Windows Windows: nieuwe build, oude code

ArcsS

New member
Ik maakte onlangs een nieuwe pc en gebruikte een niet geformatteerd m2 schijfje van een oude laptop.
Het was niet de bedoeling om deze schijf te houden. Aangezien ik een sneller en grotere schijf ga plaatsen.

Tegen alle verwachtingen in startte de nieuwe pc gewoon op met de oude schijf, ik kon zelfs upgraden naar windows 11.
Bij activering staat ook dat hij gewoon geactiveerd is.

Product-id is OEM

Bij activering kan ik volgende zien:

  • Activeringsstatus: Actief, windows is geactiveerd
  • Productcode wijzigen
  • Product-id .....-AAOEM
  • Productcode XXXX....4c2kc
Ik kan enkel de productcode wijzigen, verder is niets aanklikbaar.


Kan ik op een of andere manier een nieuwe schijf in stoppen, daar windows 11 op installeren en dezelfde keys en zo gebruiken? (al heb ik geen idee welke het zijn).
 
Je zou kunnen de huidige schijf klonen (met b.v. clonezilla) naar de nieuwe grotere schijf.
Nadien verwijder je de kleine schijf en probeer je van nieuwe te booten, hij zou indien nodig opnieuw moeten activeren.
Als laaste gebruikt je partitiesoftware (als die in windows computerbeheer niet werkt) om de grote schrijf volledige ruimte te laten innemen,
want met clonezilla maakt hij een exacte even grootte kopie als het origineel
 
Kan zijn dat hem gewoon opnieuw installeert nu dat win geactiveerd gaat worden omdat hij dat ook wegschrijft in de bios (dacht ik toch eens gehoord te hebben en win 11 was gratis maar dan wel activeren met een win 10 code . ;) )
 
je kan je licentie gewoon linken aan een microsoft account. Bij je windows install log in je in met dat account of achteraf in windows.

dit kan al 8 jaar ofzo. gek dat mensen dit niet weten :D

  1. Open Settings on your Windows 10 computer.
  2. Search for “Update & Security”.
  3. Click it.
  4. On the left-hand menu, select “Activation”.
  5. Look for “Add a Microsoft account”.
  6. Click it.
  7. You’ll be asked to sign in with your Microsoft account credentials.
  8. Enter your email address and password.
  9. Click “Sign in”.
  10. A message pops up confirming that your Windows 10 license is now linked.
 
je kan je licentie gewoon linken aan een microsoft account. Bij je windows install log in je in met dat account of achteraf in windows.

dit kan al 8 jaar ofzo. gek dat mensen dit niet weten :D

  1. Open Settings on your Windows 10 computer.
  2. Search for “Update & Security”.
  3. Click it.
  4. On the left-hand menu, select “Activation”.
  5. Look for “Add a Microsoft account”.
  6. Click it.
  7. You’ll be asked to sign in with your Microsoft account credentials.
  8. Enter your email address and password.
  9. Click “Sign in”.
  10. A message pops up confirming that your Windows 10 license is now linked.
Ik denk dat er genoeg mensen dat weten. Maar er zijn er genoeg (zoals mijzelf) die geen Microsoft account willen gebruiken.
 
Ik denk dat er genoeg mensen dat weten. Maar er zijn er genoeg (zoals mijzelf) die geen Microsoft account willen gebruiken.
tja your loss. Het is een enorm gebruiksgemak. ik zie het probleem niet. je kan natuurlijk uzelf wijsmaken dat ze u zo minder tracken maar windows zit al op het OS level vol telemetry en tracking.

Vanaf windows 12 gaat het verplicht worden. Dus je kan het jezelf maar al gewoon maken.
 
tja your loss. Het is een enorm gebruiksgemak. ik zie het probleem niet. je kan natuurlijk uzelf wijsmaken dat ze u zo minder tracken maar windows zit al op het OS level vol telemetry en tracking.

Vanaf windows 12 gaat het verplicht worden. Dus je kan het jezelf maar al gewoon maken.
Tot je dan dit voorhebt: https://www.beyondgaming.be/threads/deblokkeren-van-een-microsoft-account.13170/. Uitgesloten uit uw eigen pc.
Nee, hier blijft het zonder Microsoft account.
 
Tot je dan dit voorhebt: https://www.beyondgaming.be/threads/deblokkeren-van-een-microsoft-account.13170/. Uitgesloten uit uw eigen pc.
Nee, hier blijft het zonder Microsoft account.

tbh dat is gewoon gebrek aan kennis en dommigheid. je kan nooit uit je pc gelockt worden. je kan altijd inloggen met een local admin. Ieder sane persoon weet ook normaal welk adres ze aan een account koppelen.


uw argument kan je doortrekken naar alles die een login vereist. is ik wil geen e-mail want stel u voor dat ik het passwoord vergeet? wauw :D. Ik koop geen digitale games want ....


je kan trouwens die verplichte windows account skippen tijdens de windows 11 setup door uw ethernet kabel uit te trekken of wifi uit te zetten. via wat te klikken links onderaan gaat het ook maar ik weet het niet exact uit mijn hoofd. hier heb ik dat allemaal geautomatiseerd via intune.


either way, ik acht de kans 100 keer groter dat de gemiddelde gebruiker bij aanschaf van een nieuwe pc zijn oude microsoft key kwijt raakt als die niet aan een ms account gekoppeld is dan dat die zijn passwoord niet meer weet en geen toegang meer heeft tot de e-mail waaran dit account gekoppeld is.
 
Laatst bewerkt:
tbh dat is gewoon gebrek aan kennis en dommigheid. je kan nooit uit je pc gelockt worden. je kan altijd inloggen met een local admin. Ieder sane persoon weet ook normaal welk adres ze aan een account koppelen.
Dat moet je dan wel weten van die local admin. Jij en ik weten dat maar de doordeweekse pc-gebruiker niet.

uw argument kan je doortrekken naar alles die een login vereist. is ik wil geen e-mail want stel u voor dat ik het passwoord vergeet? wauw :D. Ik koop geen digitale games want ....


je kan trouwens die verplichte windows account skippen tijdens de windows 11 setup door uw ethernet kabel uit te trekken of wifi uit te zetten. via wat te klikken links onderaan gaat het ook maar ik weet het niet exact uit mijn hoofd. hier heb ik dat allemaal geautomatiseerd via intune.
Tijdens de installatie van Windows 11 kan je dat verplichte Microsoft-account niet meer skippen. Dat kon in het begin, maar hebben ze erna aangepast. En dat argument kan je niet doortrekken. Alé, het is toch belachelijk dat om een besturingssysteem op je pc te installeren, je verplicht bent van én online te zijn én een Microsoft account te hebben. Voor een pc die je al hebt gekocht en die uw eigendom is je dan niet zou kunnen gebruiken.
Ik vind dat absurd maar het is helaas de werkwijze bij veel zulke dingen tegenwoordig.
 
Dat moet je dan wel weten van die local admin. Jij en ik weten dat maar de doordeweekse pc-gebruiker niet.


Tijdens de installatie van Windows 11 kan je dat verplichte Microsoft-account niet meer skippen. Dat kon in het begin, maar hebben ze erna aangepast. En dat argument kan je niet doortrekken. Alé, het is toch belachelijk dat om een besturingssysteem op je pc te installeren, je verplicht bent van én online te zijn én een Microsoft account te hebben. Voor een pc die je al hebt gekocht en die uw eigendom is je dan niet zou kunnen gebruiken.
Ik vind dat absurd maar het is helaas de werkwijze bij veel zulke dingen tegenwoordig.
Dit kan nog steeds hoor, tis gewoon geen standaard procedure meer, je hebt terminal enzo nodig tijdens installer maar het is perfect mogelijk.

Daarnaast ben ik ook van mening dat idd niet iedereen zo maar alles wil linken, ik werk ook gewoon met locale account en heb tot op heden geen enkel reden gevonden om mijn MS account te moeten linken want ik kan alles met een lokale account
 
je kan je licentie gewoon linken aan een microsoft account. Bij je windows install log in je in met dat account of achteraf in windows.

dit kan al 8 jaar ofzo. gek dat mensen dit niet weten :D

  1. Open Settings on your Windows 10 computer.
  2. Search for “Update & Security”.
  3. Click it.
  4. On the left-hand menu, select “Activation”.
  5. Look for “Add a Microsoft account”.
  6. Click it.
  7. You’ll be asked to sign in with your Microsoft account credentials.
  8. Enter your email address and password.
  9. Click “Sign in”.
  10. A message pops up confirming that your Windows 10 license is now linked.
Dit is trouwens niet mogelijk voor eender welke key/editie van windows hoor. Net zoals je office licentie ook niet altijd aan je MS account kan hangen
 
Terug
Bovenaan