Welke wagen heb jij? Post your pics!

Nu sinds anderhalve maand deze in bezit.
Kom van een ford kuga (2008) & moet zeggen tis nog ne dag & nacht verschil da deze beter rijdt.

UUPg0mf.jpg

Tn7WGIH.jpg

TMiVHDT.jpg

j6WpURd.jpg

5l1OuZI.jpg
 
Nu sinds anderhalve maand deze in bezit.
Kom van een ford kuga (2008) & moet zeggen tis nog ne dag & nacht verschil da deze beter rijdt.

UUPg0mf.jpg
Hahaha , da gaat eerder een gans jaar verschil zijn. Ik weet nog toen ik m'n eerste 5 kocht. Ik kwam van een Mazda 323. Nu al bijna 20 jaar geleden of zo maar da was tijdens de testrit in Duitsland toch ff een aha erlebniss.
Veel plezier ermee. Heb dezelfde.
 
Daily drive: I40 2.0

Uit 2015. Denk zowat de laatste 2 liter naft die Hyundai gemaakt moet hebben en wellicht de laatste in Belgie toen voorhanden. De I40 wordt nu in Belgie niet meer aangeboden. Spijtig, best wel handig en knap beestje. Deze werd enkel full option aangeboden, automatische versnellingsbak met flippers aan het stuur. Hier lichtelijk versierd voor een communie :)


Dan als weekendauto: de GT86 uit 2012. De originele, eerste, versie is imo nog altijd de knapste. Bijna 10 jaar oud, maar het plezier dat deze auto geeft is immens. Hier met de TRD bodykit:



De padjes langszij je knieen herinneren je eraan waarvoor deze auto gemaakt is:

 
Altijd al een superknappe wagen gevonden. Had ik geweten dat die ooit ging uitkomen dan had ik nooit aan kinderen begonnen.
 
  • Haha
Waarderingen: Pana
De (eerste) GT86 is tijdloos. Als je de nieuwe versie bekijkt, en de huidige facelift, dan ben ik enorm blij dat ik de eerste versie heb. Ik ben er ook van overtuigd dat deze auto geen 320pk nodig heeft. Deze auto is er voor gemaakt om te driften, al is dat tegen 20 per uur. Je zou kunnen driften, uitstappen en een brood uit een automaat kunnen halen, en terug instappen net voor je te pletter hobbelt. Dat was toch ongeveer de analogie van Top Gear :D Wat een mooi ontworpen auto ook. Ogenschijnlijk eenvoudig ook: een 90's thema vanbinnen, geen overvloed aan knopjes en ditjes/datjes. Gewoon 200pk op de achterwielen en dat op die dunne bandjes is genoeg om een glimlach te toveren op het gezicht van iedere autofanaat. De rijhouding, je zit lager dan in een 911, is perfect. De sportieve zeteltjes zijn dat ook. Er is werkelijk niets dat ik zou willen veranderen aan deze auto.
 
De (eerste) GT86 is tijdloos. Als je de nieuwe versie bekijkt, en de huidige facelift, dan ben ik enorm blij dat ik de eerste versie heb. Ik ben er ook van overtuigd dat deze auto geen 320pk nodig heeft. Deze auto is er voor gemaakt om te driften, al is dat tegen 20 per uur. Je zou kunnen driften, uitstappen en een brood uit een automaat kunnen halen, en terug instappen net voor je te pletter hobbelt. Dat was toch ongeveer de analogie van Top Gear :D Wat een mooi ontworpen auto ook. Ogenschijnlijk eenvoudig ook: een 90's thema vanbinnen, geen overvloed aan knopjes en ditjes/datjes. Gewoon 200pk op de achterwielen en dat op die dunne bandjes is genoeg om een glimlach te toveren op het gezicht van iedere autofanaat. De rijhouding, je zit lager dan in een 911, is perfect. De sportieve zeteltjes zijn dat ook. Er is werkelijk niets dat ik zou willen veranderen aan deze auto.
Ze zijn ook vrij uniek, ziet ze nog maar heel weinig rijden.
Niet verwonderlijk aangezien van de 2 miljoen verkochte exemplaren er 1.999.940 rond een boom zijn geplooid. De enige wagen waarin je zelfs rechtdoor kon driften.
Toyota had de stuur lock-ins zelfs aangepast, puur omdat het stuur meer scheef stond dan recht.
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Denk zowat de laatste 2 liter naft die Hyundai gemaakt moet hebben en wellicht de laatste in Belgie toen voorhanden.
Zou dat waar zijn, dan reed ik momenteel met ne niet bestaande wagen rond. :sneaky:

Ook heb ik eens gekeken naar de GR86-versie die eraan komt.
T.o.v. de 2012-versie zijn er zeker motorische verbeteringen, maar qua design vind ik het eerder ne stap achteruit. (Vooral het design rond de kofferklep.)
 
Toeval wilt dat van't weekend ne maat (collega) van mij net ne GT86 gekocht heeft 😋
 
Zou dat waar zijn, dan reed ik momenteel met ne niet bestaande wagen rond. :sneaky:

Ook heb ik eens gekeken naar de GR86-versie die eraan komt.
T.o.v. de 2012-versie zijn er zeker motorische verbeteringen, maar qua design vind ik het eerder ne stap achteruit. (Vooral het design rond de kofferklep.)
Ja, sorry, die N-reeks (waarschijnlijk). Even uit het oog verloren. Ik keek enkel naar de 'normale' 2 liter motoren uit hun gamma.

Wat me ook opvalt is: die auto is 10 jaar oud, maar overal waar ik kom doet die nog altijd hoofden draaien. IMO ook door die TRD bodykit, ziet er veel beter uit met.
 
Hahaha , da gaat eerder een gans jaar verschil zijn. Ik weet nog toen ik m'n eerste 5 kocht. Ik kwam van een Mazda 323. Nu al bijna 20 jaar geleden of zo maar da was tijdens de testrit in Duitsland toch ff een aha erlebniss.
Veel plezier ermee. Heb dezelfde.
Ja toch wa meer of ne dag verschil :).

Tis gelijk da diene auto gemaakt is voor lange afstanden mee te rijden & die rijdt gewoon super goe. Diene 8 speed auto is gewoon ne droom, die zetels zitten supergoed.
Alsek met mijne ford reed haddek ook zoiets van is da nu zo moeilijk voor u aan 120 te houden. Maar nu dak zelf met een bmw rij verstaak het. Toendak hem ging gaan halen van de garage wassek plots 150 aan't rijden & had het ni door. Dan maar de snelheidswaarschuwing op 130 gezet.
 
Ja toch wa meer of ne dag verschil :).

Tis gelijk da diene auto gemaakt is voor lange afstanden mee te rijden & die rijdt gewoon super goe. Diene 8 speed auto is gewoon ne droom, die zetels zitten supergoed.
Alsek met mijne ford reed haddek ook zoiets van is da nu zo moeilijk voor u aan 120 te houden. Maar nu dak zelf met een bmw rij verstaak het. Toendak hem ging gaan halen van de garage wassek plots 150 aan't rijden & had het ni door. Dan maar de snelheidswaarschuwing op 130 gezet.
dat gevoel is typisch voor een 5. Altijd met 3 reeks gereden en toen ik voor het eerst met een 5 op de autostrade reed voelde dat echt aan van: hiervoor is deze auto gemaakt.
 
Ja toch wa meer of ne dag verschil :).

Tis gelijk da diene auto gemaakt is voor lange afstanden mee te rijden & die rijdt gewoon super goe. Diene 8 speed auto is gewoon ne droom, die zetels zitten supergoed.
Alsek met mijne ford reed haddek ook zoiets van is da nu zo moeilijk voor u aan 120 te houden. Maar nu dak zelf met een bmw rij verstaak het. Toendak hem ging gaan halen van de garage wassek plots 150 aan't rijden & had het ni door. Dan maar de snelheidswaarschuwing op 130 gezet.
Same here zulle. Als ik 's nachts één vd kids nog ergens moet gaan oppikken betrap ik me er vaak op dat ik op de autostrade aan rijbewijsintrekkingssnelheden (woord vd week) ben aan't cruisen. En das dan nog chill. Soms breng ik m'n vader weg in zijn Polo cross , dan ben je 120 aan't rijden en rammelt en klettert er vanalles terwijl ik in de 5 aan 200 een beetje windruis gewaar wordt. 't Is maar wat je gewend bent.
Maar idd , in deze tijden moet je je aanpassen en de snelheidswaarschuwing inschakelen. Not. :biglaugh:
 
dat gevoel is typisch voor een 5. Altijd met 3 reeks gereden en toen ik voor het eerst met een 5 op de autostrade reed voelde dat echt aan van: hiervoor is deze auto gemaakt.
Voor mij de ultieme cruiser. Ik gebruik em eigenlijk veel te weinig op autostrades maar ik blijf ze toch kopen voor het comfort en de gemoedsrust. Heb eigenlijk nog nooit iets ad hand gehad met een 5. Buiten het normale onderhoud natuurlijk. Enige wat me tegenviel was het panodak bij de vorige. Dat is 2x stuk gegaan (onder garantie) en dat moest ik nu op de huidige niet meer hebben. Een elektrische kofferklep is nog zoiets. Allemaal tech die stuk kan/zal gaan. Maar dat zal zo wel bij elk merk zijn zeker?
 
Proficiat!

Kan je alle dagen laden? Wat is je gemiddeld verbruik tot nu toe? Hoeveel km haal je op 1 lading? 😁

Heb zelf een cla250e vandaar
Laad bijna alle dagen aan het stopcontact, een snellader is wat nutteloos voor hybride. Overnacht is deze vol.
1 lading zal ongeveer een 50km zijn en m'n verbruik is 4l/100km. Maar rij zeer vaak op sport, dus kan zeker nog lager 😁
 
Update over de stamvader van deze thread: de Astra, 19 jaar oud nu, is weer eens door de jaarlijkse keuring geraakt.
Was normaal al vervangen geweest maar toen kwam Covid, moest ik gaan thuiswerken en rijdt de vrouw dus al een jaar met de mijne naar school waardoor die Astra meer stilstaat dan rijdt. Begin nu stilaan te denken om hem toch nog 2j te proberen houden.

Voorlopig nog quasi geen kosten aan gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Terug
Bovenaan