Woke - Cancel Culture - Culturele gevoeligheid

Vlaanderen Vakantieland is terug met drie vrouwelijke reporters waaronder Nsoe Nsuki. Een irritante comédienne wordt bij wijze van inclusiviteit gebombardeerd tot presentator.

Er is dus geen enkele (blanke) man betrokken bij dit programma, ik voel mij hier slecht bij, hoe kan ik dit Tweeten?
Doet ge dat ook voor alle programma's met meerdere mannelijke presentatoren? Of voor de 50/50 verhouding die ge nodig vindt voor programma's met 1 presentator?

En een begroeting verbieden gaat daar duidelijk mee helpen. 🤣
Het feit dat die vrouw nog directrice is zal waarschijnlijk ook nog zijn omdat ze daar een schrikbewind doordrukt.
Ge hebt duidelijk loser zijn post goed gelezen, hij zegt zelfs letterlijk dat ze die begroeting niet verbiedt (wel andere uitspraken die negatieve gender stereotypen gebruiken en kinderen hun gevoelens negeren).

Misschien toch meer lezen dan een titel. Of geldt dat alleen maar bij mislukte reclamecampagnes van burger king :thinking:

@Loser misschien wel ffkes het artikel waar gij u op baseert linken :v maar bij deze

Doet ge dat ook voor alle programma's met meerdere mannelijke presentatoren? Of voor de 50/50 verhouding die ge nodig vindt voor programma's met 1 presentator?
Op programma's met meerdere mannelijke presentatoren is reeds commentaar gekomen. Zo kreeg Vive Le Vélo te horen dat de show te mannelijk was en nodigen ze sindsdien ook (bijna) altijd een vrouwelijke gast uit. Uiteraard is het professionele wielrennen vooral een mannenaangelegenheid en zie je daar niet zo veel vrouwen, de vrouwen die ze uitnodigen hebben dan ook meer niet dan wel iets te maken met het wielrennen, daarom dat ze een vrouwelijke analiste zijn moeten gaan zoeken in Nederland (Marijn de Vries).

In de voetbalprogramma's is Imke Courtois een vaste gast geworden, en daar zullen hoogstwaarschijnlijk dames bijkomen die nu bij de Red Flames spelen.

Het onderwerp moet het natuurlijk ook toelaten om daar gepaste gasten van diverse pluimage voor te vinden.

Op programma's met meerdere mannelijke presentatoren is reeds commentaar gekomen. Zo kreeg Vive Le Vélo te horen dat de show te mannelijk was en nodigen ze sindsdien ook (bijna) altijd een vrouwelijke gast uit. Uiteraard is het professionele wielrennen vooral een mannenaangelegenheid en zie je daar niet zo veel vrouwen, de vrouwen die ze uitnodigen hebben dan ook meer niet dan wel iets te maken met het wielrennen, daarom dat ze een vrouwelijke analiste zijn moeten gaan zoeken in Nederland (Marijn de Vries).

In de voetbalprogramma's is Imke Courtois een vaste gast geworden, en daar zullen hoogstwaarschijnlijk dames bijkomen die nu bij de Red Flames spelen.

Het onderwerp moet het natuurlijk ook toelaten om daar gepaste gasten van diverse pluimage voor te vinden.
Dus, als Vlaanderen vakantieland in zijn reportages af en toe de mannelijke uitbater van een b&b of museumgids aan het woord laat, is alles toch ok voor u? Blij dat we dat hebben kunnen uitklaren!

En de meeste programma's zijn geen sportprogramma's (en daar had ik het zeker niet over, gezien Vlaanderen vakantieland ook gewoon een algemeen entertained programma is), maar we zullen maar geen vergelijking maken tussen het aantal vrouwelijke en mannelijke presentatoren van die dingen.

(Professioneel wielrennen is inderdaad een mannenaangelegenheid... In de mannentak van die sport)

Dit is nieuw.
Gho ik ben ook niet voor die betutteling, maar dit lijkt mij redelijk logisch gezien er veel kinderen hiernaar kijken. Kinderen van 7 jaar oud moeten nu ook niet direct woorden als fuck horen imo.

Dus, als Vlaanderen vakantieland in zijn reportages af en toe de mannelijke uitbater van een b&b of museumgids aan het woord laat, is alles toch ok voor u? Blij dat we dat hebben kunnen uitklaren!

En de meeste programma's zijn geen sportprogramma's (en daar had ik het zeker niet over, gezien Vlaanderen vakantieland ook gewoon een algemeen entertained programma is), maar we zullen maar geen vergelijking maken tussen het aantal vrouwelijke en mannelijke presentatoren van die dingen.

(Professioneel wielrennen is inderdaad een mannenaangelegenheid... In de mannentak van die sport)
Iemand die eens aan het woord komt in een reportage is geen vaste presentator of studiogast. Trouwens voor mij is dat helemaal geen probleem hé dat het drie vrouwen zijn die dat presenteren, het feit is gewoon dat daar niemand om cared terwijl het in het omgekeerde geval wel zou zijn. Voor de rest heb ik er al te veel woorden aan verspild dan het mij waard is/was :smile:

Gho ik ben ook niet voor die betutteling, maar dit lijkt mij redelijk logisch gezien er veel kinderen hiernaar kijken. Kinderen van 7 jaar oud moeten nu ook niet direct woorden als fuck horen imo.
Door die dingen te gaan censureren vestig je er juist de aandacht op. Trouwens ik denk kinderen van 7 jaar via andere programma's en kanalen nogal wat anders te horen krijgen.

Door die dingen te gaan censureren vestig je er juist de aandacht op. Trouwens ik denk kinderen van 7 jaar via andere programma's en kanalen nogal wat anders te horen krijgen.
Is "fuck" wegpiepen uit een kinderprogramma nu ook al woke? Dan zijn we al woke sinds de jaren 60, zeg...

For the longest time, the default branch in most Git repositories was named "master". Fortunately, many people have become aware that this terminology (even more evident in "master/slave") should be replaced! The tech industry should move to a more inclusive, open culture - and removing language like "master/slave" is an important step in this journey.

Niet meteen heet van de naald maar ik kwam dit vandaag toevallig tegen in een repository. Ik weet oprecht niet hoe ik daar op moet reageren.

Niet meteen heet van de naald maar ik kwam dit vandaag toevallig tegen in een repository. Ik weet oprecht niet hoe ik daar op moet reageren.
Is in de immo sector ook al zo. De term "master bedroom" is ook not done.

Toch al oud nieuws?
https://tweakers.net/nieuws/168442/...er-gebruiken-wegens-negatieve-associatie.html

Ik vind main eigenlijk een stuk logischer klinken dan master, los van de connotatie. Ik zie dus geen probleem of moeite om nieuwe repositories meteen een andere naam te geven.

Toch al oud nieuws?
https://tweakers.net/nieuws/168442/...er-gebruiken-wegens-negatieve-associatie.html

Ik vind main eigenlijk een stuk logischer klinken dan master, los van de connotatie. Ik zie dus geen probleem of moeite om nieuwe repositories meteen een andere naam te geven.

Ik wist niet dat er tijdslimieten golden in deze thread. De term master heeft in de context van git geen link met de sociale problematiek van de VS. Zo kom je op het terrein waar men het Engelse woord woman niet langer met de letters man wil spellen. Ronduit bizar.

Ik wist niet dat er tijdslimieten golden in deze thread.
Nee hoor ik vind het gewoon straf dat je daar nu nog verontwaardigd over bent. Iets met oude koeien.
De term master heeft in de context van git geen link met de sociale problematiek van de VS. Zo kom je op het terrein waar men het Engelse woord woman niet langer met de letters man wil spellen. Ronduit bizar.
Master/slave?

Het gebruik van de master/slave terminologie gaat nu wel wat verder terug als de geschiedenis van Bitkeeper...
Enlighten me?
Ik wil gerust geloven dat er versiesoftware is die ouder is dan BitKeeper en dat het daar ook gebruikt werd. Ik zie niet waar het dan wel vandaan komt, anders dan de slavernijgeschiedenis

Enlighten me?
Ik wil gerust geloven dat er versiesoftware is die ouder is dan BitKeeper en dat het daar ook gebruikt werd. Ik zie niet waar het dan wel vandaan komt, anders dan de slavernijgeschiedenis
Waarom per sé de geschiedenis en niet gewoon de woordenschat? Denk je dat als de specifieke Amerikaanse geschiedenis inzake slavernij er niet was geweest ze die termen niet hadden gebruikt? Dat degenen die dat hebben ingevoerd dat deden om specifiek naar Amerikaanse zwarte slaven te verwijzen? Het lijkt me toch veel aannemelijker dat het gewoon een generische master/slave is.

Wat me met zo'n initiatieven vooral stoort is dat er op dit moment nog een hoop mensen zo goed als of echt in slavernij zitten, die maken onze producten en daar zijn we hier in het westen onrechtstreeks bijna allemaal de "master" van. Zouden zo'n initiatiefnemers zonder te verpinken tegen familie van bvb gestorven semi slaven die het WK opbouwen durven vertellen waar ze zich voor inzetten? Zouden we daar onze aandacht niet beter op vestigen of gaan we wachten tot het al een hoop generaties achter ons ligt zodat onze kleinkinderen ook triomfantelijk semantische helden kunnen worden en scheef kunnen kijken naar iedereen die daar niet in meegaat?

Dat laatste niet naar jou gericht StevenP.

Waarom per sé de geschiedenis en niet gewoon de woordenschat? Denk je dat als de specifieke Amerikaanse geschiedenis inzake slavernij er niet was geweest ze die termen niet hadden gebruikt? Dat degenen die dat hebben ingevoerd dat deden om specifiek naar Amerikaanse zwarte slaven te verwijzen? Het lijkt me toch veel aannemelijker dat het gewoon een generische master/slave is.
Maar dan nog, tenzij in een mutual consent bdsm-context, lijken alle vormen van slavernij niet heel handig. Als er mensen door een heel kleine moeite (een woord vervangen in nieuwe* repositories) kunnen vermijden dat mensen geconfronteerd worden aan een pijnlijk verleden, wat is dan het probleem juist. Of die link nu oorspronkelijk uit de Amerikaanse zwarte slavernij komt of uit het algemeen taalgebruik doet er dan wat mij betreft niet toe, de link wordt tegenwoordig wel gelegd en is niet eens vergezocht. Bovendien (maar da's persoonlijk) is main veel beschrijvende dan master dus wat mij betreft echt een no-brainer.

*als ik het me goed herinner ging het toen dit actueel was enkel over nieuwe repositories
Wat me met zo'n initiatieven vooral stoort is dat er op dit moment nog een hoop mensen zo goed als of echt in slavernij zitten, die maken onze producten en daar zijn we hier in het westen onrechtstreeks bijna allemaal de "master" van. Zouden zo'n initiatiefnemers zonder te verpinken tegen familie van bvb gestorven semi slaven die het WK opbouwen durven vertellen waar ze zich voor inzetten? Zouden we daar onze aandacht niet beter op vestigen of gaan we wachten tot het al een hoop generaties achter ons ligt zodat onze kleinkinderen ook triomfantelijk semantische helden kunnen worden en scheef kunnen kijken naar iedereen die daar niet in meegaat?

Dat laatste niet naar jou gericht StevenP.
Ben ik het helemaal mee eens inderdaad. Langs de andere kant, ver-van-je-bed, alle kleine beetjes helpen en verbeter-de-wereld-begin-bij-jezelf. Iemand doet wat in zijn macht ligt en je moet niet wachten tot alle grote problemen op te lossen als je met kleine acties intussen ook al - al is het een beetje - iets kan doen. Maar inderdaad, moderne slavernij komt veel te weinig in the picture.

Ik kan acties om bv. het WK in Qatar te boycotten alleen maar toejuichen. Of hoeveel mensen zijn er op de hoogte dat Sony, Microsoft en Nintendo hun consoles met Oeigoerse slavenarbeid zijn gemaakt? Daarmee zeg ik niet dat je niet naar voetbal mag kijken of geen PS5 mag kopen (ik heb er zelf een gekocht...) maar je bewust zijn van de situatie en andere mensen bewust maken, helpt ook al.

Enlighten me?
You must be joking? Dus de aanspreking "master" komt enkel vanuit de slavernij en elk ander gebruik ervan is dus één of andere ziekelijke herdenking naar die tijd of zo ? :p

Terug
Bovenaan