?We kunnen ook eens turven, en vraag eens aan hoeveel mannen wat hun lievelingskleur is. Ik ben benieuwd hoeveel er "roze" zullen zeggen. Ik heb nog altijd het gevoel dat er een taboe over dat kleur heerst.
We kunnen ook eens turven, en vraag eens aan hoeveel mannen wat hun lievelingskleur is. Ik ben benieuwd hoeveel er "roze" zullen zeggen. Ik heb nog altijd het gevoel dat er een taboe over dat kleur heerst.
Ik vind roze een spuuglelijke kleur en er hangt nu eens niets roze in mijn kleerkast.We kunnen ook eens turven, en vraag eens aan hoeveel mannen wat hun lievelingskleur is. Ik ben benieuwd hoeveel er "roze" zullen zeggen. Ik heb nog altijd het gevoel dat er een taboe over dat kleur heerst.
Zelfs iets simpels als mijn muzieksmaak zou door vélen als "gay" bestempeld worden, terwijl mijn smaak niets met geaardheid te maken heeft.

Ze gebruiken die al wel langer dan de afgelopen 3-6 maand héOf je gebruikt een gram verstand en zet geen oorlogsteken op je bus![]()
.Maar goed, laten we elke symboliek van over de hele wereld importeren, want er zouden wel eens mensen beledigd kunnen zijn...Awel ik zal mij outen. Hopelijk verlies ik niet het respect van de gemeenschap *traan in oog*We kunnen ook eens turven, en vraag eens aan hoeveel mannen wat hun lievelingskleur is. Ik ben benieuwd hoeveel er "roze" zullen zeggen. Ik heb nog altijd het gevoel dat er een taboe over dat kleur heerst.
Zelfs iets simpels als mijn muzieksmaak zou door vélen als "gay" bestempeld worden, terwijl mijn smaak niets met geaardheid te maken heeft.