welke vakbond?

Bompaization

Active member
Ik ben na een paar maanden gesukkel met de plaatselijke vakbond (ACV) de incompetentie nu écht wel beu.
Het gaat over het dossier van mijn zoon (mijn eigen lidmaatschap heb ik al stopgezet), niet standaard maar ook niet echt ingewikkeld (combinatie tijdelijke en volledige werkloosheid) maar door steeds terugkerende fouten van de vakbond is het volledig in het honderd gelopen.
Of dat nu ligt aan de mensen van het plaatselijke kantoor, of aan hun werking in het algemeen zal me ondertussen worst wezen. Je krijgt ook haast nooit iemand te pakken, telefonisch noch per e-mail, afspraken inplannen duurt weken etc.

Mijn vraag is dus : bij welke vakbond ben jij, en wat zijn je ervaringen?
 
Ik ben na een paar maanden gesukkel met de plaatselijke vakbond (ACV) de incompetentie nu écht wel beu.
Het gaat over het dossier van mijn zoon (mijn eigen lidmaatschap heb ik al stopgezet), niet standaard maar ook niet echt ingewikkeld (combinatie tijdelijke en volledige werkloosheid) maar door steeds terugkerende fouten van de vakbond is het volledig in het honderd gelopen.
Of dat nu ligt aan de mensen van het plaatselijke kantoor, of aan hun werking in het algemeen zal me ondertussen worst wezen. Je krijgt ook haast nooit iemand te pakken, telefonisch noch per e-mail, afspraken inplannen duurt weken etc.

Mijn vraag is dus : bij welke vakbond ben jij, en wat zijn je ervaringen?
Ik ben niet bij de vakbond, mijn vrouw wel (zij heeft IMO een grotere kans die eens nodig te hebben dus had haar dit aangeraden). Ook het ACV. Uiteindelijk nog maar amper nodig gehad, maar tijdens de COVID-periode hadden we eens informatie nodig over een nogal cryptische brief. Gewoon onmogelijk te bereiken. Geen antwoord op mails, bellen naar lokaal kantoor en de verbinding werd gewoon verbroken na minutenlang wachten.

Uiteindelijk heeft dat zichzelf "opgelost", waarmee ik bedoel dat wij geen actie hebben ondernomen en zij ook niet dusja.
 
Nog maar 1x hulp nodig gehad van de vakbond voor mijn ouders die gans hun carrière aangesloten waren. Zeer goed geholpen geweest, snel en met kennis van zaken.

Was de ABVV, het enige wat me wel stoorde was de geforceerde (en ouwbollige) aanspreking elke keer "Beste kameraden", al is dat natuurlijk bijzaak.
 
Nog maar 1x hulp nodig gehad van de vakbond voor mijn ouders die gans hun carrière aangesloten waren. Zeer goed geholpen geweest, snel en met kennis van zaken.

Was de ABVV, het enige wat me wel stoorde was de geforceerde (en ouwbollige) aanspreking elke keer "Beste kameraden", al is dat natuurlijk bijzaak.

Zolang ze hun brief niet afsluiten met "eat the rich" valt dat dus nog mee.
 
Vroeger bij ACV, nooit nodig gehad tot ik eens een vrij technische juridische vraag stelde. Konden er niet op antwoorden.
Dan overgestapt naar ACLVB-VSOA en ik had een degelijk antwoord.
Is uiteraard afhankelijk van de individuele medewerker, maar verschil was opmerkelijk toch.
 
Aangesloten bij ABVV en geen klachten over.

Altijd bereikbaar en een aantal keren hulp nodig gehad en ze stonden direct klaar voor mij te helpen of info te geven.
 
Volgens mij hangt dit toch wel af van de persoon/afdeling waarmee je in contact komt. Heb mij zelf ooit door het ACV laten bijstaan toen mijn werkgever mij naar de uitgang wou begeleiden. Via enkele trucs hebben die mijn ontslagvergoeding meer dan verdubbeld ten opzichte van de wettelijke ontslagvergoeding.

De rode hadden hetzelfde kunnen bereiken, maar die afgevaardigden gaven mij steeds een zeer onprofessionele tot ronduit marginale indruk.
 
Terug
Bovenaan