Voila, toch ook eens foto's van de nieuwe plaatsen nu. Sommigen hebben het verhaal al meegevolgd in de auto importeren uit Duitsland thread, maar long story short: Astra begon wat bejaard te worden, ik wou nog eens iets leuk nu het nog kon, de 30i aandrijflijn kon me eigenlijk maar matig enthousiasmeren en dus een leuke 440i xDrive Gran Coupé gehaald in Duitsland.
Oorspronkelijk waren we eigenlijk op zoek naar een A5 2.0 TFSI, maar een testrit met een S-Line viel toch wat tegen. Wagen reed nogal hard en bonkerig, en sindsdien toch meer naar de 4GC gaan zoeken. Eens ik een testrit had gedaan met een 440i in december alleen nog maar op zoek naar deze, en begin maart gevonden bij Procar in Leverkusen.
Wagen is van eind 2018 met 65K kilometer. Mooie staat buiten en binnen, technisch alles perfect. Hij is proper uitgerust met wat M gerief, open dak, HUD, elektrische zetels met geheugen, elektrische koffer, connected gedoe, en ga maar door. Geen H/K, maar de motor produceert zelf al een lekkere soundtrack
Het rijden is fantastisch. In Comfort snedig maar nog wel geciviliseerd, in Sport+ met de automaat in Sport is het een ander verhaal. Genieten!
Verbruik... Niet belangrijk
Foto's hieronder (zijn er vijf, je kan naar rechts swipen in de Imgur widget)