Welke wagen heb jij? Post your pics!

Mss wel wat off topic aan het gaan, maar wat is het nut van 2x te claxonneren als je de wagen vergrendelt? Vind ik ook zo'n storend geluid voor mijn buren als ik thuiskom. Ik werk in 5 ploegensysteem, staat dan ook af zodat die claxon bv niet om 10 na 6 op een zondag afgaat.

Mss wel wat off topic aan het gaan, maar wat is het nut van 2x te claxonneren als je de wagen vergrendelt? Vind ik ook zo'n storend geluid voor mijn buren als ik thuiskom. Ik werk in 5 ploegensysteem, staat dan ook af zodat die claxon bv niet om 10 na 6 op een zondag afgaat.
Zeker te zijn dat hij vast is. Staat hier ook altijd af, maar er zit wel een logica achter de functie.

Vind het een vreemde optie, stel dat hier in de straat iedereen dat zou opzetten, dan zou het heel de dag hier een geweldig claxon concert zijn.
Van alle wagens dat ik al gehad heb, kon je een lichte klik horen en gaan even de pinkers aan als je hem op slot duwt, zou toch gewoon voldoende moeten zijn zonder te claxonneren.

Vind het een vreemde optie, stel dat hier in de straat iedereen dat zou opzetten, dan zou het heel de dag hier een geweldig claxon concert zijn.
Van alle wagens dat ik al gehad heb, kon je een lichte klik horen en gaan even de pinkers aan als je hem op slot duwt, zou toch gewoon voldoende moeten zijn zonder te claxonneren.
Dat is toch echt iets dat je bijna alleen in films ziet. Pinkers + geluid van slot + spiegels die inklappen. Achteraf kan ik zelfs nu in de app controleren of hij op slot is en via de app ook nog eens vergrendelen.

Ik had dat bij mijn Mercedes A opstaan. Omdat die auto echt heel onduidelijk kan zijn of de auto nu uitstaat of niet. En met die claxon (die gelukkig niet te luid gaat, tenzij je in een parkeergarage zit oid) had je tenminste 100% bevestiging dat de auto sloot zonder dat je er naast hoeft te staan om naar het interieur te kijken of alles uitgaat.

Soms klappen die ook echt heel weinig in, bij de E-Tron is dat effect echt marginaal. Dus als je het niet ziet gebeuren is het niet altijd duidelijk.

Wat ik nog iets lastiger vind is dat het slot van de E-Tron gewoon géén lawaai maakt. Dat is echt iets bizar en moeilijk aan te wennen.

De pinkers, die zijn duidelijk. En je ziet het in de app. Dus uiteindelijk geen probleem.

En als je geen inklappen de spiegels hebt?
Binnenverlichting die uitgaat. Bij mij gaat die niet uit van zodra de deuren dichtzijn. Als ik ze sluit zie ik de verlichting direct uitgaan.
Verder natuurlijk de pinkers en het geluid van het slot.
Voelen aan de klinken moet ik niet doen want dan gaat hij weer open 😋

Knipperlichten is voldoende bij mij.
Als je echt zeker wil zijn dan wacht je even tot de voor en achterlichten uitgaan bij de automatische licht en regensensor stand

BMW heeft, als je een alarm hebt, een pieptoon. Dat is nog het handigste. Niet te luid, maar wel duidelijk hoorbaar.
Inderdaad, heb dit ook aanstaan. Reden is dat ik ooit eens van mijn auto ben weggewandeld en bij het in mijn broek steken van de sleutel per ongeluk de ontgrendelknop ingedrukt (en blijven indrukken). Wanneer je dat dus doet, ontgrendelt de auto niet alleen, maar gaan ook alle raampjes naar beneden.

Kwam dus een halfuurtje later terug aan mijn auto en zag van ver precies dat het raam er niet meer instond. Eerste gedacht was natuurlijk inbraak, maar toen ik terug aan de auto kwam zag ik dat alle ramen eruit waren. Eventjes in de war, want ik zag nergens glas. Uiteindelijk bleek dus dat de ramen gewoon volledig naar beneden waren 😬

Nu heb ik dus altijd die bieps aanstaan. En ik houd de sleutel in mijn hand tot ik zeker ver genoeg van de auto ben voor ik hem in mijn broek steek. Double protection :cool:

Bij keyless entry is het nog gemakkelijker, gewoon deur dicht en weglopen zonder omkijken, als je een 5tal meter van de wagen bent gaat alles op slot.

Terug
Bovenaan