Woke - Cancel Culture - Culturele gevoeligheid

conclusie...
wielersport is racisme omdat ze gedomineerd is door blanke mannen wegens economisch privelege en sporten gedomineerd door zwarten is ook racisme want vooroordelen wat betreft de fysieke eigenschappen van de afrikaanse volkeren.
en badminton en tafeltennis zit vol met Chinezen , cricket is gedomineerd door Indiërs ,

allemaal stereotiep , maar ook allemaal de realiteit . Ik zie het probleem niet .

conclusie...
wielersport is racisme omdat ze gedomineerd is door blanke mannen wegens economisch privelege en sporten gedomineerd door zwarten is ook racisme want vooroordelen wat betreft de fysieke eigenschappen van de afrikaanse volkeren.
Waar heb ik dat gezegd? Of iemand anders? Want anders is het gewoon een hole stropop om je conclusie die je op voorhand al had, nog eens in de verf te zetten hoewel ze al ontkracht is op de vorige pagina's.

Noem de zwarte spelverdelers in het voetbal dan eens op, als het niet gebaseerd is op de realiteit zullen er vast veel zijn.
Serieus? Ten eerste is het feit dat je er minder terugvindt helemaal geen bewijs dat het gebaseerd is op de realiteit. Het zou evenzeer kunnen bewijzen dat ze minder credits krijgen (zoals aangegeven wordt in de studie). Ten tweede is de conclusie die jij hier maakt, dat een zwarte genetisch gezien sneller kan lopen, maar dommer is dan een blanke. Ahja, het mentale speldoorzicht wordt geprezen bij blanken, en de snelheid bij zwarten, en dat is allebei puur gebaseerd op realiteit volgens jou.

Maar niet-blanken? Casimero, Pogba, Cafu, Rivaldo, Thuram, Henry...?

en badminton en tafeltennis zit vol met Chinezen , cricket is gedomineerd door Indiërs ,

allemaal stereotiep , maar ook allemaal de realiteit . Ik zie het probleem niet .
Jammer dat je precies dezelfde post maakt, waar ik een paar pagina's terug al op heb geantwoord. Het probleem is er wanneer het niet incidentieel is, maar statistisch.

Veel top tafeltennissers zijn Chinezen omdat het de Chinese nationale sport is, er massaal geïnvesteerd wordt in faciliteiten en begeleiding van talenten, en omdat er een gigantische talent pool is. Niet omdat ze Chinees zijn of geel zien.

Chinezen zijn goed in tafeltennis omdat het de nationale sport is, er massaal geïnvesteerd wordt in faciliteiten en begeleiding van talenten, en omdat er een gigantische talent pool is. Niet omdat ze Chinees zijn of geel zien.
En bij Vlamingen kan je net hetzelfde zeggen over de wielersport . Is dat een wittemannensport ? Ja so be it .

Hardlopen net hetzelfde voor Jamaica.

Langdurig lopen idem in Ethiopie/Kenia .

Waar heb ik dat gezegd? Of iemand anders? Want anders is het gewoon een hole stropop om je conclusie die je op voorhand al had, nog eens in de verf te zetten hoewel ze al ontkracht is op de vorige pagina's.
Ik vrees dat mijn conclusie niet ontkracht is op de vorige paginas.
Want die is nog steeds dat bij de elite sporters sommige personen een genetisch voordeel hebben.
In een sport die toegankelijk is voor iedereen. (sprinten) waar geen 'intelligentie' aan te pas komt (dus dat kunnen we ook weer uit de vergelijking halen) is de top 20 wereldrecords sprint 100 meter nog steeds van afrikaanse origine.
Zoals verscheidene studies ook aantonen dat bepaalde volkeren gewoon meer lean body mass hebben.

Hoe verklaar jij de discrepantie in multiculturaliteit bij de 100m sprint?

Ik vrees dat mijn conclusie niet ontkracht is op de vorige paginas.
Want die is nog steeds dat bij de elite sporters sommige personen een genetisch voordeel hebben.
In een sport die toegankelijk is voor iedereen. (sprinten) waar geen 'intelligentie' aan te pas komt (dus dat kunnen we ook weer uit de vergelijking halen) is de top 20 wereldrecords sprint 100 meter nog steeds van afrikaanse origine.
Zoals verscheidene studies ook aantonen dat bepaalde volkeren gewoon meer lean body mass hebben.

Oké, om dit soort makkelijke posts een beetje te beperken: Laat me eens zien waar iemand zegt dat dat niet zo is? Wat ontkracht je, welke reactie hier zegt dat daar niks van aan is?

En bij Vlamingen kan je net hetzelfde zeggen over de wielersport . Is dat een wittemannensport ? Ja so be it .

Hardlopen net hetzelfde voor Jamaica.

Langdurig lopen idem in Ethiopie/Kenia .
Vlamingen zijn goed in wielersport maar niet omdat ze blank zijn.

Jamaicanen zijn goed in hardlopen maar niet omdat ze zwart zijn.

Kenianen zijn goed in langeafstandslopen maar niet omdat ze zwart zijn.

Chinezen zijn goed in tafeltennis maar niet omdat ze geel zijn.

Vlamingen zijn goed in wielersport maar niet omdat ze blank zijn.

Jamaicanen zijn goed in hardlopen maar niet omdat ze zwart zijn.

Kenianen zijn goed in langeafstandslopen maar niet omdat ze zwart zijn.

Chinezen zijn goed in tafeltennis maar niet omdat ze geel zijn.
Een sport die voor iedereen toegankelijk is. Geen zotte investeringskosten en loop van punt A naar punt B dus intelligentie niet van toepassing in deze sport.

Maar zijn Kenianen gemiddeld niet beter in langeafstandslopen dan een gemiddelde (insert niet Oost-Afrikaanse nationaliteit) omdat ze Keniaan zijn?

Alleja blijkbaar gaat het zelfs over 1 bepaalde Keniaanse stam?

Een sport die voor iedereen toegankelijk is. Geen zotte investeringskosten en loop van punt A naar punt B dus intelligentie niet van toepassing in deze sport.
Ik vrees dat ze niet op uw vraag zullen antwoorden.

Maar zijn Kenianen gemiddeld niet beter in langeafstandslopen dan een gemiddelde (insert niet Oost-Afrikaanse nationaliteit) omdat ze Keniaan zijn?

Alleja blijkbaar gaat het zelfs over 1 bepaalde Keniaanse stam?
klopt idd , gaat over die noordelijke stammen (idem in Uganda) , ook Somaliers kunnen goed lopen maar die hebben dan vaker een andere nationaliteit(Brits/NL/BE)

Ik ga het hier nog eens posten, misschien leest iemand het nu wel.

Ik vrees dat ze niet op uw vraag zullen antwoorden.
Op die laatste vraag? Tuurlijk kan ik daarop antwoorden: Die mensen hebben genetische voordelen, samen met andere factoren (trainingsmogelijkheid, infrastructuur, van jong begonnen, economie...). Daardoor is dat zo'n gebrek aan diversificatie. Wat ben je nu met dat antwoord? Want dat is eigenlijk niet veel anders wat jij zegt. Omdat het een stropop was.

mijn antwoord was op uw stelling over China en badminton , die stelling gaat evenzeer op voor Vlaanderen en wielrennen , Jamaica en de sprint , Kenia en de lange afstand , klak hetzelfde .

Mix van culturele interesse,infrastructuur,training, en ja ook genetica.(vooral in het lopen)

Op die laatste vraag? Tuurlijk kan ik daarop antwoorden: Die mensen hebben genetische voordelen, samen met andere factoren (trainingsmogelijkheid, infrastructuur, van jong begonnen, economie...). Daardoor is dat zo'n gebrek aan diversificatie. Wat ben je nu met dat antwoord? Want dat is eigenlijk niet veel anders wat jij zegt. Omdat het een stropop was.
Oe? Het ligt dan toch aan hun genen?

Trouwens die zever over je stropop mag achterwege blijven.

Ja, het ligt voor een groot stuk aan de genen. Niet aan hun zwartheid. Niet aan hun "Keniaansheid".
Maar wat heeft dit te maken met je post over de wittemannenlcub die het wielrennen is, en het feit dat we "niet naar huidskleur mogen kijken om prestaties naar waarde te schatten"? Want het punt daar was dat het net die journalist was die dat deed, terwijl wij daarvoor heilige boontjes waren die daar niet eens naar keken. (tot je naar de bewijzen op de pagina's daarna gaat kijken, die zegt dat we eigenlijk wel al heel bevooroordeeld waren daarin)

En jij en zwarten mogen mijn standpunt telkens opnieuw helemaal verkeerd voorstellen om daarna ermee te gaan lachen, en doen alsof jullie er een gat in hebben geprikt, maar ik mag het woord 'stropop' niet gebruiken? Ik heb nergens gezegd dat een sportoverwinning niks met genen te maken zou hebben, zo dom ben ik namelijk niet. Mij nu doen zeggen dat het wel met genen te maken heeft, zegt niks over het oorspronkelijke punt.

Niemand heeft ooit gezegd dat genetica geen rol speelt. Wel dat 'zwart' geen genetisch profiel is maar een huidskleur en dat 'zwarten goede lopers zijn' dus nergens op slaat.

Misschien moet je eens de discussie teruglezen want dat is al de tiende keer dat ik dit onderstreep.

Terug
Bovenaan