Winnaars wedstrijden frontpagina

Een vraagje bij deze. Ik speel zelf enkel mee met wedstrijden als ik er interesse in heb, maar als we gaan kijken naar de laatste wedstrijden wordt ongeveer de helft (8 op 18) gewonnen door accounts met 0 of 1 posts.. Kunnen we niet een minimum aan interactie en/of activiteit vragen voor wedstrijden? Op deze manier zit je ze toch gewoon weg te geven aan mensen die totaal niet betrokken zijn en/of dubbelaccounts (kan ook, ik weet het niet).

Afin, ik laat het aan jullie over, maar ik vind het wat zijn doel voorbij gaan.
 
Postcount alleen is helaas geen goeie benchmark, ik ken hier mensen genoeg die enkel actief lezen en niet (durven) posten op het forum (maar dan bvb wel actief zijn op onze Discord).

De wedstrijden gaten achter een "je moet al geregistreerd zijn vóór de wedstrijddatum" is een drempel dat eerlijk nieuw volk tegenhoudt om mee te doen + sleeperaccounts aanwakkert bij oneerlijk volk (we hebben de voorbije grote wedstrijden wel wat dingen gezien 😓 )

Wanneer we ze zouden gaten achter een minimum postcount => onzinposts in diverse threads dat de moderatoren veel meer werk geeft (been there, done that)

Bij sommige wedstrijden is het ook op vraag van de sponsoren/uitgevers zelf 🤷‍♂️

De schiftingsvragen hebben we inmiddels ook opgegeven omdat na verloop van tijd ook steeds dezelfden wonnen en dat ook niet eerlijk was :D

En de resultaten wat bijsturen naar actievere gebruikers... :unsure: hoeveel brengt dat op? 😏 Daar beginnen we niet aan.

Wanneer we zien dat er oneerlijke dubbelaccounts bij betrokken zijn => diskwalificatie! Meerdere mensen uit zelfde gezin => enkel de eerste deelname telt! (die krijgen allemaal een educatieve tik met ons wedstrijdreglement)

Ons ultieme doel is nog steeds groeien, hoe meer actieve gebruikers hier actief zijn hoe beter voor de gezondheid vd community (zodat we niet verzinken in een incestueuze circlejerk community). En de wedstrijden zijn daar een deel van (je had es de bezoekerscijfers moeten zien na de 999 games wedstrijd, hebben nog dagenlang opkuis gehad daarmee).
 
De mensen die puur meedoen voor wedstrijden, checken het forum niet regelmatig. Antwoorden ze binnen de 2 weken niet, dan komt hun prijs te vervallen en kunnen we een andere winnaar kiezen. Dit is in het verleden als gebeurd.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan