Welke wagen heb jij? Post your pics!

De papieren van de i4 zijn binnen. Denk de wagen zelf ook, dus misschien eind volgende week of ten laatste week nadien zal ik hem wel mogen afhalen. Ben best wel benieuwd eigenlijk

Runball Rally naar Ibiza gestart. Helaas weer niet kunnen meedoen wegens werk.. Echter wel van start bij the one-day tour terug. Ben alleen benieuwd of ik tegen dan mijn custom uitlaat ga laten bouwen..

Sinds enkele weken heb ik een 2019 Ram 1500 Laramie, ik zou graag een foto uploaden, maar dat lukt me niet :D

Ik woon trouwens in de VS, dus hier is het wel ok! Hiervoor heb ik 12 jaar met een Volvo V70II van 2007 gereden en de laatste maanden voor mijn verhuis met een Lynk&Co 01.

Eergisteren de nieuwe GLE gaan halen, moet zeggen, die rijdt echt top. Zelfs zonder luchtvering. Uiteraard minder sportief qua baanligging dan mijn 530 met XDrive, maar dat verwacht ik ook niet van dergelijke auto. De combi hybride-diesel werkt echt goed en de afwerking, comfort en vooral ruimte is echt top notch.

Zal eens wat deftige foto's nemen binnenkort.

Heb net ook een GLE350 wel een coupe, het is echt wennen, en gaf mijn bmw 5 eigenlijk tegen mijn zin af,

Sportief rijden is de mijne niet, eerder kijk hier ben ik…

Ik moet zeggen, qua aandrijflijn is zo’n diesel hybrid in de GLE350 toch echt pakken minder dan een x5 45e of een full EV. Ik ben er een aantal weken geleden mee naar Charleroi gereden en vond dat echt extreem tegenvallen. Loeien als een oude diesel, veel te laat opschakelen, heel duidelijke transitie tussen EV mode en de motor die inspringt… bij een x5 voel je daar gewoon niks van en die L6 klinkt dan ook nog eens goed (en voelt ook veel sneller aan).

Vanzelfsprekend een heerlijke auto, dus de kritiek is in de marge, maar ik begrijp wel waarom er 10 keer meer x5’en rondrijden. Dieselhybride, makes no sense.

Mijne, klaar voor congé:

RBDqF4dl.jpg

Ik moet zeggen, qua aandrijflijn is zo’n diesel hybrid in de GLE350 toch echt pakken minder dan een x5 45e of een full EV. Ik ben er een aantal weken geleden mee naar Charleroi gereden en vond dat echt extreem tegenvallen. Loeien als een oude diesel, veel te laat opschakelen, heel duidelijke transitie tussen EV mode en de motor die inspringt… bij een x5 voel je daar gewoon niks van en die L6 klinkt dan ook nog eens goed (en voelt ook veel sneller aan).

Vanzelfsprekend een heerlijke auto, dus de kritiek is in de marge, maar ik begrijp wel waarom er 10 keer meer x5’en rondrijden. Dieselhybride, makes no sense.
Voor specifieke voorbeelden valt er wel iets over te zeggen, of er daar voldoende van zijn om de ontwikkeling te verantwoorden is iets anders.

Iemand die 3 dagen per week op 15km van zijn woonplaats werkt en 2 dagen per week op 200km enkel werkt zou er perfect mee gebaat zijn.

Iemand die 3 dagen per week op 15km van zijn woonplaats werkt en 2 dagen per week op 200km enkel werkt zou er perfect mee gebaat zijn.

Maar waarom kan die persoon dan niet met een benzinehybride uit de voeten?

Het verbruikt ligt iets hoger, dat wel, maar het profiel van een vlakke EV-koppelcurve icm een hoogtoerig vermogenmonster past veel beter dan 2 koppelkanonnen die verzuipen aan 3500tpm. Los van het feit dat uw dieselwagen echt wel een pak langer moet opwarmen om op bedrijfstemperatuur te komen en ik niet wil weten wat er gebeurt als hij na 10 kilometer elektrisch rijden opeens vol vermogen moet leveren door een kickdown. Ik voorspel veel witte rookpluimen

Maar waarom kan die persoon dan niet met een benzinehybride uit de voeten?

Het verbruikt ligt iets hoger, dat wel, maar het profiel van een vlakke EV-koppelcurve icm een hoogtoerig vermogenmonster past veel beter dan 2 koppelkanonnen die verzuipen aan 3500tpm. Los van het feit dat uw dieselwagen echt wel een pak langer moet opwarmen om op bedrijfstemperatuur te komen en ik niet wil weten wat er gebeurt als hij na 10 kilometer elektrisch rijden opeens vol vermogen moet leveren door een kickdown. Ik voorspel veel witte rookpluimen
Ik zie het eigenlijk eerder omgekeerd. Het nut van een benzine hybride wordt imo volledig overschaduwd door FEV's.
Terwijl een diesel hybride net de ideale oplossing kan zijn voor degenen die nog steeds lange afstanden moeten doen.
De diesel die dan koning is op de autosnelweg en het elektrisch gedeelte voor in de bebouwde kom, om zo de uitstoot te minimaliseren.

Ik zie het eigenlijk eerder omgekeerd. Het nut van een benzine hybride wordt imo volledig overschaduwd door FEV's.
Terwijl een diesel hybride net de ideale oplossing kan zijn voor degenen die nog steeds lange afstanden moeten doen.
De diesel die dan koning is op de autosnelweg en het elektrisch gedeelte voor in de bebouwde kom, om zo de uitstoot te minimaliseren.
Maar een diesel heeft geen enkel voordeel t.o.v. een benzine, muv het "iets" lagere verbruik en het hogere koppel

- het gecombineerde verbruik voor iemand met het profiel dat goed past bij een hybride zal nagenoeg hetzelfde zijn (ik heb een collega met een XC90 T8 en zijn gemiddeld verbruik is nog geen 2l/100km, dat kan dan misschien 1,5l, maar who cares)
- het koppel is totaal niet meer nodig door de EV

Anderzijds:
- zit je met een motor die véél complexer is
- die veel meer fijnstof uitstoot
- die absoluut niet koud onder vollast mag komen - en dat gebeurt constant bij een hybride
- met veel minder vermogen, al zeker in het hogere toerengebied
- die lawaaiig is - en dat was bij die GLE350 al storend, een geïsoleerd bolwerk, als je uit EV-mode kwam
- stinkt diesel en ruikt benzine heerlijk
- range gaan we nu toch ook echt niet beginnen gebruiken als argument voor een ICE hé :D

Nope. Makes no sense.

Maar een diesel heeft geen enkel voordeel t.o.v. een benzine, muv het "iets" lagere verbruik en het hogere koppel

- het gecombineerde verbruik voor iemand met het profiel dat goed past bij een hybride zal nagenoeg hetzelfde zijn (ik heb een collega met een XC90 T8 en zijn gemiddeld verbruik is nog geen 2l/100km, dat kan dan misschien 1,5l, maar who cares)
Gaat dat dan om lange ritten? Of stadsverkeer? Want ik heb toch al eens paar keer mensen horen klagen dat hun X5 45e en dergelijke SUV's toch echt wel gigantisch veel verbruikt als de batterij op is :p.
Ik heb het eerder echt op use cases waarbij een hybride de betere keuze is dan een EV.
- het koppel is totaal niet meer nodig door de EV

Anderzijds:
- zit je met een motor die véél complexer is
- die veel meer fijnstof uitstoot
Maar veel minder co2.
- die absoluut niet koud onder vollast mag komen - en dat gebeurt constant bij een hybride
Hoe doen ze dat dan momenteel bij diesel hybrides?
- met veel minder vermogen, al zeker in het hogere toerengebied
Veel minder vermogen zou ik nu ook niet zeggen. Een potente 3 liter diesel heeft ook veel vermogen.
En op laag toerengebied dan nog. Hoge toerengebied interesseert me eigenlijk niet zo voor een daily.
- die lawaaiig is - en dat was bij die GLE350 al storend, een geïsoleerd bolwerk, als je uit EV-mode kwam
Maakt dat dan nog steeds zo veel lawaai in een auto als een GLE?
- stinkt diesel en ruikt benzine heerlijk
Diesel stinkt inderdaad, al valt dat heel goed mee met die roetfilters tegenwoordig.
Maar benzine stinkt ook hoor, het is niet dat benzine nu lekker ruikt tbh :p . Al ruikt die beter dan een diesel.
- range gaan we nu toch ook echt niet beginnen gebruiken als argument voor een ICE hé :D
Terwijl dit net de enige reden lijkt om toch nog een hybride aan te schaffen ipv een EV.
Nope. Makes no sense.
Hangt maar van je point of view af :p

Terug
Bovenaan