SlashDotDash
Well-known member
En da’s ok.Ik vind dat onterecht.
Ik pleitte alleen voor wat begrip en mildheid voor mensen die hun perceptie benoemen, maar blijkbaar voelen velen zich persoonlijk aangevallen. Zeker niet mijn bedoeling.
Carry on

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En da’s ok.Ik vind dat onterecht.

Wat maakt het ons uit hoe je aan het budget bent geraakt voor zo'n wagens te kopen? Je hebt 0,0 verantwoording aan ons af te leggen.Goh kinderachtig, aangenaam is het niet hoor. Het is alvast niet de eerste keer dat er wel eens woorden vallen van wat is nu de standaard e. Ergens is dat een rem dan ook voor mij. Voor mijn part is een mx-5 evengoed als een Lambo Aventador (of zelfs beter, want de andere is altijd kapot en kost te veel) Ik post gewoon wat ik heb of heb komen.
Maar er zijn helaas wel mensen bij (IRL) die altijd een woord te zeggen hebben hoe dat ik eraan kom.
1. die is oud rijke afkomst. (not really)
2. Die zal wel van de mama en de papa gekregen hebben (lol not)
3. ...
En als ze zien wat er gewerkt word dan is het wel mondje toe maar dan hoor je ze ook niks positief zeggen. (95% van deze mensen zit wel om 17u met zijn stoofpotje thuis voor de tv, dekentje en de slimste mens te zien terwijl ik nog om 23u of / 04.30u offertes af staan te werken en planningen van mijn mensen in orde staan te brengen voor de week erop).
Dus ik zit dan op dit forum en dan krijg je weer af en toe een opmerking van "ja blijkbaar is 't weer de tendens geworden om wagens boven 100k te hebben" Ergens komt dat aan van "ale nu dees weer, of iere ook al". Mensen mogen het gerust weten, maar zondag werk ik nog tot kerst, en de dag erna s'ochtends ook, en die week ook nog.
Voor mijn part post ik gerust hier binnenkort die Ford en wat andere zaken die in 2024 aankomen hoor, mij niet gelaten als iedereen dat wiltSorry voor de rant, effe uit aseme
miljaar...
ik dacht, ik kijk even op 2dehands, ik heb een goed jaar achter de rug (en nee, ik heb geen geld, maar ben ook geen armoedzaaier @Buon ). Dus waarom niet.
Toen ik daar 10-12j geleden voor keek had je een prima exemplaar voor 14 ruggen. Nu heb je diezelfde met 100k km extra voor 30 ruggen.
Laat maar

Die versie start vanaf 40k he, dan nog dat aero en Alcantara pack en andere uitlaat, en je zit boven de 45k€.Mazda mx5 NA koste 25 jaar geleden 14.000€. Op de dag van vandaag met inflatie zou die auto 32k kosten dus uiteindelijk zijn die wagens nog marktconform en betaalbaar voor het “gewone” volk
Als ge beseft dat nen Dacia Duster 22k nieuw kost
Ook die 2023 Mx5 modellen zijn nu uitgerust met LSD, Recaro seats, brembo remschijven, BBS velgen. Ik ga even 2 jaar doorsparen en dan op zoek naar eentje met lage kilometers voor 25k. Ons vader gaat volgend jaar op pensioen, hij zal ook wel sponsoren![]()
![]()
Wel collega was gisteren bezig over dat zijn Model Y bijna geleverd werd. Dat is een auto die mij weinig aanspreekt, maar voor dat budget in de restricties van een car policy kan ik zijn enthousiasme zeker snappen. Een andere (freelance) collega zijn dan dat hij een MG had, waar ik dan oprecht benieuwd was naar zijn ervaringen daarmee.
Om maar aan te geven dat zelfs saaie leasewagens leuke gespreksstof kunnen vormen![]()
Mazda mx5 NA koste 25 jaar geleden 14.000€. Op de dag van vandaag met inflatie zou die auto 32k kosten dus uiteindelijk zijn die wagens nog marktconform en betaalbaar voor het “gewone” volk
...
(ik herinner me toch zo'n discussies in 1 of ander BG of 9L topic)De nieuwe, maar net daarom inderdaad onbekend/onbemind en vind ik dat wel interessant. Ook al is dat nu een budgetmerk.Een "echte" MG of een MG sinds de Chinese heropstart? Toch een groot verschil, die laatste lijkt me zo'n beetje de Skoda van ~15 jaar geleden: eerder eenvoudig, veel waar voor je geld, nog een beetje een onbekend/onbemind merk.
Dus nu is het wachten op iemand die beweert dat de Duster toch de betere auto van de 2 is?(ik herinner me toch zo'n discussies in 1 of ander BG of 9L topic)
Ik verschoot er recent vooral van dat de Golf VIII nu aan 31 K€ start. Minder dan 20 jaar geleden was dat exact de helft, dat is ook wel serieuze inflatie...
Ik zal u 25k geven voor uwe Elise, ik mis de mijne toch. Kunde gelijk nen MX5 halen.Mazda mx5 NA koste 25 jaar geleden 14.000€. Op de dag van vandaag met inflatie zou die auto 32k kosten dus uiteindelijk zijn die wagens nog marktconform en betaalbaar voor het “gewone” volk
Ook die 2023 Mx5 modellen zijn nu uitgerust met LSD, Recaro seats, brembo remschijven, BBS velgen. Ik ga even 2 jaar doorsparen en dan op zoek naar eentje met lage kilometers voor 25k. Ons vader gaat volgend jaar op pensioen, hij zal ook wel sponsoren![]()
![]()
De nieuwe, maar net daarom inderdaad onbekend/onbemind en vind ik dat wel interessant. Ook al is dat nu een budgetmerk.
Moest die Cyberster nu geen vleugeldeuren hebben en wat goedkoper zijn, zou ik die ook wel interessant vinden trouwens
Gewicht is hoog voor een roadster, maar uiteindelijk is gewicht/pk hetzelfde als een M3 bvb.Die Cyberster kende ik nog niet, ziet er wel speciaal uit. Wel verrassend groot en zwaar, terwijl ze blijkbaar beweren zich te richten op de MX5 koper?
Ziet eruit als een prestige project om het merk wat meer naambekendheid of cachet te geven.
Gewicht is hoog voor een roadster, maar uiteindelijk is gewicht/pk hetzelfde als een M3 bvb.
Alleen... Wie gaat er 70+k betalen voor een Chinese auto zonder enig idee van restwaarde.
In EV-land is enkel Caterham een concurrent voor de MX5 etc aan het bouwen, al wordt dat een coupé. Maar die gaat wel richting 100k gaan...

Gewicht/pk ratio is inderdaad goed, maar een M3 is ook al lang niet meer het lichtgewicht van vroeger. Vandaar, ik zie zo'n auto's niet als een concurrent voor een MX-5 (zelf nooit mee gereden maar die is toch echt gericht op lichtvoetig, wendbaar rijplezier)
100 K€ voor een Caterham![]()
Dit is toch de omgekeerde wereld. Ik post hier zelf niet zoveel want rij met ZA wagens die je meeste zelf niet hebt in EU, dus geen nut.Ik gooi hier mijn idee in: niemand misgunt hier iemand anders zijn plezier, volgens mij. Maar de ene zit in een andere situatie dan de ander, en bij die andere situatie horen eigen problemen. De ene wil in vrede genieten van zijn zuurverdiende wagen, de ander voelt zich wat uit de boot vallen bij die duurdere wagens. Maar met een beetje begrip voor elkaars situatie kan dat prima naast elkaar in deze thread, en volgens mij is dat er wel meer dan het nu lijkt. Hier is plaats voor beiden.
Ik zou het juist een meerwaarde vinden om je wagens te zien, welke je gebruikt in ZA enz...Dit is toch de omgekeerde wereld. Ik post hier zelf niet zoveel want rij met ZA wagens die je meeste zelf niet hebt in EU, dus geen nut.
Maar ik lees hier elke dag mee. En de enigste negatieve post die ik hier al gelezen heb is Buon. Het forum zou zich niet moeten aanpassen aan mensen die jaloers en gefrustreerd zijn. Je kan perfect een thread skippen
lijkt me net heel interessant!Dit is toch de omgekeerde wereld. Ik post hier zelf niet zoveel want rij met ZA wagens die je meeste zelf niet hebt in EU, dus geen nut.
Wel collega was gisteren bezig over dat zijn Model Y bijna geleverd werd. Dat is een auto die mij weinig aanspreekt, maar voor dat budget in de restricties van een car policy kan ik zijn enthousiasme zeker snappen..
Om maar aan te geven dat zelfs saaie leasewagens leuke gespreksstof kunnen vormen![]()
Ik gooi het hier even in de groep.
Vroeger was alles beter. Toen voelde eniac zich nog de koning te rijk als hij een kale A6 kon leasen.
Dat waren gouden tijden, mooie tijden.
Alle gekheid op een stokje. Maar uitspraken zoals deze helpen ook niet mee natuurlijk.
We moeten ook wel beseffen dat een model Y voor heel veel mensen totaal onbereikbaar is.
Zeker voor mensen zonder bedrijfswagen. Maar ook veel mensen met een bedrijfswagen kunnen alleen maar dromen van een model Y.
Zelf zou ik nooit een model Y kopen. Maar als ik die van mijn werkgever zou krijgen zou ik drie gaten in de lucht springen.
Ik heb geen enkel probleem met alle weelde hier hoor. Maar we moeten ook wel de voeling met de realiteit behouden waar 95% van de belgen mee geconfronteerd worden.

Ook met die uitspraak is toch niets mis?Ik gooi het hier even in de groep.
Vroeger was alles beter. Toen voelde eniac zich nog de koning te rijk als hij een kale A6 kon leasen.
Alle gekheid op een stokje. Maar uitspraken zoals deze helpen ook niet mee natuurlijk.
We moeten ook wel beseffen dat een model Y voor heel veel mensen totaal onbereikbaar is.
Zeker voor mensen zonder bedrijfswagen. Maar ook veel mensen met een bedrijfswagen kunnen alleen maar dromen van een model Y.
Zelf zou ik nooit een model Y kopen. Maar als ik die van mijn werkgever zou krijgen zou ik drie gaten in de lucht springen.
Ik heb geen enkel probleem met alle weelde hier hoor. Maar we moeten ook wel de voeling met de realiteit behouden waar 95% van de belgen mee geconfronteerd worden.