Welke wagen heb jij? Post your pics!

En moet het nieuw zijn? En fiscaal vriendelijk?
RS4 Avant valt daar bvb perfect in als je 2e hands kijkt he, maar kost u wel veel qua taks...

Als je naar fiscaal vriendelijke, leuk breaks gaat kijken, dan stopt het wel zowat bij de 330e en C300e zeker :p
Al heeft die laatste maar 360l kofferruimte, wat ik toch schandalig weinig vind voor zo'n wagen. Dat is minder dan een standaard golf..

iets vertelt mij dat je toch niet zo zeker bent van je aankoop.

Zelden iemand gezien die zoveel expliciete bevestiging zoekt/vraagt
Indien je bevestiging zoekt van andere mensen voor zo'n wagen/aankoop is dat niet omdat je tevreden bent, maar omdat het bijvoorbeeld wel serieus wat geld gekost heeft en dat je soms bang bent van "goh heb ik wel het juiste gedaan?" Ik had dat met mijn allereerste Porsche ook. Geld gekost, en op 1 of andere manier wel bevestiging zoeken bij de mensen(vrienden) van "heb ik het juiste gedaan omdat het zoveel geld was". Op het einde had ik iet van, ik werk 80uur op een week dus why not :)

Kwestie van wat te kunnen stoefen, de rondetijden van de GTS eens opgezocht.
Nurburgring full lap heeft hij in 7:40 gedaan (zonder enige tuning).
Een paar andere auto's ter vergelijking (al weet je de exacte weersomstandigheden natuurlijk nooit):
997 GT3: 7:42
Nissan GT-R R35 (hun eerste record): 7:38
Bugatti Veyron: 7:40
MB SLR: 7:40
MB SLS AMG: 7:40
Zonda S: 7:44
Bugatti EB110: 7:44 (wat wel absurd snel is trouwens, voor die periode)
458 Italia: 7:38
M5 Competition (de huidige): 7:35
M3 Touring: 7:35

Toch geen slecht gezelschap om in te vertoeven imo :p
Eentje viel me wel nog op: Alfa Romeo Giulia QV: 7:32
Dat is dus nog steeds sneller dan de huidige M3 en M5...
Dan is er nog de vraag,stock street factory tires of slick-semi slicks??😁

Komen toch niet in de buurt de rest?
Welja, in de 991.2 generatie bleek de Turbo S en de GT3 eigenlijk gelijkwaardig op circuit (toch als het om een hot-lap gaat). Bij de 992 is de GT3 ineens 20s(!) sneller dan de Turbo S.
En dat is dan nog niet de GT3RS...

En dat dan de 992 turbo s en 991.2 turbo s even snel zijn, lijkt er wat op te wijzen dat ze op de limiet zitten van wat ze voor een tour-wagen kunnen doen.

Kwestie van wat te kunnen stoefen, de rondetijden van de GTS eens opgezocht.
Nurburgring full lap heeft hij in 7:40 gedaan (zonder enige tuning).
Een paar andere auto's ter vergelijking (al weet je de exacte weersomstandigheden natuurlijk nooit):
997 GT3: 7:42
Nissan GT-R R35 (hun eerste record): 7:38
Bugatti Veyron: 7:40
MB SLR: 7:40
MB SLS AMG: 7:40
Zonda S: 7:44
Bugatti EB110: 7:44 (wat wel absurd snel is trouwens, voor die periode)
458 Italia: 7:38
M5 Competition (de huidige): 7:35
M3 Touring: 7:35

Toch geen slecht gezelschap om in te vertoeven imo :p
Eentje viel me wel nog op: Alfa Romeo Giulia QV: 7:32
Dat is dus nog steeds sneller dan de huidige M3 en M5...
Even snel als een doordeweekse hot hatch dus ... Renault Mégane R.S. Trophy-R : 7:40.100 :unsure:

Al heeft die laatste maar 360l kofferruimte, wat ik toch schandalig weinig vind voor zo'n wagen. Dat is minder dan een standaard golf..
Even in uw achterhoofd houden dat een Renault Clio 390l inhoud heeft.

@anders.
Heb je dat moeten opzoeken? Ik kon u dat ook zo wel vertellen hoor :P
Als het om performance gaat kan je toch onmogelijk om de 718 heen.
De GT4RS doet het in 7:04.511, dan moet je al van heel goeie huizen komen om dat beter te doen.

Welja, in de 991.2 generatie bleek de Turbo S en de GT3 eigenlijk gelijkwaardig op circuit (toch als het om een hot-lap gaat). Bij de 992 is de GT3 ineens 20s(!) sneller dan de Turbo S.
En dat is dan nog niet de GT3RS...

En dat dan de 992 turbo s en 991.2 turbo s even snel zijn, lijkt er wat op te wijzen dat ze op de limiet zitten van wat ze voor een tour-wagen kunnen doen.
Gewicht waarschijnlijk. Echter het is wikipedia dus echt betrouwbaar is het niet. Op youtube wordt de 992 turbo s tegen de 992 gt3 gedaan en ze staan praktisch nek aan nek op circuit. De ene kan de andere juist voorbij steken aan bochtenwerk maar dan daaruit zoeft de Turbo S altijd voorbij en dan terug aan de bochten is de GT3 iets sneller.

Denk dat dit tijden allemaal afhankelijk zijn van externe factoren, zie chauffeur, banden enzovoort

Maakt op zich niet heel veel uit.. gewone stervelingen zoals ons halen de limieten van dat soort wagens amper/nooit.

Ik zal maar niet vertellen hoe snel ik op de Deutsche baan ooit heb gereden zeker :shy:
Maar "eens een keer snel rechtdoor rijden", kan iedereen (en met de ene auto een pak sneller dan met de andere).

Maar, als ik op Zolder onder de 1:55 zou geraken, zal ik blij zijn, terwijl de auto waarschijnlijk vlot 1:45 kan met de juiste piloot...

En om eerlijk te zijn, snel rechtdoor rijden, wat is de fun daaraan?
Met een auto met weinig pk en weinig nm niks, maar met ene met veel pk en meer nm dan een vliegtuig is dat toch soms wel sensatie, zeker met snelheden die je op uw tellerke zie verschijnen dat sommige onmogelijk achten.

En om eerlijk te zijn, snel rechtdoor rijden, wat is de fun daaraan?
Met dingen als een Turbo S (of de meeste sportwagens), is dat wel eens tof he, om boven de 250 ofzo te geraken. Maar, gewoon in België op een autostrade veel te snel rijden, daar is effectief niks aan. Want zo'n wagens voelen ook niet aan alsof ze razendsnel rijden bij 180 ofzo he. En eens het dan écht snel gaat, dan heb je zo enorm veel stress om ergens een bultje niet gezien te hebben, dat de fun er ook snel af is :p

Met dingen als een Turbo S (of de meeste sportwagens), is dat wel eens tof he, om boven de 250 ofzo te geraken. Maar, gewoon in België op een autostrade veel te snel rijden, daar is effectief niks aan. Want zo'n wagens voelen ook niet aan alsof ze razendsnel rijden bij 180 ofzo he. En eens het dan écht snel gaat, dan heb je zo enorm veel stress om ergens een bultje niet gezien te hebben, dat de fun er ook snel af is :p
Puur inderdaad Duitsland, hier in België staat de cruise control op.

Terug
Bovenaan