Welke verzekeringen raad jij aan?

Welke verzekeringen heb je zelf?


  • Totaal aantal stemmers
    197
In onze nieuwbouw hebben we af en toe een stinkende rioolgeur in de badkamer (zowel de grote als de kleine) die soms dagenlang kan aanhouden.
Een vriendin raadt ons aan om een geurhinderopsporing aan te vragen via de brandverzekering. Zij hebben dit ook gedaan bij hen.
Maar is dat iets dat standaard in de brandverzekering zit?
Kan ik dit gewoon zo aan mijn makelaar doorgeven?
Ik heb relatief weinig ervaringen met verzekeringen (uitgezonderd betalen dan :sneaky:) en weet niet hoe het werkt 😊
"Geuropsporing" is niet verzekerd, wat wel verzekerd is, is het opsporen van een lek... Afhangend van de verzekeraar vragen ze wel dat er minstens het vermoeden is van een lek (enkel geur zal allicht niet volstaan), bij andere verzekeraars is het zelfs zo dat ze de lekdetectie niet vergoeden als blijkt dat er geen lek is, deze verzekeraars zijn gelukkig wel in de minderheid.

Best je makelaar contacteren en inschakelen, gezien het een nieuwbouw is zou het ook niet zo slecht zijn om gewoon je aannemer te contacteren... Kans is groot dat er ergens een terugslagklep/syfon/U-buis/... niet (meer) correct is. Heb je het probleem altijd gehad sinds oplevering of pas recent?
 
"Geuropsporing" is niet verzekerd, wat wel verzekerd is, is het opsporen van een lek... Afhangend van de verzekeraar vragen ze wel dat er minstens het vermoeden is van een lek (enkel geur zal allicht niet volstaan), bij andere verzekeraars is het zelfs zo dat ze de lekdetectie niet vergoeden als blijkt dat er geen lek is, deze verzekeraars zijn gelukkig wel in de minderheid.

Best je makelaar contacteren en inschakelen, gezien het een nieuwbouw is zou het ook niet zo slecht zijn om gewoon je aannemer te contacteren... Kans is groot dat er ergens een terugslagklep/syfon/U-buis/... niet (meer) correct is. Heb je het probleem altijd gehad sinds oplevering of pas recent?
Ik denk, maar ben niet helemaal zeker, dat het er altijd geweest is (wonen er sinds 10/2022)
Toevallig altijd als de poetsvrouw geweest is. Zij haalt wel altijd de sifons uit de lavabo's, de sifon uit de douches,... poetst dus grondig :)
Zij komt elke week en vaak, maar niet altijd, is de geur er dan.
Ik zal de makelaar eens contacteren en informeren.

Ge mist gewoon ne sifon of een ontluchting ergens...
Het zou kunnen, ik weet het echt niet.
Zoals hierboven gezegd, is het vaak na de passage van de poetsvrouw.
Als we zelf de sifon er even uithalen, hebben we de geur ook.
Het lastige is dat je de geur merkt als je op de 1e verdieping komt, maar die niet kan lokaliseren. Je bent er, ondanks de rioolgeur, dus eigenlijk snel aan gewend. Of zoiets.
 
Toevallig altijd als de poetsvrouw geweest is. Zij haalt wel altijd de sifons uit de lavabo's, de sifon uit de douches,... poetst dus grondig :)
Hoe moeten we dit zien ?
Dus demonteerd die de siffons van uw wasbakken alsook die van de douche om ze leeg te kappen in hare emmer met water waar ze dan het huis mee kuist ?
Of bedoel je die haar netjes die in de afvoer steekt om dus haar tegen te houden ?

In geval van het eerste ..chapeau ,want als ze mijne siffon van de douche zou kuisen moet ze het plafond op het verdiep eronder openbreken .
 
Hoe moeten we dit zien ?
Dus demonteerd die de siffons van uw wasbakken alsook die van de douche om ze leeg te kappen in hare emmer met water waar ze dan het huis mee kuist ?
Of bedoel je die haar netjes die in de afvoer steekt om dus haar tegen te houden ?

In geval van het eerste ..chapeau ,want als ze mijne siffon van de douche zou kuisen moet ze het plafond op het verdiep eronder openbreken .
Sorry, niet de sifon. De stop 😅 Dus het 2de.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
;)

In dat geval kan het gewoon een siffon zijn die leeggezogen wordt als bv de wasmachine of het toilet gewerkt heeft maar het kan dus inderdaad aan vanille liggen van lekkage tot slechte ontluchting maar omdat ge het niet altijd riekt denk ik niet echt aan een lek .
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Terug
Bovenaan