Welke wagen heb jij? Post your pics!

Gisteren de eerste EV afgehaald, zalig machientje 😅

1000098463.jpg

Bijlagen

• IMG_20260604_120140.jpg
    IMG_20260604_120140.jpg
    4,4 MB · Weergaven: 6
Heb de Polestar nu een week en is een zaligheid. Kinderen zijn verslaafd aan de ruimte achterin en de zetelverwarming, de vrouw aan de massagezetels vooraan 😂

Momenteel nog geen bugs gemerkt en die binnenspiegel al heel gewoon (tip: zet de helderheid iets zachter, dan wennen je ogen sneller aan het beeld).

Dikke bak (letterlijk), maar ik vind die echt te breed.
6 cm breder dan een X5.
13 cm breder dan mijn huidige Polestar 2, en dan denk ik soms al dat het krap is op parkeerplaatsen (omdat andere wagens ook al meer plaats innemen).

Dikke bak (letterlijk), maar ik vind die echt te breed.
6 cm breder dan een X5.
13 cm breder dan mijn huidige Polestar 2, en dan denk ik soms al dat het krap is op parkeerplaatsen (omdat andere wagens ook al meer plaats innemen).
Das dan ook één van de grootste mismatches vandaag de dag: wagens worden steeds breder en letterlijk alle infrastructuur wordt smaller - de parkeergarage van het OLV in Aalst is jaarlijks goed voor miljoenen aan carrosserie werk. Mss dat het aan de veiligheid/geluidsisolatie/comfort/uitstraling etc. ligt maar ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat behoorlijk forse wagens niet zelden teleurstellende binnenruimte bieden.

Hopelijk krijgen we daar ook eens een revolutie, dat men al die features ook in dunnere deuren kwijt kan bvb. Ook de SUV vormen zijn imo niet de meest efficiënte, maar ja - een mooie MPV maken is blijkbaar ook onmogelijk.

Das dan ook één van de grootste mismatches vandaag de dag: wagens worden steeds breder en letterlijk alle infrastructuur wordt smaller - de parkeergarage van het OLV in Aalst is jaarlijks goed voor miljoenen aan carrosserie werk. Mss dat het aan de veiligheid/geluidsisolatie/comfort/uitstraling etc. ligt maar ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat behoorlijk forse wagens niet zelden teleurstellende binnenruimte bieden.

Hopelijk krijgen we daar ook eens een revolutie, dat men al die features ook in dunnere deuren kwijt kan bvb. Ook de SUV vormen zijn imo niet de meest efficiënte, maar ja - een mooie MPV maken is blijkbaar ook onmogelijk.

De Polestar 4 is nu wel een uitzonderlijk brede auto (denk ik, of dat lijkt toch zo). Bij veel merken en modellen was de breedte-explosie vooral de laatste 10 of 20 jaar, en is dat de laatste jaren gelukkig zeer beperkt gebleven.

Voor mij ligt het probleem de laatste 10 jaar eerder bij de infrastructuur die smaller wordt omdat parkeergarages denken dat ze meer inkomsten zullen opleveren met zeer krappe plaatsen - ik zou nog wel eens willen zien of dat in realiteit zo is als je dan 10% of meer plaatsen hebt die niet bezet worden omdat mensen buiten de lijnen parkeren.

Ik weet eigenlijk niet of dunnere deuren mijn eerste oplossing zouden zijn, lijkt me technisch uitdagend omwille van veiligheid. Ik zie vooral veel merken die het interieur zeer onpraktisch indelen (ik kijk bv. naar de Polestar 2 met die vreselijke oplopende middenconsole vooraan) terwijl de breedte tussen de deuren eigenlijk meer dan voldoende zou moeten zijn. Zou wel interessant zijn om te zien waar die extra centimeters breedte van de laatste 10-20 jaar naartoe gegaan zijn: deuren vs. naar binnen gebogen ramen ("cockpitgevoel") vs. middenarmsteun,...

Ik heb nog niet echt nadeel ondervonden van zijn breedte, zitten mooie camera's rondom waar je op de mm met kan navigeren 😅

Dat helpt idd, maar ik heb toch graag wat marge als ik door de parkings scheur of eens handrem wil trekken, bijkomend is mijn zicht ook niet meer 100% na 15 Duvels, tegenwoordig is het ook oppassen om door de reddingstrook te vlammen - vroeger had je nog een deftige pechstrook met een volle lijn maar nu ze een reddingstrook moeten volgen, en dan was er nog die keer dat ik door het glazen straatje in Gent ging rijden .. liever wat bredere wegen en infrastructuur, dan mogen de wagens 2m breed blijven.

Awel ja dat duid er net op dat je ook last hebt van het probleem

Leuk dat je tot op de mm kan parkeren maar als je erna niet uit je auto kan…

Terug
Bovenaan