Welke wagen heb jij? Post your pics!

Imo vind ik elke BMW ook snel. Waarschijnlijk is mijn beeld van sleeper autos vertekend, maar ik zie sleepers vooral als een auto dat vanbuiten er heel normaal uit ziet zoals ne Volkswagen Passat (niet de break-versie) ofzo maar die vanbinnen gemodded is, meestal door aanpassingen aan de motor of zelfs een volledig andere motor. Kan dan heel leuk zijn om met een traag uitziende wagen te rijden, en dan plots optrekken gelijk ne Porsche. (keuring zal minder leuk zijn)

Imo vind ik elke BMW ook snel. Waarschijnlijk is mijn beeld van sleeper autos vertekend, maar ik zie sleepers vooral als een auto dat vanbuiten er heel normaal uit ziet zoals ne Volkswagen Passat (niet de break-versie) ofzo maar die vanbinnen gemodded is, meestal door aanpassingen aan de motor of zelfs een volledig andere motor.

Sleepers zijn wagens die er niet snel uitzien maar dat wel zijn.

Verre van elke BMW is snel. Een 316D gaat naar 100 in rond de 10s, een 116i in bijna 11, een 216i zit daartussen. Echt ondraaglijk traag is dat niet, maar snel is het zeker niet.

Imo vind ik elke BMW ook snel. Waarschijnlijk is mijn beeld van sleeper autos vertekend, maar ik zie sleepers vooral als een auto dat vanbuiten er heel normaal uit ziet zoals ne Volkswagen Passat (niet de break-versie) ofzo maar die vanbinnen gemodded is, meestal door aanpassingen aan de motor of zelfs een volledig andere motor. Kan dan heel leuk zijn om met een traag uitziende wagen te rijden, en dan plots optrekken gelijk ne Porsche. (keuring zal minder leuk zijn)
Volvo 850 5T-R en zo, waar de politie mee rond reed. Of de Passat VR6 vroeger... Of een Porsche swapped T2 busje...
Met die elektrische auto's is dat allemaal relatief geworden nu want in een Tesla dual motor is gewoon belachelijk snel in vergelijking met een auto met ICE motor uit die klasse (is dat C segment?).

Als ik me goed herinner zat er hier vroeger (games.telenet) iemand met een Volvo V70 of iets in die aard (jaartal geen idee, zo'n hoekig model) maar wel compleet opgevoerd? Ik herinner me dat hij er mee op circuit ging en dat eigenlijk een beest was. Een echte sleeper.

Als ik me goed herinner zat er hier vroeger (games.telenet) iemand met een Volvo V70 of iets in die aard (jaartal geen idee, zo'n hoekig model) maar wel compleet opgevoerd? Ik herinner me dat hij er mee op circuit ging en dat eigenlijk een beest was. Een echte sleeper.

JC Viggen met een 850 T5-R?
Maar dat is echt LANG geleden :)

ComputerVista?

Ik weet nog dat em ne buschauffeur was en verschillende antieke bakken had, geen idee of die ook een V70 had.

Ik heb nog nooit een 318i gezien denk ik... Allemaal 320e/330e's tegenwoordig. Dat zijn geen sportwagens maar met sub-6 seconden 0-100 is een 330e ook geen trage wagen. Ik blijf erbij, een 340i die je niet volhangt met M-performance stickers en 20" velgen is voor mij een sleeper. Als je niet weet wat dat uitlaatje, die specifieke bronzen stukjes of de nieren precies willen zeggen lijkt dat een gewone 3.
340i Touring zou ik meteen voor tekenen.
Budgettair zat er toen nie meer in dan een 330i en zelfs daar ben ik precies al een redelijke uitzondering in 😅 en toch ook nog nie zo traag eigenlijk

Budgettair zat er toen nie meer in dan een 330i en zelfs daar ben ik precies al een redelijke uitzondering in 😅 en toch ook nog nie zo traag eigenlijk
De 330i gaat volgens mij een stuk beter rijden als een 330e, omdat die veel lichter is. De G21 heeft wel een veel beter chassis als de F31, maar ik mis de B58 wel uit de F31... Wat een top-blok.

330i is zeker niet traag! Enige jammere dat ik eraan vond is dat de beleving toch minder is doordat de viercilinder toch niet in de buurt komt van de zes in lijn.

330i is zeker niet traag! Enige jammere dat ik eraan vond is dat de beleving toch minder is doordat de viercilinder toch niet in de buurt komt van de zes in lijn.
Nope correct.
Maar om nu nog een 340i te kopen moet je toch al heel graag willen

Vergelijk dat eens met een e46, zie ook @anders. zijn post.
Dan vind ik de e46 toch echt een heel pak minder agressief.
Zeker de achterkant met de diffuser die gigantisch groot is.
Maar dat is ook gewoon tijdsgeest imo. Wagens zien er algemeen gezien agressiever uit dan toen. Kijk naar Audi, Peugeot, zelfs Mercedes en Volvo.

Die zien er niet allemaal snel uit, dat is hedendaagse styling.

My 2 cents 🙂

Maar dat is ook gewoon tijdsgeest imo. Wagens zien er algemeen gezien agressiever uit dan toen. Kijk naar Audi, Peugeot, zelfs Mercedes en Volvo.

Die zien er niet allemaal snel uit, dat is hedendaagse styling.

My 2 cents 🙂

True.
En mensen betalen er graag voor bij, ik zie genoeg BMW's met M-pakket of Audi's met S-line zonder dat er een sportieve motor in ligt. Maar het ziet er agressiever / sportiever uit. Persoonlijk minder mijn ding, zeker van die gigantische diffusors.

Ondertussen rijd dieje nimmer met een sleeper rond :LOL:

Damn al 13j geleden

Terug
Bovenaan