Welke xl airfryer?

Ik geloof bijna niet dat ik dit typ. Maar iemand tips voor een airfryer met dubbele bakjes? Het zou wel een grote moeten zijn en liefst rond de 100€.
Voor alle duidelijkheid het is niet voor mij maar als cadeau voor iemand dat ik uit de grond van mijn hart haat.
Koop dan een slechte airfryer :)

Ik geloof bijna niet dat ik dit typ. Maar iemand tips voor een airfryer met dubbele bakjes? Het zou wel een grote moeten zijn en liefst rond de 100€.
Voor alle duidelijkheid het is niet voor mij maar als cadeau voor iemand dat ik uit de grond van mijn hart haat.
Met code "MALVINA20" komt die op 119,99 euro. Misschien zelfs combineerbaar met de 10% korting die je krijgt als je je registreert op de website.

Een maat groter is er ook maar ook duurder.

Wie kan me overtuigen om een airfryer te kopen?

waarom gebruik ik nu de oven:
Ovenschotels, brood bakken, broodjes afbakken, pizza, tajine, ovenhapjes,..
Friteus:
frieten en frikandellen, mexicano's, partysnacks

Friteus:
Goede vraag! Een airfryer kan een waardevolle aanvulling zijn op je keuken, maar het hangt ervan af of hij je huidige apparaten kan vervangen of aanvullen. Laten we eens kijken hoe een airfryer zich verhoudt tot je oven en friteuse.

Waarom een airfryer in jouw situatie?

✅ Gezonder frituren

Je gebruikt nu een friteuse voor frieten en snacks. Een airfryer gebruikt hete lucht in plaats van olie, waardoor je frietjes en snacks minder vet bevatten. Je krijgt nog steeds een knapperig resultaat, maar met veel minder calorieën en ongezonde vetten.

✅ Sneller dan de oven

Je gebruikt je oven voor veel dingen, zoals broodjes en pizza’s. Een airfryer is vaak sneller op temperatuur en bakt sneller door de krachtige luchtcirculatie. Dit betekent:

• Diepvriesbroodjes in 5-7 minuten in plaats van 15 minuten in de oven.
  • Afbakbroodjes en pizza’s in minder tijd met een knapperigere korst.

✅ Beter voor snacks en kleine porties

Ovenhapjes zoals kaasbroodjes of mini-snacks zijn in een airfryer sneller en gelijkmatiger gebakken dan in een oven. Geen lange voorverwarmtijd meer nodig!

✅ Minder geur en rommel dan een friteuse

Een friteuse met olie geeft vaak een vettige geur en je moet de olie regelmatig vervangen. Een airfryer heeft dat probleem niet en is makkelijker schoon te maken.

✅ Veelzijdiger dan je denkt

Je denkt misschien: "Maar ik maak ook tajines en ovenschotels in mijn oven." Dat kan in sommige airfryers ook! Modellen met een grotere capaciteit kunnen zelfs stoofpotjes, kip, en ovenschotels bereiden.

Zijn er nadelen?

• Kleinere capaciteit: In een grote oven past meer tegelijk dan in een gemiddelde airfryer.
  • Niet altijd een 1-op-1 vervanging: Sommige gerechten, zoals een grote tajine of een heel brood, lukken beter in een oven.
  • Textuur is soms anders: Frieten uit een airfryer zijn krokanter maar minder vettig dan uit een friteuse. Dat is voor sommige mensen even wennen.

Conclusie

Als je vooral zoekt naar een snellere, gezondere en geurloze manier om snacks, frieten en kleine ovenhapjes te maken, is een airfryer een geweldige aankoop. Maar als je graag grote ovenschotels of tajines maakt, blijft je oven handig.

Wil je er een testen? Misschien kun je er eentje lenen om te proberen! 😃

Friteus:
Bij ons wordt de airfryer vooral gebruikt voor aardappelen (a la patatas bravas), partysnacks, ovenhapjes of kipschotel. Voor veel zaken moeten we te veel keer de Airfryer opzetten omdat we met teveel zijn (we zijn met 4). Broodjes is gemakkelijker in de oven want dan kan iedereen samen eten, ovenschotels is airfryer te klein voor, pizza is echt niet hetzelfde in de airfryer.

Voor de zaken dat we het gebruiken is het wel iets handig en zou ik het niet meer kunnen missen, maar zie het vooral niet als vervanger van een oven want dan kom je toch wat bedrogen uit imo.

Tijdens onze zoektocht naar nieuwe keuken, hebben we keuze voor een oven met speciale mandjes voor 'airfryer' producten.
Pro's & cons tov traditionele airfryer?

Wij hebben het beste/ duurste XL Phillips model en een high end Siemens oven met alles er op en er aan van 2j oud.

Airfryer was iets dat ik na lang zagen cadeau gedaan heb aan mijn vriendin voor haar verjaardag. Ik was ook Sceptisch en moest geen frieten zonder vet hebben. Tot mijn vriendin eens wat filmpjes toonde van een of andere YouTuber met een airfryer kanaal en damn. Uiteindelijk toch ge yolo’d en haar cadeau gedaan. Was een van de beste aankopen die we al gedaan hebben.

Je kan er heerlijk zotte dingen in maken.Soort crunchy kip die gewoon niet lukt in een hetelucht oven. Het is zo krokant van buiten en zacht van binnen. Met een oven zelden dat resultaat. Geen idee wat de magie is. Iets met de luchtcirculatie in dat kleine volume I guess ?

Voor de rest ; Werkt even goed als die oven en is veel sneller klaar. Wij gebruiken enkel de oven nog voor grote porties en bezoek. Airfryer Is ook veel makkelijker in onderhoud. Alles past in de vaatwasser.

Restje pizza opwarmen duurt 4 min en smaakt kraakvers.

Vervanging van een friteuse is het verrevan, tenzij je airfryer branded snacks koopt. Die zijn soms zelf beter dan de friteuse versie , alleen wel duurder. Maarja frituur olie is ook duur…

Wij kunnen allezinds niet meer zonder . Meeste dingen zijn exact hetzelfde als in de oven , sommige dingen beter , sommige dingen minder goed.

Mensen die iets tegen airfryers hebben, weten niet hoe er mee te werken of maken er verkeerde dingen in, of hebben gewoon een shitty model gekocht, of springen gewoon op de kar van de haters.

Het is een kleine hete lucht oven , geen friteuse zonder olie…

Laatst bewerkt:
Voor de rest ; Werkt even goed als die oven en is veel sneller klaar. Wij gebruiken enkel de oven nog voor grote porties en bezoek. Airfryer Is ook veel makkelijker in onderhoud. Alles past in de vaatwasser.
Toch niet alles? Heb je al eens goed gekeken in de airfryer zelf zonder de mand erin? Deze is hier na 2 jaar echt wel niet kraaknet hoor.
Je moet toch heel wat meer moeite doen om een airfryer te reinigen dan voor een oven. En zeker als je gerechten met spetterende sausjes opwarmt, dan is het één vieze zwarte boel binnenin.

Vervanging van een friteuse is het verrevan, tenzij je airfryer branded snacks koopt. Die zijn soms zelf beter dan de friteuse versie , alleen wel duurder. Maarja frituur olie is ook duur…
Valt nog mee, op termijn went het wel qua smaak om bv. standaard diepvriesfrieten of andere snacks te gebruiken en de juiste timing te kennen.

Wij kunnen allezinds niet meer zonder . Meeste dingen zijn exact hetzelfde als in de oven , sommige dingen beter , sommige dingen minder goed.
Idemdito hier. Leuk voor bepaalde gerechten, maar zeker niet voor alles.

Toch niet alles? Heb je al eens goed gekeken in de airfryer zelf zonder de mand erin? Deze is hier na 2 jaar echt wel niet kraaknet hoor.
Je moet toch heel wat meer moeite doen om een airfryer te reinigen dan voor een oven. En zeker als je gerechten met spetterende sausjes opwarmt, dan is het één vieze zwarte boel binnenin.
dat past toch ook in de vaatwas?

zowel de maand als het stuk met het handvat?

dat past toch ook in de vaatwas?

zowel de maand als het stuk met het handvat?
Ja, de mand en het handvat en eventuele andere elementen in de mand.

Ik heb het over de verwarmende elementen binnenin de airfryer, het plafond ervan dus.
De hele mand met handvat kan er inderdaad uit, maar wat er dus boven de mand is als die erin zou zitten is echt een zootje om af te kuisen...
Als je spetterende sauzen hebt opgewarmt, dan plakken die aan de bovenkant, een beetje zoals een restje kaas die in de oven zwartgebrand is.

Terug
Bovenaan