Welke wagen heb jij? Post your pics!

Hier werkt de keyless entry :
-bij sluiten ofwel met sleutelbakje maar ik gebruik het knopje aan de deuren of koffer
Je hoort de sloten goed werken en knipperlichten
-openen is automatisch als je het handvat vastneemt

Is wel superhandig enkel de sleutel in je zakken ,een vergif als je dat gewoon bent😊

-bij sluiten ofwel met sleutelbakje maar ik gebruik het knopje aan de deuren of koffer

Is wel superhandig enkel de sleutel in je zakken ,een vergif als je dat gewoon bent😊
Zelfde bij mijn model Civic.

Oeps, hopelijk stond hij veilig geparkeerd. Nuja ik weet niet of ik 2 weken niet naar mijn Porsche zou kunnen omkijken, mocht ik één hebben wel te verstaan :p

BMW, andere merken zullen wel iets gelijkaardigs hebben.
Het probleem is dus dat je dit niet ziet. De reden dat hij niet vast was, is omdat je de klink moet aanraken om hem vast te doen (en bij de BMW niet). Dat wegstappen en sluiten is echt niet bij alle merken zo, er zijn er best veel waar je een bepaalde strook/knop op de klink moet gebruiken.

De reden dat ik dat ontdekt heb, is omdat mijn alarm elke keer random leek af te gaan als ik wou instappen :D Dat kwam dus omdat het alarm wél actief wordt nadat de sleutel een kwartier niet in de auto zit.

Volgens mij heb ik dat ook. Hij opent als in de buurt kom en ik denk ook dat hij sluit als ik wegga. Straks eens testen. Is dan natuurlijk wel maar awkward als er nog iemand in de auto zit :unsure:
Bij het weglopen gaat alles op slot en het alarm aan, ongeacht of er nog iemand in de auto zit. In het begin een paar keer aan mispakt en mijn vrouw een halve attack bezord omdat het alarm ineens begon te loeien in een drukke winkelstraat.

Bij het weglopen gaat alles op slot en het alarm aan, ongeacht of er nog iemand in de auto zit. In het begin een paar keer aan mispakt en mijn vrouw een halve attack bezord omdat het alarm ineens begon te loeien in een drukke winkelstraat.
LOL, dat is hier éxact hetzelfde gebeurd :D "ik wacht wel in de auto terwijl jij rap naar het kruidvat loopt" :D

Op zich ook wel een geruststelling dat het alarm zal afgaan moest ge bv uw kind vergeten uit de auto te halen? (God forbid, maar da's soms wel een angst van mij)

ik had in mijn e46 zo een ding aan mijn dakhemel hangen dat bewegingen registreerde. Er werd mij toen verteld dat dat een anti-wegsleep alarm was.

Als je die wagen sloot (terwijl je erin zat) en je bewoog van bij eht begin, gebeurde er niks. Maar als je 30 seconden roerloos bleef zitten en opeens maakte je bewegingen ging het alarm af.

Bij welk merk is dat?
Een betere vraag lijkt mij "Bij welk merk is dat niet?"
Het kan zijn dat het bij sommige auto's niet geactiveerd is, maar dan is dat wel aan te zetten in de boordcomputer (in sommige gevallen na tussenkomst door de garage, door de auto aan de computer te hangen).

Naast mijn E34 heb ik ook nog een "verplichte" daily vanwege de LEZ.
een E91 325d van 2011, omgebouwd naar lichte vracht.
Hiermee kan ik nog een goeie 2 jaar rijden alvorens ook deze niet meer in brussel binnen mag.
Niks speciaals aan eigenlijk, ideale daily waarmee ik ook al eens iets kan vervoeren.
3 liter, 6cyl met automaat.

E912022 (Groot).jpg

Hiermee kan ik nog een goeie 2 jaar rijden alvorens ook deze niet meer in brussel binnen mag.
Niks speciaals aan eigenlijk, ideale daily waarmee ik ook al eens iets kan vervoeren.

In deze tijden waarin bijna alles 4 cilinder 2-liters zijn (of EV's), is een 6 cilinder eigenlijk wel al iets speciaals ;)

Ik toen ik bij de carwash de wagen stond af te spuiten en ze er nog in zat. Verschoot er zelf ook wel van 😅

Bij mij is dat ongeveer soortgelijk. Bij de klink aanraken unlocked de wagen. Bij de deur dichtsmijten met de sleutel buiten locked de wagen automatisch. Heb dat wel zo geprogrammeerd met de VCDS, standaard locked die niet met de sleutel buiten.

Echt wel handig, kan het niet meer missen 😅.

Bekijk bijlage 12913
Was mijn vorige wagen, wel gechipped op 312pk/655nm 👍
Toen verkocht aan een Brusselaar…

Wagen unlocked automatisch wanneer ik de klink vastneem.
Om het te sluiten nekeer met de vinger over een bepaalde plek op de klink glijden. Spiegels klappen in en je hoort een duidelijk klik geluid. Anders zou ik hem ook al veel vergeten te sluiten hebben.

Mijn auto gaat ook niet op slot bij het weg wandelen. Was dat ook gewoon van met de Tesla. Met de nieuwe af en toe vergeten op slot te doen. Heeft toch enkele weken geduurd om terug te wennen aan het zelf op slot doen.

Mijn auto gaat ook niet op slot bij het weg wandelen. Was dat ook gewoon van met de Tesla. Met de nieuwe af en toe vergeten op slot te doen. Heeft toch enkele weken geduurd om terug te wennen aan het zelf op slot doen.
Ben je zeker dat dat niet ergens in de boordcomputer kan aangepast worden? (Ofwel zelf, ofwel door de garage)

Nee kan het nergens aanpassen in de instellingen en heb het ook al opgezocht op Google maar het lijkt gewoon niet te kunnen.
Ik denk dat dat altijd een betalende optie is, dus als die niet op de optielijst stond gaat die functionaliteit niet bestaan op uw wagen.
Wat wel sinds jaar en dag standaard is op de meeste wagens is dat wagen vanzelf op slot gaat na x aantal minuten.

Terug
Bovenaan