Muscleduck
Well-known member
Dag allemaal,
Gezien ik een nieuwe PC heb gebouwd, leek dit mij het goede moment om mijn werk en privé te scheiden op de PC door voor elk een gebruiker te maken. Op ene meld ik me aan met mijn MS account gekoppeld aan mijn Gmail. Alles werkt in 2 klikken en dik OK.
Nu voor de werk account: dit is een werk emailadres dat onder de paraplu van mij werkgever valt. Concreet: er is een Microsoft account op [email protected], en ik heb mijn eigen email adres onder zijn account, [email protected]. Nu wil ik mijn muscleduck email gebruiken om als gebruikersaccount in te loggen op mijn PC. Voorlopig heb ik een lokale gebruiker gemaakt en daaronder kan ik dan inloggen in Outlook enz. Spijtig genoeg krijg ik OneDrive niet aan de praat. Nu goed, na wat Google werk blijkt dat ik dit aan de admin moet vragen (een zelfstandige reseller, hopelijk antwoordt hij vlot). Da's dus overkomelijk.
Wat ik echter niet snap, is dat mijn [email protected] zogezegd geen Microsoft account is. Het ligt misschien aan mij maar ik vind dat raar. Ik heb mijn eigen login in Outlook voor mijn mailbox, ik heb blijkbaar ook mijn eigen login voor OneDrive, want die moet nog aangezet worden. In Excel kan ik ook alleen maar inloggen met de [email protected]. Op mijn eigen account heb ik geen licentie. Moet er effectief een nieuwe licentie gekocht worden voor mij? Volgens wat ik begreep mag je een licentie gebruiken op 5 PC's en 5 tablets. Is dat dan onder 1 account, of kunnen we die onder alle accounts verspreiden? Ik zou op mijn eigen PC liever mijn eigen login hebben en zo maximaal van de features van een MS account gebruik willen maken. Vooral OneDrive, omdat dan de documentenmap enz worden gesynchroniseerd. We hebben wel een cloud, maar documenten die ik maar tijdelijk nodig heb of meer brol zijn laat ik gewoon in documenten staan. Het is altijd handig om te weten dat ik daar ook thuis aan kan, gezien ik meer thuis wil werken.
Ik hoop dat in mijn halve rant nog duidelijk is wat ik wil, anders hier een TL;DR:
- kan ik mijn [email protected] gebruiken in Office zonder extra licentie aan te kopen?
- kan ik deze gebruiken in OneDrive?
- kan ik deze gebruiken om in Windows in te loggen?
Gezien ik een nieuwe PC heb gebouwd, leek dit mij het goede moment om mijn werk en privé te scheiden op de PC door voor elk een gebruiker te maken. Op ene meld ik me aan met mijn MS account gekoppeld aan mijn Gmail. Alles werkt in 2 klikken en dik OK.
Nu voor de werk account: dit is een werk emailadres dat onder de paraplu van mij werkgever valt. Concreet: er is een Microsoft account op [email protected], en ik heb mijn eigen email adres onder zijn account, [email protected]. Nu wil ik mijn muscleduck email gebruiken om als gebruikersaccount in te loggen op mijn PC. Voorlopig heb ik een lokale gebruiker gemaakt en daaronder kan ik dan inloggen in Outlook enz. Spijtig genoeg krijg ik OneDrive niet aan de praat. Nu goed, na wat Google werk blijkt dat ik dit aan de admin moet vragen (een zelfstandige reseller, hopelijk antwoordt hij vlot). Da's dus overkomelijk.
Wat ik echter niet snap, is dat mijn [email protected] zogezegd geen Microsoft account is. Het ligt misschien aan mij maar ik vind dat raar. Ik heb mijn eigen login in Outlook voor mijn mailbox, ik heb blijkbaar ook mijn eigen login voor OneDrive, want die moet nog aangezet worden. In Excel kan ik ook alleen maar inloggen met de [email protected]. Op mijn eigen account heb ik geen licentie. Moet er effectief een nieuwe licentie gekocht worden voor mij? Volgens wat ik begreep mag je een licentie gebruiken op 5 PC's en 5 tablets. Is dat dan onder 1 account, of kunnen we die onder alle accounts verspreiden? Ik zou op mijn eigen PC liever mijn eigen login hebben en zo maximaal van de features van een MS account gebruik willen maken. Vooral OneDrive, omdat dan de documentenmap enz worden gesynchroniseerd. We hebben wel een cloud, maar documenten die ik maar tijdelijk nodig heb of meer brol zijn laat ik gewoon in documenten staan. Het is altijd handig om te weten dat ik daar ook thuis aan kan, gezien ik meer thuis wil werken.
Ik hoop dat in mijn halve rant nog duidelijk is wat ik wil, anders hier een TL;DR:
- kan ik mijn [email protected] gebruiken in Office zonder extra licentie aan te kopen?
- kan ik deze gebruiken in OneDrive?
- kan ik deze gebruiken om in Windows in te loggen?