Welke xl airfryer?

Als je een oven hebt met warme lucht (dus met zo ne ventilator), das tzelfde als nen airfryer en bijna altijd meer capaciteit. Ik zeg het maar.
Inderdaad, veel te veel capaciteit vaak én het duurt veel langer eer het klaar is daardoor omdat er een veel groter volume moet verhit worden 🤷‍♀️

Als je een oven hebt met warme lucht (dus met zo ne ventilator), das tzelfde als nen airfryer en bijna altijd meer capaciteit. Ik zeg het maar.
Wij hebben een traditionele oven, combi microgolf en nu sinds kort een philips airfryer, moest er geen verschil zijn zou het hier ook niet staan.

Inderdaad, veel te veel capaciteit vaak én het duurt veel langer eer het klaar is daardoor omdat er een veel groter volume moet verhit worden 🤷‍♀️
Ik moet zeggen dat als ik "quick heat" op zet onze oven sneller warm is dan onze airfryer. Het grote nadeel is dat uw oven dan vol met vet hangt van bv ovenfrietjes, met onze airfryer niet omdat die het vet onderaan opvangt

Ik heb ne gasoven en vind dat rommel ( was ook niet mijn keus en binnen 2 jaar verhuis ik en zet ik inductie en hetelucht ) dus heb de airfryer gekocht voor dingen die ik niet goed vind werken in een gasoven ( kip bakken, choco koeken afbakken, vlees/vis ) bakt allemaal veel gelijkmatiger in mijn airfryer vergeleken met zo een gasoven waar alle hitte langs onder er tegen blaast.

"Inderdaad, veel te veel capaciteit"
OP says: XL Airfryer (dus niet smol airfryer)

"én het duurt veel langer eer het klaar"
(deftige) Convectie oven heeft quasi altijd ook grill functie. Eerst grill (de salamaner gelijk ze zeggen) vollenbak voor 10 minuutjes en dan overschakelen op convectie

"Wij hebben een traditionele oven, combi microgolf en nu sinds kort een philips airfryer"
Understood. Maar niet iedereen heeft daar plek voor, kwou maar een mogelijk alternatief aangeven\

"Het grote nadeel is dat uw oven dan vol met vet hangt van bv ovenfrietjes, met onze airfryer niet omdat die het vet onderaan opvangt"
Pyrolyse

Een absoluut nadeel is wel energieverbruik. Dat zal ik niet ontkennen.

@Mulan laat eens weten of je tevreden bent, want met de kinderen die groter worden is een groter formaat (of een 2de toestel) hier ondertussen ook wel aan de orde.
Vandaag ontvangen, ik ben blij dat ik de xxl heb gekozen ipv xl want vind 'm eigenlijk nog niet ZO groot 🙈
Net even de mandjes vergeleken en de lengte scheelt maar 2cm en de breedte 4cm ongeveer.
Als proef diepvriespitavlees van de Colruyt erin gekapt, wat ik normaal in de pan bak en verrassend goed meegevallen!

Vandaag ontvangen, ik ben blij dat ik de xxl heb gekozen ipv xl want vind 'm eigenlijk nog niet ZO groot 🙈
Net even de mandjes vergeleken en de lengte scheelt maar 2cm en de breedte 4cm ongeveer.
Als proef diepvriespitavlees van de Colruyt erin gekapt, wat ik normaal in de pan bak en verrassend goed meegevallen!
Als je deze nog te klein moest vinden, kun je hem gelukkig volgens het herroepingsrecht nog steeds terugsturen natuurlijk. Mogelijks wel een beetje afkuisen.

Na tientalen reviews van airfryers , zie nog altijd de nut er niet van in .:tongue:

Ik was er al.. Toch bedankt, het was jammer geweest mocht ik dit topic gemist hebben en niet gezien hebben dat er nog barbaren zijn die steak daarin gooien.
giphy.gif

Na tientalen reviews van airfryers , zie nog altijd de nut er niet van in .:tongue:
Wat is voor u het nut ? plat gezegd is het gewoon een heteluchtoven in een ketel formaat.

Verschil met een gewone oven is dat ie meteen pre-heated is of moet je zelfs nog niet pre-heaten en dat je weer niet een hele oven in gang moet steken voor eens 1 stuk vis of vlees of wat hapjes.

Heb je een goede hetelucht oven met goede circulatie waar je tevreden over bent of gebruik je bijna nooit geen oven is er ook geen nut aan een airfryer, want het is een mini convection oven en geen magische frituurketel.

Die McCain Dippers zijn daar echt superlekker in :drool:

Wij maken er ook frietjes, fishsticks, krokante kipfilets, ... in klaar.
@Mulan maakt daar denk ik nog veel meer in klaar.

Alles wat een ander in de oven of pan zou doen 😁

Croques, afbakbroodjes, lasagne, wraps, loempia, vlees broodje, gehaktballen,...

Terug
Bovenaan