Ik wil graag nekeer autostrade doen met mijn LBX, heb voorlopig alleen nog maar lokale wegen gedaan. Maar ben een beetje weigerachtig tov die nieuwe "safety" features. Als ik anderen hierover hoor praten krijg ik er ronduit schrik af.
Ok er zit ergens een optie op wanneer de chauffeur niet zou reageren in een noodgeval, dat de auto veilig langs kant wordt gezet, all good dat dat daarop staat.
Maar een quick search, ik weet niet juist welke systemen ik precies aan boord heb, op google zegt me de volgende features, ik plak ze hieronder, anders is de layout naar de knoppen...
Welke grijpen effectief in wanneer je wilt van lane veranderen, en welke kan/mag je afzetten, ik kijk wel degelijk in mijn spiegels wanneer ik van vak verander... Ik vind dit toch minstens wat beangstigend. Dus kan zijn dat je gewoon niet van vak kan veranderen door zulke systemen?
Misschien kent iemand een vid met de grootste systemen uitgelegd? Ik hoorde ook van een systeem dat alles dichtslaat wanneer ge een kruispunt nadert met een stilstaand voertuig voor u, klopt dat?
En bestaat er zoietske als gewone cruise control, zonder die adaptive tegenwoordig?
- Dynamic Radar Cruise Control (DRCC):
Maintains a set distance from the vehicle in front, even when traffic slows down.
- Lane Tracing Assist (LTA):
Helps the driver stay within the lane, especially helpful on highways and in curves.
- Lane Departure Alert (LDA) with Lane Keeping Assist:
Warns the driver if the vehicle starts to drift out of its lane and provides gentle steering assistanc