Welke sociale hobby's hebben jullie?

Wel, bij het zoeken naar een host in de VS kwam ik wel eens een 50-jarige hippiekerel tegen met een "open door policy" en zijn appartement was "clothing optional", dus die liep daar regelmatig in zijn blootje rond. Dan toch maar iemand anders gekozen.

Uiteraard staat het je vrij om enkel knappe jonge grietjes op je appartement te krijgen, maar als je je misdraagt komt dat op je profiel te staan in de vorm van negatieve feedback en zal je zien dat de aanvragen gaan opdrogen.
Haha ik ben 37 jaar, dus ik twijfel of er jonge grietjes langs zullen komen.:p Krijg jij zo veel aanvragen binnen voor mensen die willen blijven logeren?
 
Haha ik ben 37 jaar, dus ik twijfel of er jonge grietjes langs zullen komen.:p Krijg jij zo veel aanvragen binnen voor mensen die willen blijven logeren?
Vroeger wel, toen ik alleen in Antwerpen centrum woonde. De ene periode was drukker dan de andere, al krijg ik er nu ook geen tientallen per week. Nu ben ik al lang niet meer actief.
 
Heel men leven al tennis gespeeld , zelfs competitief .
Een 10 tal jaren veel geskate
Altijd gegamed ( Commodore64 ) .
Al 30 jaar Comics aant verzamelen;)
 
Al 8 jaar scheidsrechter (waarvan 4 jaar nu als assistent-scheidsrechter).
Het voordeel voor mij is dat ik nooit alleen ben waar scheidsrechters er soms toch nog alleen voor staan (3e en 4e provinciale).
De match zelf is pure bijzaak voor mij en echte promotie/ambitie heb ik niet. Maar alle interactie voor en na de wedstrijd is belangrijk voor mij. Als we ooit verplicht te worden om direct na de wedstrijd naar huis te gaan dan hoeft het niet meer voor mij. De toogklap achterna, een mondje eten met collega's en de ontvanger, ... dat maakt het enkel maar gezelliger.
Daarnaast ben ik ook aangesloten bij een scheidsrechtersvereniging waar tal van activiteiten plaats vinden:
Wekelijkse training + stamcafé bezoek, autozoektocht, weekend Ardennen, Kerstfeestje, jaarlijkse kerstmarkt in Duitsland, ...
Dat alles opgeteld maakt het wel een aangename sociale hobby die het wekelijkse gemekker en gezeur van supporters, trainers en spelers snel doen vergeten.
Nadeel: voetbal en arbitrage is nu eenmaal voornamelijk een mannenwereld, de kans dat ik als single daar een toekomstig lief zal leren kennen, oog ik zeer miniem. De propere dames in de kantine zijn meestal spelersvrouwen. Dat en ik moet ook toegeven dat heel die corona affaire toch wel heeft ingehakt in mijn liefde voor de arbitrage.
Maar ik ben niet alleen. Ondertussen zijn er toch al weer een pak scheidsrechters gestopt omdat ze het "beu" zijn en ik snap wel hoe dat komt.

Vorige week mij ingeschreven bij een lokale loopclub en vanavond een eerste training meepikken. Ik ben benieuwd.
Enerzijds doe ik het om loopprestaties te verbeteren maar anderzijds toch ook om wat nieuwe mensen te leren kennen.
 
Hier kooklessen. Welke regio dat al alles vol zit? En ben je gaan vragen? Hier starten ze bij genoeg kandidaten nieuwe groep op. Of mag je instromen in een 'latere' cursus.

Het voordeel is dat je samen gezellig een 4 gangenmenu eet elke les en er zo veel ruimte is om gezellig te babbelen. Je kookt ook meestal per 2 een gerecht dus ook dan weer lekker sociaal. Aanrader dus
 
Laatst bewerkt:
Vroeger wel, toen ik alleen in Antwerpen centrum woonde. De ene periode was drukker dan de andere, al krijg ik er nu ook geen tientallen per week. Nu ben ik al lang niet meer actief.
Was er zo vroeger geen couchsurfers thread op 9l? Het kan op een ander forum geweest zijn maar ik vind de verhalen die dan passeren altijd wel boeiend.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Niet negatief bedoeld zoals reizen of hosten als hobby, maar lijkt me eerder makkelijker als je véél verlof hebt, vloeiend uw talen kent en het is ook niet iets wekelijks of iets zeer regelmatigs.

Om 't topic wat levendig te houden : merken jullie bij jullie zelf of je omgeving meer zin in sociaalgerichte initiatieven? Wat hoofdzakelijk?
 
Om 't topic wat levendig te houden : merken jullie bij jullie zelf of je omgeving meer zin in sociaalgerichte initiatieven? Wat hoofdzakelijk?
Mijn schoonvader wil ineens gaan vissen (komt echt uit het niets), maar dat kan ook de midlife crisis zijn. :unsure:
 
Niet negatief bedoeld zoals reizen of hosten als hobby, maar lijkt me eerder makkelijker als je véél verlof hebt, vloeiend uw talen kent en het is ook niet iets wekelijks of iets zeer regelmatigs.

Om 't topic wat levendig te houden : merken jullie bij jullie zelf of je omgeving meer zin in sociaalgerichte initiatieven? Wat hoofdzakelijk?
Eigenlijk net minder. De vriendenkring beginnen allemaal kinderen te krijgen, en dan schiet er gewoon nog heel weinig tijd over voor eigen hobby's. Zeker sociale hobby's die je niet thuis kan doen.
 
Eigenlijk net minder. De vriendenkring beginnen allemaal kinderen te krijgen, en dan schiet er gewoon nog heel weinig tijd over voor eigen hobby's. Zeker sociale hobby's die je niet thuis kan doen.
Heel herkenbaar. Hier in de vriendenkring was er ook zowat een babyboom tijdens 2020, en ik heb de indruk dat al die maatregelen velen eigenlijk goed uitkwamen. Een van mijn vrienden zei me letterlijk dat hij niet wist hoe ze het zouden kunnen geregeld hebben zonder thuiswerk en mét bezoek (moeilijke slaper).
 
Heel herkenbaar. Hier in de vriendenkring was er ook zowat een babyboom tijdens 2020, en ik heb de indruk dat al die maatregelen velen eigenlijk goed uitkwamen. Een van mijn vrienden zei me letterlijk dat hij niet wist hoe ze het zouden kunnen geregeld hebben zonder thuiswerk en mét bezoek (moeilijke slaper).
Ik heb ook al meerdere keren gezegd dat die maatregelen voor ons een zegen waren (dochter geboren begin januari 2021). Ik heb veel meer tijd voor haar, wij hebben veel meer rust dan normaal en alles gaat gewoon meer "op het gemak".

Sowieso heeft de coronacrisis op dat vlak heel mijn leven veranderd. We gingen richting het typische "voltijds werkende vader, halftijds werkende moeder" waarbij de vader het kind nog een half uurtje of uurtje ziet 's avonds en that's it. Nu ga ik plots altijd 2 à 3 dagen per week thuis werken waardoor ik plots de eerste jaren van het opgroeien veel bewuster ga meemaken.

Maar dat is off-topic :p

Algemeen heb je met kinderen eerder dat uw sociale contacten eerder bestaan uit "eens gaan wandelen met andere mensen met kinderen". Zeker die eerste 2 jaar heb je weinig alternatieven aangezien ze continu wel moeten eten of slapen. En als je een baby hebt die vlot in een buggy of in de auto slaapt, dan gaat dat om eens wat verder te gaan. Als dat niet zo is (zoals bij ons), dan zijn uitstapjes gewoon niet haalbaar.
 
Ik vraag mij soms af of ik anti-sociaal ben en dus schruwel van hobbies óf of mijn nooit opnemen van hobbies mij anti-sociaal gemaakt hebben. Feit is dat mijn ouders mij vroeger van alles laten proberen hebben (nooit op mijn vraag) en ik vond het allemaal vreselijk.
 
Ik geef toe, toen ik nog in een relatie zit was er de behoefte ook nog niet. Pre-covid had ik nog een grote gemeenschappelijke vriendengroep. Nu single + zeer versplinterd en verwaterd...
Feit helpt ook wel niet dat ik in een gat woon, waar meer tankstations, frituurs, koeien dan inwoners zijn...
 
Ik ben een fervent tennisser en tafeltennisser. Tennis in de zomer en tafeltennis in de winter. Zeker als je competitie en toernooien speelt kom je op verschillende plaatsen en ontmoet je verschillende mensen.
Dubbel tennis is ook heel populair.
In het begin heb je wel wat tijd nodig om de techniek te leren maar nadien is het een geweldige sport!
Heb je nu al een hobby gevonden?
 
Ik doe avondschool, maar buiten de lessen spreken we niet af.
Ben me wel van plan volgend jaar bij een WTC aan te sluiten, beetje verplicht fietsen kan geen kwaad ( anders meestal alleen of af en toe met ne kameraad ).
En ben nog aan het overwegen om bij de ouderraad vant school te voegen ook puur om ander volk te leren kennen ( maar gaat niet voor iedereen / weet ook niet of dat het wel de moeite loont? )
 
Terug
Bovenaan