Wie kan er goed tegen de warmte ? En wie niet ?

Tot 30C gaat het goed bij me, zonder zware fysieke inspanningen tenminste. Maar ja, met een soort van CVS gaat dat toch niet meer.
Slapen gaat goed tot 25C, daarna wat moelijker en rond de 30 slecht. (geen airco en fans)
Richting 35C blijf ik binnen van 12h tot 20h, voor en na wandel ik dan wel eens of doe boodschap 's morgens vroeg

Sinds ik stopte met werken in 2018 (door problemen gezondheid), kan ik niet zo lang meer in de volle zon zitten als vroeger, zonder een klopje te krijgen. Vanaf 25C en warmer. Maar zal niet snel een zonneslag hebben. Ben meer het Keniaans hardloper type hier en heb een snel metabolisme... maar nu met 50+ is dat wat trager, en moet rekening houden met regelmatige oververmoeidheid.

Kan er goed tegen en hou er ook van vond de voorbije dagen prima ok. Zit hier ook al x aantal weken tijdens de dag in een couveuse kamer (enfin ondertussen verwarmd bed) van 26 graden en ook geen last van.

Als ik kon kiezen heel t jaar door begin 30 graden met dan 's avonds eventueel nog wel wat afkoelen zodat slapen ook zeker prima lukt.

Ik vind een gure herfstdag pakweg twaalf graden en grijs veel erger dan een hittegolf.

Over het algemeen kan ik redelijk goed tegen de warmte, zolang het droge warmte is en er is op zen minst zowat een briesje: heerlijk. 30°C? Yes please, zolang het 's avonds voldoende afkoelt om goed te kunnen slapen allemaal geen probleem. Als het echt tot middernacht 26-27°C blijft zoals dinsdag/woensdag en 0 wind das lastiger...
Warmte in combinatie met hoge luchtvochtigheid kan ik ook niet goed af. Ik ben sowieso nogal ne zweter en als dat zweet niet kan verdampen dan wordt ik daar wel lastig van, alles plakt dan...
Sluit dit topic maar - mijn moeder is THE ULTIMATE BOSS hier: die zit met een sprei in de zetel en zou de kachel nog aansteken.

en dit is geen grap, bittere ernst
Vrouwen en interne thermostaten die niet werken blijkt nogal een dingetje te zijn. Die van ons kan hier onder een fleechje in de zetel kruipen bij 27° maar evengoed kan den airco van mijnen auto half april op 18° staan als mijn vrouw gereden heeft... :unsure:

Ik zit hier al bijna een maand aan de Golf van Mexico en heb het wel wat gehad met het weer. Elke dag 30-32 graden, met een relatieve vochtigheid van 70-80%. Geeft gevoelstemperaturen van 35-40 graden op een manier dat je gewoon nat in het zweet staat zonder een inspanning te leveren. Dat is dan vooral in de voormiddag en avond buitenkomen en je verder verschuilen in ruimtes met AC. Zelfs de intensiteit van de zon is er soms te veel aan zonder zonnebril.

Ik ben gewoon niet gemaakt voor deze temperaturen, maar dat wist ik al van de zomers in België. Geef me maar eeuwige (frisse) lente

Gelukkige voldoende uitstapjes gedaan naar koudere steden en dorpen (in de bergen).

Overdag ondervind ik persoonlijk geen problemen.

Enkel 's nachts vind ik het doorgaans veel te benauwd waardoor ik deze week bij momenten erg moeilijk de slaap kon vatten. Dan zou het van mij toch een pak feller mogen afkoelen.

Hier geen problemen, zelfs alle dagen van de week 3u les gegeven. Maar goed, aan de kust ook geen hittegolf dus ik heb makkelijk spreken.

Ik was was wel eens in Letland bij -30. Heel koud natuurlijk, maar om de één of andere reden vond ik dat makkelijk om me op te kleden dan bij hitte. Je kan maar zo veel uitdoen als er is :biglaugh: Bij koude kan je opbouwen in laagjes.

Nu is het trouwens zalig buiten. Zuchtje wind.

@Sylverscythe is vooral de luchtvochtigheid die het benauwd maakt hè. In Mexico zag ik ook altijd af. Is alleen maar goed om in zwembad te zitten en cocktails drinken.
Inderdaad. Ook bij kou uiteindelijk. Ik ging in Wisconsin ook wandelen bij -27 graden. Het was dan kurkdroog dus zo erg voelde je die kou niet eenmaal je een goede jas aanhad. Een vochtige -10 voelt kouder aan denk ik.

Gisterenavond aan het gamen en toen ik terug binnenkwam na een rookpauze vond ik het wel wat frisjes, dus terug mijn sweater aangetrokken. Mijn broer stond net in de keuken en zei "Meent ge da nu?".
Hij woont op de zolderkamers.
Eens de problemen hier voorbij zijn en er terug fatsoenlijk geld begint binnen te komen heb ik hem beloofd dat de eerste investering zonnepanelen en airco op zolder zullen zijn.

Ik kan er ook niet goed tegen, boven de 24graden begint het.
Heb een mobiele airco, plafond ventilator en nog gewone ventilators en later komt er zeker nog een volwaardig airco unit.

Na +5 jaar Azië wel al iets meer gewoon aan de warmte en luchtvochtigheid maar toch nog altijd geen fan. Ondanks global warming heb ik wel de indruk dat het minder warm was dan 2024, toen was het hier 50 graden bij momenten.

Na verloop van tijd neem je wel je voorzorgen, ik vertrek bijna altijd met extra kledij voor afspraken. Anders kom ik gewoon altijd drijfnat toe. Ook een washandje onder mijn shirtje aan mijn nek voor zweet te deppen.

Best frustrerend wel als je de locals ziet, bv. bij het voetballen ‘s avonds om 10 pm, medespelers stappen zowat kurkdroog van de pitch elke keer, en bij mij staat het zop werkelijk in mijn boots, zeiknat, gigantische zoutafzetting.

Benieuwd wat dat wordt als ik terug long term naar België kom hoe mijn lichaam zich gaat aanpassen :unsure:

Na +5 jaar Azië wel al iets meer gewoon aan de warmte en luchtvochtigheid maar toch nog altijd geen fan. Ondanks global warming heb ik wel de indruk dat het minder warm was dan 2024, toen was het hier 50 graden bij momenten.

Na verloop van tijd neem je wel je voorzorgen, ik vertrek bijna altijd met extra kledij voor afspraken. Anders kom ik gewoon altijd drijfnat toe. Ook een washandje onder mijn shirtje aan mijn nek voor zweet te deppen.

Best frustrerend wel als je de locals ziet, bv. bij het voetballen ‘s avonds om 10 pm, medespelers stappen zowat kurkdroog van de pitch elke keer, en bij mij staat het zop werkelijk in mijn boots, zeiknat, gigantische zoutafzetting.

Benieuwd wat dat wordt als ik terug long term naar België kom hoe mijn lichaam zich gaat aanpassen :unsure:
Mag ik jou een bericht sturen?
Ben aan het overwegen om alles hier te verkopen en naar Zuid-Oost Azië te verhuizen; nog geen land gekozen.

Ik kan er ook niet goed tegen, boven de 24graden begint het.
Heb een mobiele airco, plafond ventilator en nog gewone ventilators en later komt er zeker nog een volwaardig airco unit.
Tegen volgende zomer moet hier ook een mobiele airco ik heb zl zfgezien de nachten dit jaar.

Ik hou van de zomer, mag gerust 30+ graden zijn. Genieten. Ik haat dan ook de winter, koude, binnen stoken en dik aankleden. Bah.
Moest het aan mij liggen verhuisden we naar Andalusië.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen last van de warmte, behalve in bed. Ik ben sowieso een enorme zweter en in de zomer is dat natuurlijk 10 keer erger. Allez, ook dan heb ik eigenlijk geen last (ben een goeie slaper), maar mijn vriendin wel van de zweetgeur ;).

Ook van de koude heb ik niet zoveel last. Dus alles tussen -10 graden en 35 graden is voor mij ideaal.

Voor de vriendin is alles tussen de 23 en 24 graden ideaal, erbuiten heeft ze te koud of te warm.

Terug
Bovenaan