Welke verzekeringen raad jij aan?

Welke verzekeringen heb je zelf?


  • Totaal aantal stemmers
    197
In onze nieuwbouw hebben we af en toe een stinkende rioolgeur in de badkamer (zowel de grote als de kleine) die soms dagenlang kan aanhouden.
Een vriendin raadt ons aan om een geurhinderopsporing aan te vragen via de brandverzekering. Zij hebben dit ook gedaan bij hen.
Maar is dat iets dat standaard in de brandverzekering zit?
Kan ik dit gewoon zo aan mijn makelaar doorgeven?
Ik heb relatief weinig ervaringen met verzekeringen (uitgezonderd betalen dan :sneaky:) en weet niet hoe het werkt 😊
"Geuropsporing" is niet verzekerd, wat wel verzekerd is, is het opsporen van een lek... Afhangend van de verzekeraar vragen ze wel dat er minstens het vermoeden is van een lek (enkel geur zal allicht niet volstaan), bij andere verzekeraars is het zelfs zo dat ze de lekdetectie niet vergoeden als blijkt dat er geen lek is, deze verzekeraars zijn gelukkig wel in de minderheid.

Best je makelaar contacteren en inschakelen, gezien het een nieuwbouw is zou het ook niet zo slecht zijn om gewoon je aannemer te contacteren... Kans is groot dat er ergens een terugslagklep/syfon/U-buis/... niet (meer) correct is. Heb je het probleem altijd gehad sinds oplevering of pas recent?
 
"Geuropsporing" is niet verzekerd, wat wel verzekerd is, is het opsporen van een lek... Afhangend van de verzekeraar vragen ze wel dat er minstens het vermoeden is van een lek (enkel geur zal allicht niet volstaan), bij andere verzekeraars is het zelfs zo dat ze de lekdetectie niet vergoeden als blijkt dat er geen lek is, deze verzekeraars zijn gelukkig wel in de minderheid.

Best je makelaar contacteren en inschakelen, gezien het een nieuwbouw is zou het ook niet zo slecht zijn om gewoon je aannemer te contacteren... Kans is groot dat er ergens een terugslagklep/syfon/U-buis/... niet (meer) correct is. Heb je het probleem altijd gehad sinds oplevering of pas recent?