Zei de man met een 5-reeks van 100kAls ik ooit centen op overschot heb koop ik mij wel een Alpina zenne. Ik vind dat echt dikke bakken

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zei de man met een 5-reeks van 100kAls ik ooit centen op overschot heb koop ik mij wel een Alpina zenne. Ik vind dat echt dikke bakken

Was ook mijn eerste gedacht.Zei de man met een 5-reeks van 100k![]()

Was ook mijn eerste gedacht.![]()
Die is niet van mij privé! Da's een fiscaal vriendelijke PHEV, een weloverwogen keuzeZei de man met een 5-reeks van 100k![]()

Zeg, gewoon een typoIk was net hetzelfde aan het voorbereiden tot ik uw post nog moest voorbij scrollen![]()

Hoe beviel dat?de laatste maanden voor mijn verhuis met een Lynk&Co 01.
Voor specifieke voorbeelden valt er wel iets over te zeggen, of er daar voldoende van zijn om de ontwikkeling te verantwoorden is iets anders.Ik moet zeggen, qua aandrijflijn is zo’n diesel hybrid in de GLE350 toch echt pakken minder dan een x5 45e of een full EV. Ik ben er een aantal weken geleden mee naar Charleroi gereden en vond dat echt extreem tegenvallen. Loeien als een oude diesel, veel te laat opschakelen, heel duidelijke transitie tussen EV mode en de motor die inspringt… bij een x5 voel je daar gewoon niks van en die L6 klinkt dan ook nog eens goed (en voelt ook veel sneller aan).
Vanzelfsprekend een heerlijke auto, dus de kritiek is in de marge, maar ik begrijp wel waarom er 10 keer meer x5’en rondrijden. Dieselhybride, makes no sense.
Iemand die 3 dagen per week op 15km van zijn woonplaats werkt en 2 dagen per week op 200km enkel werkt zou er perfect mee gebaat zijn.
Ik zie het eigenlijk eerder omgekeerd. Het nut van een benzine hybride wordt imo volledig overschaduwd door FEV's.Maar waarom kan die persoon dan niet met een benzinehybride uit de voeten?
Het verbruikt ligt iets hoger, dat wel, maar het profiel van een vlakke EV-koppelcurve icm een hoogtoerig vermogenmonster past veel beter dan 2 koppelkanonnen die verzuipen aan 3500tpm. Los van het feit dat uw dieselwagen echt wel een pak langer moet opwarmen om op bedrijfstemperatuur te komen en ik niet wil weten wat er gebeurt als hij na 10 kilometer elektrisch rijden opeens vol vermogen moet leveren door een kickdown. Ik voorspel veel witte rookpluimen
Maar een diesel heeft geen enkel voordeel t.o.v. een benzine, muv het "iets" lagere verbruik en het hogere koppelIk zie het eigenlijk eerder omgekeerd. Het nut van een benzine hybride wordt imo volledig overschaduwd door FEV's.
Terwijl een diesel hybride net de ideale oplossing kan zijn voor degenen die nog steeds lange afstanden moeten doen.
De diesel die dan koning is op de autosnelweg en het elektrisch gedeelte voor in de bebouwde kom, om zo de uitstoot te minimaliseren.

Gaat dat dan om lange ritten? Of stadsverkeer? Want ik heb toch al eens paar keer mensen horen klagen dat hun X5 45e en dergelijke SUV's toch echt wel gigantisch veel verbruikt als de batterij op isMaar een diesel heeft geen enkel voordeel t.o.v. een benzine, muv het "iets" lagere verbruik en het hogere koppel
- het gecombineerde verbruik voor iemand met het profiel dat goed past bij een hybride zal nagenoeg hetzelfde zijn (ik heb een collega met een XC90 T8 en zijn gemiddeld verbruik is nog geen 2l/100km, dat kan dan misschien 1,5l, maar who cares)
.Maar veel minder co2.- het koppel is totaal niet meer nodig door de EV
Anderzijds:
- zit je met een motor die véél complexer is
- die veel meer fijnstof uitstoot
Hoe doen ze dat dan momenteel bij diesel hybrides?- die absoluut niet koud onder vollast mag komen - en dat gebeurt constant bij een hybride
Veel minder vermogen zou ik nu ook niet zeggen. Een potente 3 liter diesel heeft ook veel vermogen.- met veel minder vermogen, al zeker in het hogere toerengebied
Maakt dat dan nog steeds zo veel lawaai in een auto als een GLE?- die lawaaiig is - en dat was bij die GLE350 al storend, een geïsoleerd bolwerk, als je uit EV-mode kwam
Diesel stinkt inderdaad, al valt dat heel goed mee met die roetfilters tegenwoordig.- stinkt diesel en ruikt benzine heerlijk
. Al ruikt die beter dan een diesel.Terwijl dit net de enige reden lijkt om toch nog een hybride aan te schaffen ipv een EV.- range gaan we nu toch ook echt niet beginnen gebruiken als argument voor een ICE hé![]()
Hangt maar van je point of view afNope. Makes no sense.