Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ja, daar komt het zo wat op neer. Je hebt natuurlijk een verschil tussen hoogcalorisch (Oost & Westvlaanderen, Limburg) en laagcalorisch (Antwerpen & Brabant) gas, maar door den band genomen komt het verbruik inderdaad op hetzelfde neer (rond de 6 kg gas of 6 liter benzine per 100km)
 
voor me is een octavia rs een volwassen gti :) ik rij dan ook dood graag mee :D

Echt hé, je kan er echt super veel in kwijt en langere ritten met veel passagiers zijn heel comfortabel voor iedereen, maar als je eens alleen bent en wat gas wil geven kan dat even goed... Toffe auto...
 
Ja, daar komt het zo wat op neer. Je hebt natuurlijk een verschil tussen hoogcalorisch (Oost & Westvlaanderen, Limburg) en laagcalorisch (Antwerpen & Brabant) gas, maar door den band genomen komt het verbruik inderdaad op hetzelfde neer (rond de 6 kg gas of 6 liter benzine per 100km)
Heb toch de ervaring dat je op gas net iets meer verbruikt. Qua kostprijs is gas natuurlijk nog steeds goedkoper, maar L/100km is het toch net iets meer. En altijd hoogcalorisch getankt.
Prijs per km waren die gasvoertuigen zelfs interessanter dan de diesels, maar qua rij-eigenschappen heb ik toch nooit lof gekregen van de chauffeurs.
Heb je met je VW geen last van schokkend optrekken in lage toeren bv?

Ook veel miserie gehad met de gasvoertuigen eigenlijk. Ze zijn er allemaal uit gegaan ondertussen. Auto's zijn nu elektrisch of benzine, en bestelwagens en vrachtwagens terug op diesel. Scheelt ook heel wat pk. Een gascamionette had iets van een 130pk, op diesel 170-250. Camions was zelfs 420-450 op gas, en nu 600-700 op diesel. En ze zijn nog eens veel betrouwbaarder.
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds mijn eerste wagen, zelf gekocht in 2007. Toen had ik nooit verwacht er zo nog lang mee te blijven rijden, maar het is zeer betrouwbaar en comfortabel vervoer gebleken...

Peugeot 406 uit 1996

p406_12.jpg
 
Al even deze 3 touring...

Beste auto tot op heden. Hiervoor altijd voorwielaangedreven VAG gereden (Vento 1.9D, Golf V 2.0 TDI, en Octavia RS Combi 2.0 TSI).
Na de RS wilde ik terug bezine, en eens achterwielaangedreven. Geen spijt van... Ik vrees wel dat het de laatste ICE motor zal zijn die haalbaar is. Tot dan woon-werk met een glimlach.

49794245087_885141a30e_h.jpg



49793939081_e7e9dacfad_h.jpg
Zijn dat 18 inch wielen?
 
Ook al gepost in het bandentopic, maar dit is onze Audi e-Tron 55, op de foto net onder handen genomen door SVE Window Tinting.

We hebben hem sinds een week in bezit en het is echt een fantastische wagen. Heerlijk rustig mee cruisen zonder lawaai, zalig gewoon.
Komende van een Tesla Model 3 was enkel de grootte aanpassen en toch ook de handleiding moeten lezen voor sommige functies.

Screenshot-2021-01-29-220002.png
 
Zijn dat 18 inch wielen?
Ja. Style 398 velg met 225/45 R18 Sottozero 240 winterbanden. Voor de zomer is het een 225 / 255 breedset. In retrospect had ik voor de winter ook beter een breedset genomen, de sneeuwdagen zijn hier beperkt en tractie is soms toch een probleem...

Hoeveel weegt zo'n e-tron?
 
2,5 ton ongeveer.
Phew, geeft dat nog wat beleving van zodra je niet gewoon rechtdoor gaat? Ik heb nog nooit puur elektrisch proef gereden, enkel hybride (XC60 T8 en GTE modellen van VW) en daarin vond ik dat niet zo spannend, maar die hebben wel relatief weinig vermogen voor hun gewicht (allez, T8 is wel ong. 400 pk, maar gecombineerde rare pk's).
 
Goh ja, je voelt natuurlijk wel dat je met een serieus gewicht onderweg bent. Om daar echt mee de bochten door te scheuren is hij niet echt voor gemaakt natuurlijk. Acceleratie is meer dan voldoende maar je voelt het hoegenaamd niet. Op dat vlak is het zeker geen Model 3 bijvoorbeeld.
 
2014 golf 7 break pacific blue
2.0 tdi 150 pk, ideale cruiser (en gaat goed vooruit ) + kan redelijk veel in. Echt content van. Zou niet weten binnen 4 a 5 jaar wat er in de plaats moet komen. Liefst dezelfde met een nieuwe motor en dashboard in?
 
Aaah, nee bedankt. Zo lelijk als de nacht...
Kom van een golf III naar IV naar VII, misschien een 9 of helaas iets anders.
 
Terug
Bovenaan