Een van de guilty pleasures hier thuis is Elite, een Spaanse trashserie over een eliteschool. Ik kijk mee want goed voor mijn SpaansHelemaal mee akkoord eigenlijk. Alleen is het punt niet de overrepresentatie an sich maar wel de geforceerde inclusie. Tegenwoordig worden veel verhaallijnen geschreven om mensen te pleasen enerzijds en te sensibiliseren anderzijds in plaats van dat het draait om het verhaal. Mijn vrouw klaagde gisteren zelfs over een serie waar de ene na de andere lesbische seksscène in voorkomt. Het had vrij weinig met het verhaal te maken maar ze zaten er duidelijk in voor de Queer-kijkers. Het punt van Nestorius dat het veelal gedaan wordt om beter te verkopen klopt wel. Wat uiteraard een confirmation bias niet helemaal uitsluit want het zal (voorlopig) harder blijven opvallen omdat het van de (oude) norm afwijkt.

Uiteraard kruipt iedereen op iedereen ongeacht geslacht, wat mij ook opviel. Het lijkt me ook niet echt realistisch dat zoveel mensen seks met hetzelfde geslacht overwegen, maar het feit dat het allemaal om modellen gaat die er zeer goed ontwikkeld uitzien om zogezegd scholieren te zijn en ze de zotste verhaallijnen meemaken doet mij sowieso vermoeden dat mensen niet kijken voor het realisme