Mijn partner heeft een werkongeval gehad wat aanleiding geeft voor een afwezigheid van enkele weken. Mijn man doet handenarbeid waar fijne motorische bewegingen voor nodig zijn, en hij kan dit dus tijdelijk niet (vandaar de arbeidsongeschiktheid).
Nu wil de werkgever (of de HR beter gezegd) buiten een verslag meer details, zo gezegd voor de verzekering:
- exact wat de schade is (dus de diagnose)
- beeldmateriaal van de wonde
Mijn partner heeft dit overgemaakt om er vanaf te zijn maar volgens mij is dit niet correct. Als de verzekering dit nodig zou hebben, zouden ze dit toch bij mijn partner moeten opvragen en moet de werkgever toch geen tussenpersoon zijn? Volgens mij behoort dit tot de privésfeer en heeft de werkgever hier geen zaken mee.
Kan iemand met kennis van zaken hier wat meer over zeggen?
Nu wil de werkgever (of de HR beter gezegd) buiten een verslag meer details, zo gezegd voor de verzekering:
- exact wat de schade is (dus de diagnose)
- beeldmateriaal van de wonde
Mijn partner heeft dit overgemaakt om er vanaf te zijn maar volgens mij is dit niet correct. Als de verzekering dit nodig zou hebben, zouden ze dit toch bij mijn partner moeten opvragen en moet de werkgever toch geen tussenpersoon zijn? Volgens mij behoort dit tot de privésfeer en heeft de werkgever hier geen zaken mee.
Kan iemand met kennis van zaken hier wat meer over zeggen?
Dit is dus wat ik dacht. Hartelijk bedankt!