Werk jij ver van huis?

Werk jij 'dicht' (e.g. <20km) bij huis?

• Totaal aantal stemmers
    197
Ik moet een paar keer maand naar ons hoofdkantoor in Utrecht en af en toe naar ons kantoor in Amsterdam. Utrecht is 3 u enkel van deur tot deur, Amsterdam is er 4. Ik tel 45 min enkel woon-werk want dat is de tijd die ik nodig heb om te geraken op mijn normale standplaats. De rest tel ik als de baas zijn tijd. Dus hoe meer ze me op locatie nodig hebben hoe meer werktijd ze verliezen, want die uren ga ik echt niet in men vrije tijd doen.

Ik heb in mijn studententijd dagelijks van Zulte naar Brussel gependeld met de trein (fiets-trein-metro-tram-tevoet), en voor een tweede studententijd nog eens anderhalf jaar. Daar heb ik wel een degout opgelopen voor de NMBS en pendelen met de trein.

Mn vorig vorig werk was op minder dan 2km en dat was zalig. De hondjes mochten mee naar kantoor dus kon ik gewoon te voet met hen gaan en met de fiets was het ook maar 5 minuutjes.
Mn vorig werk was een klein half uur fietsen, zo'n 9km. Ook goed te doen en direct mn dagelijkse beweging binnen, maar veel meer dan 10km of een half uur fietsen moet het niet zijn, of ik zou ook voor een elektrische fiets moeten gaan.

Nu werk ik tijdelijk op n dikke 6km, 20 minuutjes fietsen, ideaal eigenlijk.

Ik zou echt echt niet meer willen moeten in een of andere file gaan staan of stressen om mijn trein te halen of voor de duustste keer moeten wachten op een trein wegens afschaffing of vertraging. Als ik een job zoek is afstand dan ook een van de meest doorslaggevende factoren.

Werk op 18km van het werk en doe er een klein half uurtje met de auto, als ik om 7h vertrek thuis.

Vertrek ik een kwartier later doe ik gemakkelijk 10 minuten langer over hetzelfde traject.

Zou eigenlijk met een speedpedelec willen gaan werken, zou 10 minuten schelen. Echter ben ik in het terugkomen dan niet op tijd voor de kinderen op te vangen als mijn vrouw start met werken. Ze zijn nog te jong om alleen te blijven.

Ik heb meer dan 10 jaar 50km gependeld met bus en/of trein, afwisselend met de wagen, en dat 5 dagen per week.
Post-corona werk ik nog 2 dagen/week op kantoor. Fulltime die afstand doen gaat echt niet meer lukken.

Meestal 2 dagen per week thuis, 1 dag op het kantoor in Gent, dat is zo’n 25-30 km of te 25-35 minuten met de wagen. En dan nog twee dagen Brussel, 90 km meestal (hangt van de route af) s ochtends een uur ongeveer s avonds een uur en een kwart

Ik ben 40 minuten enkel onderweg van deur tot deur als ik met de trein ga, waarvan 30 minuten op de trein zelf. Ik vind dat niet erg, op voorwaarde dat er geen vertraging is waardoor ik buiten moet wachten. Ik heb altijd een boek bij, dus op de trein heb ik eindelijks eens tijd om wat te lezen.

Momenteel werk ik 3 dagen/week op kantoor.

32 km enkel, en al is dat niet zo ver sinds een paar jaar doe ik er makkelijk 45 min over.
Gelukkig sinds covid maar 1 dag/week meer verplicht kantoorwerk, want die ritjes zorgen ervoor dat mijn dag slecht begint en eindigt.

Ik ben ooit vlakbij een station gaan wonen omdat me dat zo handig leek om te pendelen. Dat was op een appartement, maar ons huis nu is eigenlijk maar 100 m (of minder) verder dus ik woon nog altijd zowat naast het station. In principe is dat een 20-tal minuten trein 1, overstap 5-10 min, 20-tal minuten trein 2, en dan nog pak 10 min te voet. Oftewel, net geen uur deur tot deur.

In de praktijk heeft de NMBS me toch al wat grijze haren bezorgd door die overstap, die zeker 's avonds zeer vaak niet haalbaar bleek, waardoor je al snel 25 min (indien het niet te laat is, spitsuurtrein) of 1u extra mocht rekenen.

Dan kwam COVID, met het thuiswerk. Toen we weer naar het werk zelf gingen was het zo makkelijk om voor die enkele dagen de wagen te nemen. En nu ik een dochter heb, en ik dus nog minder zin heb eens 1u in een station te staan koekeloeren, of ze 's morgens met de wagen naar de crèche breng, ben ik eigenlijk nog altijd vooral met de wagen aan het pendelen. Ik heb twee routes: 26 km (secundaire wegen) of 39 km (autostrade), die op verschillende tijdstippen beter of slechter zijn.

Dat komt dat vooral neer op 35 min tot 1u, zeer uitzonderlijk meer als je echt in volle spits moet rijden of er een ongeval is gebeurd. Zeker nu ik een nieuwe wekker heb (de dochter) ben ik vaak vroeg op, waardoor die reisduur meevalt. Ja, het kost me geld, en de trein niet, en ecologisch is het ook een spijtige zaak, maar kijk hier zijn we nu. Bij dat station wonen is nog altijd handig voor andere trips, gelukkig.

Ongeveer 20 km. Verbinding Mol-Turnhout met de auto is goed te doen, ongeveer een half uurtje rijden. Binnenkort die afstand met de fiets doen, spaart me wat diesel uit en dan heb ik wat beweging.

Soms wel eens naar Gent en dat is een kloteverbinding. Toch al snel 2 uur onderweg, zeker in de spits.

Hier is het 32km enkel en doe er tussen 25 en 35 minuten over.
Goed te doen, al zeker omdat ik amper echte file heb op mijn traject.

Met de auto heb ik de volgende keuzes. Ik heb nooit last van files, rij buiten spitsuren en het zijn trajecten waar er geen files zijn.
-31km, duurtijd 30-35 min. tijdens spitsuren loop het wel verder op tot zelfs 45min: Hier rij ik 2 keer kort door een centrum, waar ik tijdverlies door eventuele drukte en lichten.

-35km, duurtijd 30min: Dan rij ik tussen de velden. Deze route rij ik het meest, dan heb je vrij spel en kun je leuk rijden.

-42km duurtijd 30 min: eerst een stukje door velden en dan gelijk de autosnelweg op tot aan het werk. Hier weet je dat je praktisch nooit ergens last van zult hebben. Als je wat doorrijdt ben je op 25 minuten thuis/werk. Als ik weinig tijd heb neem ik deze route.

Fiets:
-30km: Is van thuis al gelijk de fiets-o-strade op. Maar dan een fietsbus nemen, met de koersfiets deed ik dat soms wel eens, met de speedpedelc niet. met speedpedelec heb ik deze route dus nog nooit gedaan.

-35km: fiets-o-strade verder blijven rijden en rond de tunnel rijden (waar de fietsbus is). Deze route neem ik meestal als ik de koerfiest neem.

-39-41km: Dat is een traject dat je bijna altijd kunt door fietsen. Hier heb je grotendeels een goed fietspad. Kom dan ook weinig auto's/fietsers/voetgangers/lichten tegen, dus gemiddelde snelheid ligt best hoog. Vind ik ook de veiligste route en daarom neem ik die steeds met de speedpedelec. Ondanks het de langste route is, zal dit wel de snelste zijn met de speedpedelec.

39-41km doe ik dan tussen de 55-60 min met de speedpedelec. Sinds ik die heb doe ik mijn woon-werk verkeer voornamelijk met de fiets.

Laatst bewerkt:
3,5km met de fiets tot aan de fietspoort van de site, en dan nog eens 3,5km tot mijn eigenlijke werkplek.
Of 10km rond de site met de wagen, en 200m te voet.

ik werk nu op 25” autorijden van het werk.
Vorige maand jobaanbieding gehad voor Brussel (3d Brussel en 2d thuiswerk), maar als ik de extra tijd rekende die ik onderweg ging zijn, heb ik gepast voor de extra verloning. Na verrekening van de extra tijd was het de moeite niet meer om te veranderen.

Ik kan nu onder de middag bij wijze van spreken eens heen-en weer naar huis moest het echt moeten, en dat is ergens wel een chill idee.

iemand heeft een weg gevonden in Antwerpen waar er geen files zijn :eek:
Ik kom van de goede kant hè. :D ik moet in de haven zijn, dus rij niet door en/of rond Antwerpen.

Vandaag is een uitzondering. Sta in de dag en moet op het eilandje zijn.

Net Waze gecontroleerd. Stuurt mij via de autosnelweg. 48km, duurtijd 38min.
Ik vermoed dat alles wel vlot zal verlopen, maar eenmaal ik eraf ga zal het druk zijn.

Laatst bewerkt:
Mijn huidige klant is letterlijk op 3 minuten rijden, wat wel zalig is :love:
In mijn leven wel echt al alle mogelijke afstanden gedaan voor het werk.
Leuven - Sint Truiden, Leuven - Merksem, Zelzate - Oudenaarde.
2 jaar Leuven - Kapellen zal wel de meest slopende geweest zijn. Niet te doen hoeveel uur ik in de file gestaan heb in die periode.
Wel grotendeels daardoor een burn-out gehad nadien.

Terug
Bovenaan