Welke wagen heb jij? Post your pics!

Tijd voor een ''hoe duur is jouw wagen(park)'' thread zoals in de overige fora waar iedereen gaat zeggen hoe duur hun huis is of hoeveel loon ze verdienen.

Goh kinderachtig, aangenaam is het niet hoor. Het is alvast niet de eerste keer dat er wel eens woorden vallen van wat is nu de standaard e. Ergens is dat een rem dan ook voor mij. Voor mijn part is een mx-5 evengoed als een Lambo Aventador (of zelfs beter, want de andere is altijd kapot en kost te veel:tongue:) Ik post gewoon wat ik heb of heb komen.

Maar er zijn helaas wel mensen bij (IRL) die altijd een woord te zeggen hebben hoe dat ik eraan kom.

1. die is oud rijke afkomst. (not really)
2. Die zal wel van de mama en de papa gekregen hebben (lol not)
3. ...

En als ze zien wat er gewerkt word dan is het wel mondje toe maar dan hoor je ze ook niks positief zeggen. (95% van deze mensen zit wel om 17u met zijn stoofpotje thuis voor de tv, dekentje en de slimste mens te zien terwijl ik nog om 23u of / 04.30u offertes af staan te werken en planningen van mijn mensen in orde staan te brengen voor de week erop).

Dus ik zit dan op dit forum en dan krijg je weer af en toe een opmerking van "ja blijkbaar is 't weer de tendens geworden om wagens boven 100k te hebben" Ergens komt dat aan van "ale nu dees weer, of iere ook al". Mensen mogen het gerust weten, maar zondag werk ik nog tot kerst, en de dag erna s'ochtends ook, en die week ook nog.

Voor mijn part post ik gerust hier binnenkort die Ford en wat andere zaken die in 2024 aankomen hoor, mij niet gelaten als iedereen dat wilt :) Sorry voor de rant, effe uit aseme
Wat maakt het ons uit hoe je aan het budget bent geraakt voor zo'n wagens te kopen? Je hebt 0,0 verantwoording aan ons af te leggen.

Ik begrijp uiteraard dat het voor jou persoonlijk niet leuk is om zo'n uitspraken te horen of opmerkingen en blikken te krijgen.

Zelf ben ik absoluut niet in de markt voor die budgetten, maar ik kan er wel van genieten door iemand erover te horen praten of een persoonlijkere foto of ervaring te lezen dan een zoveel pers foto

Als niemand die wagens nog koopt, zijn er binnenkort geen meer om van te genieten.

Doe zo voort, en laat u zeker niet ontmoedigen om hier zaken te posten!

Ik gooi hier mijn idee in: niemand misgunt hier iemand anders zijn plezier, volgens mij. Maar de ene zit in een andere situatie dan de ander, en bij die andere situatie horen eigen problemen. De ene wil in vrede genieten van zijn zuurverdiende wagen, de ander voelt zich wat uit de boot vallen bij die duurdere wagens. Maar met een beetje begrip voor elkaars situatie kan dat prima naast elkaar in deze thread, en volgens mij is dat er wel meer dan het nu lijkt. Hier is plaats voor beiden.

miljaar...

ik dacht, ik kijk even op 2dehands, ik heb een goed jaar achter de rug (en nee, ik heb geen geld, maar ben ook geen armoedzaaier @Buon ). Dus waarom niet.

Toen ik daar 10-12j geleden voor keek had je een prima exemplaar voor 14 ruggen. Nu heb je diezelfde met 100k km extra voor 30 ruggen.
Laat maar

Mazda mx5 NA koste 25 jaar geleden 14.000€. Op de dag van vandaag met inflatie zou die auto 32k kosten dus uiteindelijk zijn die wagens nog marktconform en betaalbaar voor het “gewone” volk :p

Als ge beseft dat nen Dacia Duster 22k nieuw kost :unsure:

Ook die 2023 Mx5 modellen zijn nu uitgerust met LSD, Recaro seats, brembo remschijven, BBS velgen. Ik ga even 2 jaar doorsparen en dan op zoek naar eentje met lage kilometers voor 25k. Ons vader gaat volgend jaar op pensioen, hij zal ook wel sponsoren :unsure: :lol:

Mazda mx5 NA koste 25 jaar geleden 14.000€. Op de dag van vandaag met inflatie zou die auto 32k kosten dus uiteindelijk zijn die wagens nog marktconform en betaalbaar voor het “gewone” volk :p

Ook die 2023 Mx5 modellen zijn nu uitgerust met LSD, Recaro seats, brembo remschijven, BBS velgen. Ik ga even 2 jaar doorsparen en dan op zoek naar eentje met lage kilometers voor 25k. Ons vader gaat volgend jaar op pensioen, hij zal ook wel sponsoren :unsure: :laugh:
Die versie start vanaf 40k he, dan nog dat aero en Alcantara pack en andere uitlaat, en je zit boven de 45k€.
Voor datzelfde geldt heb je ook bvb een GR Yaris. Ook bvb een 2e hands Z4 m40i kost evenveel. In de huidige prijszetting vind ik een MX5 echt geen no-brainer meer.

Wel collega was gisteren bezig over dat zijn Model Y bijna geleverd werd. Dat is een auto die mij weinig aanspreekt, maar voor dat budget in de restricties van een car policy kan ik zijn enthousiasme zeker snappen. Een andere (freelance) collega zijn dan dat hij een MG had, waar ik dan oprecht benieuwd was naar zijn ervaringen daarmee.

Om maar aan te geven dat zelfs saaie leasewagens leuke gespreksstof kunnen vormen :p

Een "echte" MG of een MG sinds de Chinese heropstart? Toch een groot verschil, die laatste lijkt me zo'n beetje de Skoda van ~15 jaar geleden: eerder eenvoudig, veel waar voor je geld, nog een beetje een onbekend/onbemind merk.

...

Dus nu is het wachten op iemand die beweert dat de Duster toch de betere auto van de 2 is? :p (ik herinner me toch zo'n discussies in 1 of ander BG of 9L topic)

Ik verschoot er recent vooral van dat de Golf VIII nu aan 31 K€ start. Minder dan 20 jaar geleden was dat exact de helft, dat is ook wel serieuze inflatie...

Een "echte" MG of een MG sinds de Chinese heropstart? Toch een groot verschil, die laatste lijkt me zo'n beetje de Skoda van ~15 jaar geleden: eerder eenvoudig, veel waar voor je geld, nog een beetje een onbekend/onbemind merk.

Dus nu is het wachten op iemand die beweert dat de Duster toch de betere auto van de 2 is? :p (ik herinner me toch zo'n discussies in 1 of ander BG of 9L topic)

Ik verschoot er recent vooral van dat de Golf VIII nu aan 31 K€ start. Minder dan 20 jaar geleden was dat exact de helft, dat is ook wel serieuze inflatie...
De nieuwe, maar net daarom inderdaad onbekend/onbemind en vind ik dat wel interessant. Ook al is dat nu een budgetmerk.

Moest die Cyberster nu geen vleugeldeuren hebben en wat goedkoper zijn, zou ik die ook wel interessant vinden trouwens

Ook die 2023 Mx5 modellen zijn nu uitgerust met LSD, Recaro seats, brembo remschijven, BBS velgen. Ik ga even 2 jaar doorsparen en dan op zoek naar eentje met lage kilometers voor 25k. Ons vader gaat volgend jaar op pensioen, hij zal ook wel sponsoren :unsure: :laugh:
Ik zal u 25k geven voor uwe Elise, ik mis de mijne toch. Kunde gelijk nen MX5 halen.

De nieuwe, maar net daarom inderdaad onbekend/onbemind en vind ik dat wel interessant. Ook al is dat nu een budgetmerk.

Moest die Cyberster nu geen vleugeldeuren hebben en wat goedkoper zijn, zou ik die ook wel interessant vinden trouwens

Die Cyberster kende ik nog niet, ziet er wel speciaal uit. Wel verrassend groot en zwaar, terwijl ze blijkbaar beweren zich te richten op de MX5 koper?
Ziet eruit als een prestige project om het merk wat meer naambekendheid of cachet te geven.

Die Cyberster kende ik nog niet, ziet er wel speciaal uit. Wel verrassend groot en zwaar, terwijl ze blijkbaar beweren zich te richten op de MX5 koper?
Ziet eruit als een prestige project om het merk wat meer naambekendheid of cachet te geven.
Gewicht is hoog voor een roadster, maar uiteindelijk is gewicht/pk hetzelfde als een M3 bvb.
Alleen... Wie gaat er 70+k betalen voor een Chinese auto zonder enig idee van restwaarde.

In EV-land is enkel Caterham een concurrent voor de MX5 etc aan het bouwen, al wordt dat een coupé. Maar die gaat wel richting 100k gaan...

Gewicht is hoog voor een roadster, maar uiteindelijk is gewicht/pk hetzelfde als een M3 bvb.
Alleen... Wie gaat er 70+k betalen voor een Chinese auto zonder enig idee van restwaarde.

In EV-land is enkel Caterham een concurrent voor de MX5 etc aan het bouwen, al wordt dat een coupé. Maar die gaat wel richting 100k gaan...

Gewicht/pk ratio is inderdaad goed, maar een M3 is ook al lang niet meer het lichtgewicht van vroeger. Vandaar, ik zie zo'n auto's niet als een concurrent voor een MX-5 (zelf nooit mee gereden maar die is toch echt gericht op lichtvoetig, wendbaar rijplezier)

100 K€ voor een Caterham :oops:

Gewicht/pk ratio is inderdaad goed, maar een M3 is ook al lang niet meer het lichtgewicht van vroeger. Vandaar, ik zie zo'n auto's niet als een concurrent voor een MX-5 (zelf nooit mee gereden maar die is toch echt gericht op lichtvoetig, wendbaar rijplezier)

100 K€ voor een Caterham :oops:

Ja maar is wel geen Caterham zoals je je voorstelt in je hoofd. Moet het maar is opzoeken. Ziet er wel echt een zeer cool ding uit. Is meer een lotus elise die een baby maakt met een alpine in EV vorm. Weinig caterham aan imho maar wel knap concept.

Ik gooi hier mijn idee in: niemand misgunt hier iemand anders zijn plezier, volgens mij. Maar de ene zit in een andere situatie dan de ander, en bij die andere situatie horen eigen problemen. De ene wil in vrede genieten van zijn zuurverdiende wagen, de ander voelt zich wat uit de boot vallen bij die duurdere wagens. Maar met een beetje begrip voor elkaars situatie kan dat prima naast elkaar in deze thread, en volgens mij is dat er wel meer dan het nu lijkt. Hier is plaats voor beiden.
Dit is toch de omgekeerde wereld. Ik post hier zelf niet zoveel want rij met ZA wagens die je meeste zelf niet hebt in EU, dus geen nut.

Maar ik lees hier elke dag mee. En de enigste negatieve post die ik hier al gelezen heb is Buon. Het forum zou zich niet moeten aanpassen aan mensen die jaloers en gefrustreerd zijn. Je kan perfect een thread skippen

Dit is toch de omgekeerde wereld. Ik post hier zelf niet zoveel want rij met ZA wagens die je meeste zelf niet hebt in EU, dus geen nut.

Maar ik lees hier elke dag mee. En de enigste negatieve post die ik hier al gelezen heb is Buon. Het forum zou zich niet moeten aanpassen aan mensen die jaloers en gefrustreerd zijn. Je kan perfect een thread skippen
Ik zou het juist een meerwaarde vinden om je wagens te zien, welke je gebruikt in ZA enz...

Ik lees hier mee, maar post niet omdat ik 1 te weinig van auto's ken, 2 ik een Peugeot expert heb. Denk dat er leuker auto's te zien zijn dan een zwarte camionette.

Ik gooi het hier even in de groep.

Vroeger was alles beter. Toen voelde eniac zich nog de koning te rijk als hij een kale A6 kon leasen.
Dat waren gouden tijden, mooie tijden.

Alle gekheid op een stokje. Maar uitspraken zoals deze helpen ook niet mee natuurlijk.
Wel collega was gisteren bezig over dat zijn Model Y bijna geleverd werd. Dat is een auto die mij weinig aanspreekt, maar voor dat budget in de restricties van een car policy kan ik zijn enthousiasme zeker snappen..

Om maar aan te geven dat zelfs saaie leasewagens leuke gespreksstof kunnen vormen :p

We moeten ook wel beseffen dat een model Y voor heel veel mensen totaal onbereikbaar is.
Zeker voor mensen zonder bedrijfswagen. Maar ook veel mensen met een bedrijfswagen kunnen alleen maar dromen van een model Y.
Zelf zou ik nooit een model Y kopen. Maar als ik die van mijn werkgever zou krijgen zou ik drie gaten in de lucht springen.

Ik heb geen enkel probleem met alle weelde hier hoor. Maar we moeten ook wel de voeling met de realiteit behouden waar 95% van de belgen mee geconfronteerd worden.

Vroeger was alles beter. Toen voelde eniac zich nog de koning te rijk als hij een kale A6 kon leasen.

Alle gekheid op een stokje. Maar uitspraken zoals deze helpen ook niet mee natuurlijk.

We moeten ook wel beseffen dat een model Y voor heel veel mensen totaal onbereikbaar is.
Zeker voor mensen zonder bedrijfswagen. Maar ook veel mensen met een bedrijfswagen kunnen alleen maar dromen van een model Y.
Zelf zou ik nooit een model Y kopen. Maar als ik die van mijn werkgever zou krijgen zou ik drie gaten in de lucht springen.

Ik heb geen enkel probleem met alle weelde hier hoor. Maar we moeten ook wel de voeling met de realiteit behouden waar 95% van de belgen mee geconfronteerd worden.

Gelieve @anders. niet te vergelijken met de rest. Dat die in een andere realiteit leeft wist ik al lang :biglaugh:

Ook met die uitspraak is toch niets mis?

@anders. loopt niet warm van een Tesla Y, dat heeft niets te maken met geld. Maar hij begrijpt de collega zijn enthousiasme gezien de beperkingen van de car policy waardoor die wagen de beste keuze is.

Dan moet je echt al moeite doen om er iets negatiefs of ondankbaars in te zien. Je mag hier dan niet meer uitdrukken dat een auto niet je ding is? Soms laat een policy ook alleen maar saaie of lelijke wagens toe. Je bent dankbaar als je eentje mag kiezen, in elke omstandigheden, maar dan hoef je nog niet te doen alsof je bij je schoonfamilie aan tafel bent en alles rozengeur en maneschijn is.

Als ik straks van werk verander en ik kan in het beste geval een Tesla kiezen. Ik ben dankbaar maar ik blijf het een lelijke wagen vinden.

Ik moest even met een Skoda Karoq rondrijden. Dat ding heeft prima werk geleverd, maar ik kreeg er geen stramme kabouter van. Mijn maat heeft er eentje gekocht erna en ik was heel blij voor hem, want die wagen was exact wat hij nodig had. Maar ik vind het nog steeds een lelijke wagen.

Dus moeten we nu letten op de gevoelens van mensen wanneer we auto's beoordelen? Jij hebt toch ook al vaak gezegd dat BMW's beter rijden dan andere wagens? Wagens die toevallig ook goedkoper zijn. Oei oei, ben je nu mensen met een i20 aan het shamen? Ja neen he, ge geeft gewoon uw mening en je zegt niets over die wagen of andere mensen. Jezus Christus, waar zijn we mee bezig? :')

Moest het komen tot een situatie waar wij niet meer gewoon onze ongezouten mening over een wagen kunnen posten omdat één iemand eens zich gekrenkt voelde kap ik er ook wel mee hoor. Die post kwam vanuit een negatief gevoel dat vermoedelijk niets te maken had met hoe men hier over auto's sprak. En nu moeten we ook niet beginnen doen alsof we hier elitair bezig zijn. Sommige leden zitten hier al bijna 20 jaar, waaronder ikzelf. Doorheen de tijd evolueert je leven en soms omdat je bepaalde doelen had op vlak van wagens, gerelateerd aan jongensdromen en passie. Dan post je daar over in een subforum als dit. Er is hier echt geen woord verkeerd gezegd imo.

En dan nog. Een Porsche is objectief interessanter dan een Dacia want die eerste spreekt meer tot de verbeelding. Dus dat wekt meer enthousiasme op. Dat is de realiteit. Dat is niet vreemd. Je zat als kleine jongen niet in de boekjes te kijken naar de vergelijkende test tussen de Peugeot 405 (Mi16 niet meegerekend) vs de Citroen BX. Je bladerde door naar de Ferrari F40, de Porsche 911, ... En dat deed ook niets af van de Peugeot 405.

Je kan blij zijn met een Tesla Y omdat dit je max was in je budget én je kan hem nog steeds lelijk vinden. En iemand anders moet ook nog steeds kunnen zeggen dat hij hem al dan niet sexy vindt. Het ene sluit het andere helemaal niet uit, tenzij je zelf assumpties begint te maken. Een wagen wordt niet mooier of interessanter omdat het diegene is die ik kan betalen.

Hela, mijn A6'en waren wel ok uitgerust hoor! Die eerste had wel echt kleine velgen :unsure:
Mijn A4 indertijd was wel vrij kaal maar ik was er zo tevreden mee 🙂

Terug
Bovenaan