Welke wagen heb jij? Post your pics!

Met de pook naar rechts schakelt de 440i in sport en sport+ duidelijk sneller terug bij gas geven (in comfort trekt hij eerder op koppel lager in toeren door zonder per sé terug te schakelen) en blijft ook wat langer in toeren hangen wanneer je stopt met accelereren.

Pook naar links en dat wordt nog een graad erger. Eigenlijk voor dagelijks verkeer een stapje te erg :)

In sport zet hij volgens mij ook een klepje open in de uitlaat en hoor je af en toe wel wat gerommel bij terugschakelen

+ Ik merk het aan het aantal km dat ik nog zou kunnen 😅😂

Bon als ik sportmodus aanzet in idrive, pookje naar links en tractiecontrole uit dan gaat hij naar 'sport traction mode'

Voor de rest gene sport+ te bespeuren.

Wel meteen kunnen testen aan de lichten tov een Tesla model X.

Tesla's zijn snel. :(

Ik heb gisteren overigens de launch control gevonden op de 440i.

Wel niet effectief gedaan 😶

Ik heb gisteren overigens de launch control gevonden op de 440i.

Wel niet effectief gedaan 😶
Ik wel al eens. Da's pookje naar links, tractiecontrole af, sportmodus, linkervoet op rem, plankgas en wachten tot dat geblokt vlagje zegt dat ge moogt gaan.

Dat peert wel maar gezond zal dat toch niet zijn denk ik.

Ik wel al eens. Da's pookje naar links, tractiecontrole af, sportmodus, linkervoet op rem, plankgas en wachten tot dat geblokt vlagje zegt dat ge moogt gaan.

Op de deze dus Sport+ selecteren (TC gaat dan automatisch uit) maar de rest is hetzelfde idd.
Dat peert wel maar gezond zal dat toch niet zijn denk ik.

Nee, staat expliciet vermeld in de in-car handleiding dat het sommige onderdelen zwaar belast en de levensduur kan verkorten.

Zou ook beperkt zijn tot een bepaald aantal keer (dacht 100 keer gelezen te hebben).

Dat zou normaal niet de bedoeling zijn.
Hetgeen je merkt is dat doordat de gasrespons verhoogt je ook gewoon meer gas geeft. Als je meer gas geeft dan gaat de bak sowieso al iets lager gaan schakelen.

Je kan dat goed testen door in comfort te rijden en dan pakweg van 10% naar 80% gas te gaan. Je zult zien dat de toeren hoger zullen oplopen en hij later zal schakelen. Maar hij zal niet langer in toeren blijven hangen als uw balans gas en versnelling hetzelfde blijft.

Die sportstand gaat wel ervoor zorgen dat zelfs bij minder snel optrekken de toeren hoger oplopen en hij ook in die hoge toeren zal blijven hangen. Ook zou de reactietijd een fractie sneller zijn tussen elke schakel actie.
Het vervelende aan een Fxx is dat je de combinatie “sportmodus” en traction control niet onafhankelijk van elkaar kan (de)activeren. Heb daar vroeger mijn beklag over gedaan, maar helaas is dat gewoon niet mogelijk.

Als je dus in sport rijdt, en je drukt op de TC, gaat hij automatisch uit de sportstand.
De sportstand zelf laat op zich ook al iets meer speelsheid toe, maar helemaal niet zoveel als een volledig gedeactiveerd DSC/dtc.

Vanaf de Gxx is dat opgelost, dan kan je zelf kiezen: zoals ecopro zonder DSC.

Het vervelende aan een Fxx is dat je de combinatie “sportmodus” en traction control niet onafhankelijk van elkaar kan (de)activeren. Heb daar vroeger mijn beklag over gedaan, maar helaas is dat gewoon niet mogelijk.

Als je dus in sport rijdt, en je drukt op de TC, gaat hij automatisch uit de sportstand.
De sportstand zelf laat op zich ook al iets meer speelsheid toe, maar helemaal niet zoveel als een volledig gedeactiveerd DSC/dtc.

Vanaf de Gxx is dat opgelost, dan kan je zelf kiezen: zoals ecopro zonder DSC.
En dan heb je nog DTC ook :P

Sportmodus past volgens mij ook wel wat het gedrag van de bak aan volgens mij? Versnellingsbak in sport maakt hem gewoon nóg sportiever, nee?

Er gaan hier sommige lezers hun kas opfretten omdat we hier weer 2 pagina's over iets onnozels aan het lullen zijn. :biglaugh:
Ik ben vooral aan het denken dat het bij een M model een stuk makkelijker is. 😃

Voila, toch ook eens foto's van de nieuwe plaatsen nu. Sommigen hebben het verhaal al meegevolgd in de auto importeren uit Duitsland thread, maar long story short: Astra begon wat bejaard te worden, ik wou nog eens iets leuk nu het nog kon, de 30i aandrijflijn kon me eigenlijk maar matig enthousiasmeren en dus een leuke 440i xDrive Gran Coupé gehaald in Duitsland.

Oorspronkelijk waren we eigenlijk op zoek naar een A5 2.0 TFSI, maar een testrit met een S-Line viel toch wat tegen. Wagen reed nogal hard en bonkerig, en sindsdien toch meer naar de 4GC gaan zoeken. Eens ik een testrit had gedaan met een 440i in december alleen nog maar op zoek naar deze, en begin maart gevonden bij Procar in Leverkusen.

Wagen is van eind 2018 met 65K kilometer. Mooie staat buiten en binnen, technisch alles perfect. Hij is proper uitgerust met wat M gerief, open dak, HUD, elektrische zetels met geheugen, elektrische koffer, connected gedoe, en ga maar door. Geen H/K, maar de motor produceert zelf al een lekkere soundtrack 😅

Het rijden is fantastisch. In Comfort snedig maar nog wel geciviliseerd, in Sport+ met de automaat in Sport is het een ander verhaal. Genieten!
Verbruik... Niet belangrijk :unsure:

Foto's hieronder (zijn er vijf, je kan naar rechts swipen in de Imgur widget)

Eén van de beste auto's die Opel ooit heeft gemaakt, naar mijn mening. Uiterst betrouwbaar (mits olie op tijd vervangen). Onderstel was samen met Lotus ontwikkeld, dus ligt zeer stabiel en vooral voorspelbaar op de baan, edoch soms ietwat sompig. Onderhoud en herstel zijn goedkoop, omdat alles relatief simpel in elkaar zit. De volgende generaties zijn er mild tot sterk op achteruit gegaan.

Zelf ook eentje gehad, de 1.2 Elegance uit 1999 (dus CD-speler, automatische ruiten vooraan en daar stopt het). Soms doe je een auto weg zonder ommezien, maar deze toch met spijt vervangen wegens roest (na 21 jaar...) en het zwaar zuipen van olie. Leuke anekdote: eigenhandig een Mini en BMW perte total gereden (uiteraard in mijn recht), aan de Astra waren er respectievelijk €850 en €900 kosten.

Laatst bewerkt:
Voila, toch ook eens foto's van de nieuwe plaatsen nu. Sommigen hebben het verhaal al meegevolgd in de auto importeren uit Duitsland thread, maar long story short: Astra begon wat bejaard te worden, ik wou nog eens iets leuk nu het nog kon, de 30i aandrijflijn kon me eigenlijk maar matig enthousiasmeren en dus een leuke 440i xDrive Gran Coupé gehaald in Duitsland.

Oorspronkelijk waren we eigenlijk op zoek naar een A5 2.0 TFSI, maar een testrit met een S-Line viel toch wat tegen. Wagen reed nogal hard en bonkerig, en sindsdien toch meer naar de 4GC gaan zoeken. Eens ik een testrit had gedaan met een 440i in december alleen nog maar op zoek naar deze, en begin maart gevonden bij Procar in Leverkusen.

Wagen is van eind 2018 met 65K kilometer. Mooie staat buiten en binnen, technisch alles perfect. Hij is proper uitgerust met wat M gerief, open dak, HUD, elektrische zetels met geheugen, elektrische koffer, connected gedoe, en ga maar door. Geen H/K, maar de motor produceert zelf al een lekkere soundtrack 😅

Het rijden is fantastisch. In Comfort snedig maar nog wel geciviliseerd, in Sport+ met de automaat in Sport is het een ander verhaal. Genieten!
Verbruik... Niet belangrijk :unsure:

Foto's hieronder (zijn er vijf, je kan naar rechts swipen in de Imgur widget)

Zie die Audi op foto 2 maar eens jaloers kijken. :biglaugh:

Knappe wagen, ga je ongetwijfeld veel plezier mee beleven!

In knalde er wel wat dikkere M performance velgen op, maar ik ben dan ook een Johnny.

En uiteindelijk is dat nu precies een sleeper!

Buiten de uitlaat dan.

En het geluid.

En uiteindelijk is dat nu precies een sleeper!

Buiten de uitlaat dan.

En het geluid.
en het M-pack :P
Ik zie er weinig sleeper aan eerlijk gezegd. Chrome rondom de nieren, bescheiden kleur en velgen laten hem er iets “braver” uitzien.

Maar blijft toch een 4er met M-pack en duidelijk dubbele uitlaat :P
Everybody knows you don’t wanna do a stoplicht sprint with deze man :P

en het M-pack :p
Ik zie er weinig sleeper aan eerlijk gezegd. Chrome rondom de nieren, bescheiden kleur en velgen laten hem er iets “braver” uitzien.

Maar blijft toch een 4er met M-pack en duidelijk dubbele uitlaat :p
Everybody knows you don’t wanna do a stoplicht sprint with deze man :p
Heb er onlangs toch nog eentje gedaan :unsure:

Nee maar meestal zitten zo een potente wagens wel afgeladen met zaken zoals shadowline, spoilerke, m perf diffuser, grote velgen.. hij is relatief braaf gehouden en daar is uiteraard niks mis mee!

En ik heb ook weet van veel 418d's met M pack!

Eén van de beste auto's die Opel ooit heeft gemaakt, naar mijn mening. Uiterst betrouwbaar (mits olie op tijd vervangen). Onderstel was samen met Lotus ontwikkeld, dus licht zeer stabiel en vooral voorspelbaar op de baan, edoch soms ietwat sompig. Onderhoud en herstel zijn goedkoop, omdat alles relatief simpel in elkaar zit
Ja, dit allemaal dus. Zelfs geen spikkeltje roest te zien op deze, op de uitlaat na - kwaaltje van deze reeks, maar kost ook de wereld niet om te vervangen en dan zit je weer 10 jaar goed.

Olieverbruik ook nihil...

Leuke anekdote: eigenhandig een Mini en BMW perte total gereden (uiteraard in mijn recht), aan de Astra waren er respectievelijk €850 en €900 kosten.

:ROFLMAO:

Zie die Audi op foto 2 maar eens jaloers kijken. :biglaugh:

Knappe wagen, ga je ongetwijfeld veel plezier mee beleven!

In knalde er wel wat dikkere M performance velgen op, maar ik ben dan ook een Johnny.

Thx 🙂
Ja, de velgen twijfel ik zelf om een setje 19" 403m te zoeken. Tijdens de zoektocht een exemplaar gevonden die deze had en ze staan nog net iets beter. Aan de andere kant lijken deze gewoon het iets kleinere broertje daarvan en ligt hij op 18" met een leuke mix van comfort en sportiviteit op de baan.

Nog wat overwegen dus :)

Everybody knows you don’t wanna do a stoplicht sprint with deze man :p

Op zich is hij wel lekker snel, maar natuurlijk nog genoeg materiaal waar ik ook niets tegen moet proberen. Maar da's niet erg, er is altijd wat snellers. Deze gaat goed, klinkt heerlijk en valt qua taksen ook nog dik mee.

Nee maar meestal zitten zo een potente wagens wel afgeladen met zaken zoals shadowline, spoilerke, m perf diffuser, grote velgen.. hij is relatief braaf gehouden en daar is uiteraard niks mis mee!

Van al die zaken interesseren mij enkel de 19" M velgen. Voor de rest perfect zo, het mag wat onder de radar blijven.
Vrouwtje de kleuterjuf moet er ook nog subtiel mee naar school kunnen en ze krijgt nu al links en rechts al eens opmerkingen van mannen die iets met auto's hebben :thinking: 😅

Thx 🙂
Ja, de velgen twijfel ik zelf om een setje 19" 403m te zoeken. Tijdens de zoektocht een exemplaar gevonden die deze had en ze staan nog net iets beter. Aan de andere kant lijken deze gewoon het iets kleinere broertje daarvan en ligt hij op 18" met een leuke mix van comfort en sportiviteit op de baan.

Nog wat overwegen dus :)

Op zich is hij wel lekker snel, maar natuurlijk nog genoeg materiaal waar ik ook niets tegen moet proberen. Maar da's niet erg, er is altijd wat snellers. Deze gaat goed, klinkt heerlijk en valt qua taksen ook nog dik mee.

Van al die zaken interesseren mij enkel de 19" M velgen. Voor de rest perfect zo, het mag wat onder de radar blijven.
Vrouwtje de kleuterjuf moet er ook nog subtiel mee naar school kunnen en ze krijgt nu al links en rechts al eens opmerkingen van mannen die iets met auto's hebben :thinking: 😅
Ivm de velgen, onderstaande site staat altijd wel wat leuks te koop, ook als je specifiek naar iets zoekt kan je eens mailen, heb er al enkele keren een set gekocht.. Altijd orgineel en in prima staat.

Uiteraard niet goedkoop maar orginele velgen met banden kosten sowieso een aardige duit.

't is maar een tip, voor als je er een ei over gelegd hebt :)

Ivm de velgen, onderstaande site staat altijd wel wat leuks te koop, ook als je specifiek naar iets zoekt kan je eens mailen, heb er al enkele keren een set gekocht.. Altijd orgineel en in prima staat.

Uiteraard niet goedkoop maar orginele velgen met banden kosten sowieso een aardige duit.

't is maar een tip, voor als je er een ei over gelegd hebt :)

Thx.

Zelf ook al op tweedehands zitten kijken :unsure:

Terug
Bovenaan