Winddichte broek gezocht: tips qua merken, modellen?

Fusetea

Member
Omdat ik altijd koude benen krijg in de kou, laat staan in deze temperaturen, wil ik graag opzoek naar een nieuwe winterbroek.
Een paar maanden geleden had ik er één gekocht in de Decathlon, maar die werd geretourneerd wegens foute maat.

Ik ben niet groot (1m60), dus veel modellen zijn voor mij al te lang. Zo paste ik een model waarvan ik zeker wist dat het warm genoeg ging zijn, maar het was te lang en er was geen kortere lengte beschikbaar. Zelfs omgekeerd: goede lengte, maar niet warm genoeg. Heel frustrerend dus.

Wat ik het belangrijkste vind is dat de broek winddicht is, want ik woon in een regio met vaak veel en koude wind en daar heb ik dan ook het meeste last van.

Heeft er iemand tips qua modellen en merk?

"Gewone" broeken behoren eventueel ook tot de mogelijkheid (velours bijvoorbeeld), maar ik weet niet zeker of die winddicht zijn.
 
Het is niet zo moeilijk om een broek (te laten) inkorten, dat kost meestal nog geen 10 euro in een retouche naaiatelier. Als je een goede broek vindt zou ik je daar niet door laten tegenhouden.
Dit was ook mijn eerste idee.

Als je iets wil dat echt winddicht is moet je wel al kijken naar een regenbroek want enkel deze is behandeld om externe elementen effectief buiten te houden zoals regen en wind.

Misschien eens naar Uniqlo heattech (of van een andere merk gevoerde) broeken kijken als je niet met een wandelbroek wil rondlopen?
 
Ik zou eerder een gewone, warme broek kopen, bv. in velours of een andere dikkere stof, en er dan een regenbroek over dragen wanneer je buiten in de wind loopt. Winddicht is meestal niet de aangenaamste stof om gans de dag in rond te lopen, omdat dat ook niet ademt.
 
Terug
Bovenaan