Chilliewillie88
Active member
Waar ben jij eigenlijk over bezig? Linkervoet rechts zetten, rechtervoet links zetten?
Het gaat nog altijd over met uw linkervoet op de rem duwen in een automaat

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waar ben jij eigenlijk over bezig? Linkervoet rechts zetten, rechtervoet links zetten?

Airbags gaan ook af als je te hard schudt met de auto...In sommige gevallen kan het handig zijn als de voeten op het dashboard liggen![]()
Ik zie soms vrouwen met hun voeten op het Dashboard (passagier) - dat vind ik echt helemaal van de pot gerukt.
Ga eerst eens met een automaat rijden, dan ga je snappen waarover we het hebben.Het gaat nog altijd over met uw linkervoet op de rem duwen in een automaat![]()
Ga eerst eens met een automaat rijden, dan ga je snappen waarover we het hebben.

Je moet eens via google afbeeldingen zoeken naar pedalen bij een automaat en een manueel. Je zal zien dat bij de automaat de rempedaal een stuk breder is. En dat overlapt voor een stuk (of zelfs volledig) de ruimte die de ontkoppelingspedaal innam.Ik heb zelf altijd handmatig gereden, en me nooit echt verdiept in het verschil met een automatiek. Maar in nen automatiek blijven uw voeten en pedalen dezelfde positie houden, toch? Met het enige verschil dat, als ge met uw linkervoet de koppelingspedaal wil indrukken, ge bij een automatiek geen pedaal gaat voelen. Tenzij dat in automatiekken de rempedaal veel meer naar links is dan in ne handmatige.
Ben zelf iig benieuwd hoe ik zou reageren als ik met een automatiek rij. Peins dat ik voornamelijk elke keer dat ik van versnelling wil veranderen, ik naar de pook ga grijpen om dan direct te beseffen da da nie nodig is.![]()
Ik heb zelf altijd handmatig gereden, en me nooit echt verdiept in het verschil met een automatiek. Maar in nen automatiek blijven uw voeten en pedalen dezelfde positie houden, toch? Met het enige verschil dat, als ge met uw linkervoet de koppelingspedaal wil indrukken, ge bij een automatiek geen pedaal gaat voelen. Tenzij dat in automatiekken de rempedaal veel meer naar links is dan in ne handmatige.
Ik had die schrik ook toen ik m'n eerste automaat kreeg vijf jaar terug. Reed daarvoor met een 12 jaar oude Renault Clio koekedoos (met voorlopig rijbewijs).Ik heb zelf altijd handmatig gereden, en me nooit echt verdiept in het verschil met een automatiek. Maar in nen automatiek blijven uw voeten en pedalen dezelfde positie houden, toch? Met het enige verschil dat, als ge met uw linkervoet de koppelingspedaal wil indrukken, ge bij een automatiek geen pedaal gaat voelen. Tenzij dat in automatiekken de rempedaal veel meer naar links is dan in ne handmatige.
Ben zelf iig benieuwd hoe ik zou reageren als ik met een automatiek rij. Peins dat ik voornamelijk elke keer dat ik van versnelling wil veranderen, ik naar de pook ga grijpen om dan direct te beseffen da da nie nodig is.![]()
nee, dat is gewoon omdat men uit gewoonte een pedaal zoekt met de linkervoet, en bij een automaat is de rempedaal breder dan bij een handgeschakeld.dat zullen dan toch mensen zijn die in een zeer onnatuurlijke positie met de auto rijden, anders kan dit nooit gebeuren.
Ge weet goed genoeg dat de bazin haar veto gaat geven he...Dat is omdat je de Lotus nog niet ervaren hebt. Hé @BitJager …![]()
Toevallig een manuele targa met speciale rookmachine-uitlaat? (Neenee, Al bij al heeft ze zich gedragen onderweg)zalig. Nu wil ik weer een Porsche, bedankt hè Nijntje![]()
Dat is een teken dat het tijd is voor iets nieuws...Heb nu een paar keer gehad dat men wagen (bmw hybride) niet in full electric wil gaan. Enkel hybride of sport. In hybride rijdt hij wel gewoon elektrisch.
Als ik dan naar electric mode wil gaan zegt hij “elektrische modus momenteel niet beschikbaar”
Als je dan even aan het rijden bent kan je wel gewoon naar electric mode gaan.. telkens bij heet weer zoals vandaag voorgehad. Is dat een soort van beveiliging als de batterij te warm staat ofzo?
Kom kom, de G30 LCI is gewoon een pareltje. Ik zou al naar een Panamera moeten kijken om dat te overtreffen.Dat is een teken dat het tijd is voor iets nieuws...
Kom kom, de G30 LCI is gewoon een pareltje. Ik zou al naar een Panamera moeten kijken om dat te overtreffen.
Heb met de i5M60 zitten rondkarren en hoewel die bloedsnel is, heb ik toch liever men huidige wagen.
Lijkt me gewoon een beveiliging, maar eerder voor de motor? Mijn wagen zet de motor soms ook een tijdje niet uit (en wil dus ook niet naar elektrisch), maar dan zet hij de motor bijvoorbeeld bij een stoplicht ook niet uit.Heb nu een paar keer gehad dat men wagen (bmw hybride) niet in full electric wil gaan. Enkel hybride of sport. In hybride rijdt hij wel gewoon elektrisch.
Als ik dan naar electric mode wil gaan zegt hij “elektrische modus momenteel niet beschikbaar”
Als je dan even aan het rijden bent kan je wel gewoon naar electric mode gaan.. telkens bij heet weer zoals vandaag voorgehad. Is dat een soort van beveiliging als de batterij te warm staat ofzo?
Ja ik merk dat het is als ik for whatever reason vrij snel van electric mode naar hybrid ga en dan terug naar electric.Lijkt me gewoon een beveiliging, maar eerder voor de motor? Mijn wagen zet de motor soms ook een tijdje niet uit (en wil dus ook niet naar elektrisch), maar dan zet hij de motor bijvoorbeeld bij een stoplicht ook niet uit.