WK Wielrennen 2023 (Glasgow, Schotland)

Ja Philipsen is sneller. Tenzij je Philipsen insluit of zo zie ik niet in wie in dat groepje van 25-30 man in staat is om Philipsen te kloppen. Bij VA ben je dat toch zo zeker niet. Werd bv vorig jaar maar 3e in die groepssprint en heeft toch een verleden van net niet. Mogen niet weer de fout maken van WK in Leuven en denken dat VA een zekerheid is op winst natuurlijk.
Philipsen is sneller maar heeft al meer sprints verloren van WVA dan gewonnen...
WVA doet vaak mee voor de overwinning dus nogal logisch dat die vaker "net niet" had. Maar heeft nog altijd dubbel zoveel overwinningen op de weg dan Philipsen.
Nee Philipsen echt uitspelen als kopman, of tout court boven WVA zetten vind ik echt veel en veel te rap. Achter de hand houden oké, maar als kopman? Allez

Philipsen is ook een expert in positionering.

WVA in sprints ook hoor. Zien we toch iedere Tour opnieuw, zit quasi altijd waar hij moet zitten.
 
Philipsen is sneller maar heeft al meer sprints verloren van WVA dan gewonnen...
WVA doet vaak mee voor de overwinning dus nogal logisch dat die vaker "net niet" had. Maar heeft nog altijd dubbel zoveel overwinningen op de weg dan Philipsen.
Nee Philipsen echt uitspelen als kopman, of tout court boven WVA zetten vind ik echt veel en veel te rap. Achter de hand houden oké, maar als kopman? Allez



WVA in sprints ook hoor. Zien we toch iedere Tour opnieuw, zit quasi altijd waar hij moet zitten.
Dan zou ik toch maar eens opzoeken hoeveel Phillipsen er al gewonnen heeft tegenover WVA, je zou nog kunnen schrikken :p
WVA doet in elke koers mee voor te winnen eh, laat ons daar gewoon eerlijk in zijn eh. Logisch dat hij dus ook gewoon al meer gewonnen heeft.

Als het een massasprint wordt of een lastig parcours maar niet zo lastig dat Phillipsen mee geraakt om te sprinten dan trek je toch gewoon de kaart Phillipsen?
Allez na Roubaix legt hij WVA er nog even gewoon droog op eh, met grote voorsprong na een zware koers van 257km.
En kom nu niet af dat hij niet vol sprintte eh.

Hij heeft al laten zien dat hij en de snelste man van het peloton is en dat hij een zware koers kan overleven.
Ik denk dat Phillipsen echt niks meer te bewijzen heeft hoor.
 
In een zuivere massaspurt moet je imo ook altijd voor Philipsen of Merlier gaan ivp Van Aert. Niet dat ik in een zuivere massaspurt geloof op t WK dit jaar.
 
Ja Philipsen is sneller. Tenzij je Philipsen insluit of zo zie ik niet in wie in dat groepje van 25-30 man in staat is om Philipsen te kloppen. Bij VA ben je dat toch zo zeker niet. Werd bv vorig jaar maar 3e in die groepssprint en heeft toch een verleden van net niet. Mogen niet weer de fout maken van WK in Leuven en denken dat VA een zekerheid is op winst natuurlijk.
Rijdt in die laatste kilometer zelf wel van véél te ver op kop omdat hij zeker dat groepje nog wel oprapen... was ook niet voor de knikkers. Die sprint in Imola regelde hij wel gewoon keurig, die sprint in Lausanne in de Tour vorig jaar was ook gewoon maatwerk en zo zijn er nog voorbeelden genoeg. Als je Van Aert na een zware koers goed brengt zijn er weinig die sneller zijn. Het is natuurlijk altijd gemakkelijk om te focussen op die keren dat het níet lukt terwijl het gewoon evengoed vaak ook wel lukt.

Philipsen wordt hier nu wel vooruit geschoven maar ik heb tot op heden geen enkel bewijs gezien dat die er in een koers van 270km/3200HM nog gaat bij zijn, laat staan dat hij nog de benen heeft om er per definitie zomaar iedereen in een groep van 25-30 op te leggen. Bergen ten spijt... van het niveau van prime Sagan kan Philipsen (ondanks het hoge niveau dat hij haalt) voorlopig enkel nog maar dromen. Ik vind het een beetje gek dat we op basis van 1 Parijs-Roubaix gaan concluderen dat Philipsen plots meer winstkansen heeft op een parcours met een aantal HM dat dichter bij een Amstel Gold Race ligt dan bij een ronde van Vlaanderen. Die rit naar Carcassonne die Philipsen vorig jaar won voor Van Aert had wel een aanzienlijk aantal hoogtemeters (~2500HM) maar wel met de laatste 50km in quasi dalende lijn en de laatste 15km vlak, dat is toch een heel verschil nog met een zware finale. Ik zeg niet dat het niet kan voor Philipsen, maar 3 kopmannen is gewoon teveel en Van Aert een bank achteruit schuiven is op dit moment gewoon to-taal niet aan de orde. Vergeet ook niet dat we Philipsen in San-Remo in het 3de groepje moesten gaan zoeken...
 
Philipsen heeft vorig jaar serieuze stappen gezet, en lijkt ook dit jaar weer een sprong voorwaarts gemaakt te hebben. Maar los daarvan zijn Wout en Remco nog steeds de onbetwistbare kopmannen.

Je kan hem als extra backup meenemen, maar de plaatsjes zijn duur en die gaan mogelijk beter naar sterke knechten inderdaad.

Veel zal ook nog van de Tour afhangen. Als Jasper daar hoogvorm toont, zal de 'druk' om hem mee te nemen toch iets groter worden. Al zal niemand de bondscoach met de vinger wijzen als hij enkel alles op Wout en Remco zet. Of de bondscoach moet na de parcoursverkenning een andere mening zijn toegedaan .
 
Laatst bewerkt:
Rijdt in die laatste kilometer zelf wel van véél te ver op kop omdat hij zeker dat groepje nog wel oprapen... was ook niet voor de knikkers. Die sprint in Imola regelde hij wel gewoon keurig, die sprint in Lausanne in de Tour vorig jaar was ook gewoon maatwerk en zo zijn er nog voorbeelden genoeg. Als je Van Aert na een zware koers goed brengt zijn er weinig die sneller zijn. Het is natuurlijk altijd gemakkelijk om te focussen op die keren dat het níet lukt terwijl het gewoon evengoed vaak ook wel lukt.

Philipsen wordt hier nu wel vooruit geschoven maar ik heb tot op heden geen enkel bewijs gezien dat die er in een koers van 270km/3200HM nog gaat bij zijn, laat staan dat hij nog de benen heeft om er per definitie zomaar iedereen in een groep van 25-30 op te leggen. Bergen ten spijt... van het niveau van prime Sagan kan Philipsen (ondanks het hoge niveau dat hij haalt) voorlopig enkel nog maar dromen. Ik vind het een beetje gek dat we op basis van 1 Parijs-Roubaix gaan concluderen dat Philipsen plots meer winstkansen heeft op een parcours met een aantal HM dat dichter bij een Amstel Gold Race ligt dan bij een ronde van Vlaanderen. Die rit naar Carcassonne die Philipsen vorig jaar won voor Van Aert had wel een aanzienlijk aantal hoogtemeters (~2500HM) maar wel met de laatste 50km in quasi dalende lijn en de laatste 15km vlak, dat is toch een heel verschil nog met een zware finale. Ik zeg niet dat het niet kan voor Philipsen, maar 3 kopmannen is gewoon teveel en Van Aert een bank achteruit schuiven is op dit moment gewoon to-taal niet aan de orde. Vergeet ook niet dat we Philipsen in San-Remo in het 3de groepje moesten gaan zoeken...

wow wow wow Philipsen zeg ik niet voor dit jaar hé. Mijn post stond in het algemeen wielerthread maar is naar hier verhuisd ik had het over in het algemeen niet over dit jaar. Dit jaar wordt in principe gewoon weer een redelijk zware omloop en dus iets voor de sterke mannen. Philipsen is voor mij iemand die op een lichtere omloop dan dit jaar maar wel zwaarder dan een Kopenhagen of Zolder parcour want dan kom je bij Merlier uit gewoon een sterke optie wordt. Maar voor dit jaar natuurlijk niet.
 
Wel benieuwd trouwens naar het duel tussen Merlier en Philipsen op het BK dit jaar. Nu ze allebei een eigen trein hebben, zal het een ander verhaal worden dan vorig jaar. :)
 
Wel benieuwd trouwens naar het duel tussen Merlier en Philipsen op het BK dit jaar. Nu ze allebei een eigen trein hebben, zal het een ander verhaal worden dan vorig jaar. :)

Kan een leuk duel worden maar gaat wel zorgen voor een saai BK. Lotto heeft ook nog eens de Lie, dus wie wil er geen sprint? Vorig jaar had je nog tenminste Evenepoel die een bommetje gooide die gaat zich dit jaar ook gewoon in de trein zetten.
 
De kans dat het zeer saai wordt, is groot inderdaad. Tenzij het weer een bepalende factor speelt, of er toch een interessante groep zou wegrijden.

Inschakelen voor de laatste kilometer is wrs wel voldoende :tongue:
 

Tijd om dit topic wat naar boven te beginnen shotten.
 
Het zal er verdoeme snel zijn!!
Als ik de ploegen zie de bondscoachen opstellen, en de huidige vorm van de renners, kan dit wel eens een zeer interessant WK gaan worden! Heel veel zin in! :love2:
 
Nu al benieuwd naar het tactisch plan, vooral rond WVA. Niet dat ik enig geloof hecht aan zijn winstkansen, maar op die persconferentie klonk het nu niet echt alsof ze een plan hadden met hem. Weer een vrije rol waarin hij niet kan winnen wss
 
Nu al benieuwd naar het tactisch plan, vooral rond WVA. Niet dat ik enig geloof hecht aan zijn winstkansen, maar op die persconferentie klonk het nu niet echt alsof ze een plan hadden met hem. Weer een vrije rol waarin hij niet kan winnen wss
Ik gok op een plan waarin de Belgen de koers hard gaan maken met Wout en Remco die aan kop sleuren zodat Jasper het in de sprint kan afmaken.
 
Nu al benieuwd naar het tactisch plan, vooral rond WVA. Niet dat ik enig geloof hecht aan zijn winstkansen, maar op die persconferentie klonk het nu niet echt alsof ze een plan hadden met hem. Weer een vrije rol waarin hij niet kan winnen wss
Zal zoiets zijn. Of Remco valt terug aan en is weer weg.

Met de bondscoach geen duidelijk plan.
We zullen wel zien, Leuven was pijnlijk.
 
Nu al benieuwd naar het tactisch plan, vooral rond WVA. Niet dat ik enig geloof hecht aan zijn winstkansen, maar op die persconferentie klonk het nu niet echt alsof ze een plan hadden met hem. Weer een vrije rol waarin hij niet kan winnen wss
Ik gok op een scenario waarin ofwel Remco wint in een aanval of Phillipsen in de sprint.
WVA is zowel de mindere in een pure aanval als de mindere in de pure massasprint.

WVA zal vooral de pion zijn als er een grotere groep wegrijdt en hij mee is of de koers zeer hard is zodat er niemand weggeraakt.

Maar vorm is vooral het grote vraagteken. Hoe goed is Remco? Hoe goed is Wout nog? En hoe goed is MVDP?
 
Ik gok op een scenario waarin ofwel Remco wint in een aanval of Phillipsen in de sprint.
WVA is zowel de mindere in een pure aanval als de mindere in de pure massasprint.

WVA zal vooral de pion zijn als er een grotere groep wegrijdt en hij mee is of de koers zeer hard is zodat er niemand weggeraakt.

Maar vorm is vooral het grote vraagteken. Hoe goed is Remco? Hoe goed is Wout nog? En hoe goed is MVDP?
Ja WVA heeft echt nog nooit een wedstrijd gewonnen met een aanval van ver 😼
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Ik denk dat het iemand van de volgende zal worden WVA - Healy - Pedersen - Van Baarle

Zijn idd wel kanshebbers. Evenepoel in vroege vlucht gaat nu echt nimmer pakken.

Wij maken toch ook weer kans hoor. Hoe het tactisch gaat lopen zullen ze op de dag zelf moeten bekijken vresek.

WVA en Vlam vergelijken qua sprint is hier toch vrij nutteloos? Iedereen gaat redelijk kapot zijn als we de lijn van het laatste jaar doortrekken. Denk dat die laatste vooral een heel goede dag nodig heeft zoals in P-R.
 
Terug
Bovenaan