(Welke) Robotmaaier ?

Voor de geïnteresseerden: https://www.computerbild.de/artikel...ehroboter-drahtlos-Review-00876-40702529.html
Ziet e wel OK uit dus.

Nu even wat verwarrender: op de (zelfs .be) site van Navimow vind je de i208, i215 en i220 LiDAR terug.
Op bol of coolblue vindt je ipv de i208 nog een andere: de i210. Zelfde prijs, maar oppervlakte tot 1000 ipv tot 800. Doet ook mee met de gratis garage actie.

Gezien ik speciaal een hele hoop bol bonnen had gekocht (met 6% korting) en in mijn bol account gestoken om de i105e te kopen voor ik leerde dat die dus wel nog een RTK antenne nodig had, is dat wel een goeie uitkomst om daar nu ook de i210 te kopen...

Morgen geleverd. Uiteraard pas ergens volgende maand de eerste resultaten pas, denk ik :)

Voor de geïnteresseerden: https://www.computerbild.de/artikel...ehroboter-drahtlos-Review-00876-40702529.html
Ziet e wel OK uit dus.

Nu even wat verwarrender: op de (zelfs .be) site van Navimow vind je de i208, i215 en i220 LiDAR terug.
Op bol of coolblue vindt je ipv de i208 nog een andere: de i210. Zelfde prijs, maar oppervlakte tot 1000 ipv tot 800. Doet ook mee met de gratis garage actie.

Gezien ik speciaal een hele hoop bol bonnen had gekocht (met 6% korting) en in mijn bol account gestoken om de i105e te kopen voor ik leerde dat die dus wel nog een RTK antenne nodig had, is dat wel een goeie uitkomst om daar nu ook de i210 te kopen...

Morgen geleverd. Uiteraard pas ergens volgende maand de eerste resultaten pas, denk ik :)

Ik vind het ook zeer verwarrend :). Ik heb ook die i210 lidar gekocht, via bol voor 1100 (korting werk).

Kan morgen eventueel in de verkoopfolder kijken wat de verschillen zijn. Weet de verschillen niet vanbuiten.
De X-modellen kun je altijd via de app volgen en overal ter wereld bedienen. De 310e Nera moet je al aansluiten op Wifi om dat te kunnen.
Bij beide heb je ook de mogelijkheid om een EPOS plug-in te installeren zodat hij via gps kan rijden in plaats van met draad.
Die plug-in is nu trouwens gratis bij een aantal dealers. Toch meer dan 400 euro gespaard.
Ik heb vorig jaar een offerte laten maken en twijfelde tussen de 305E of een standaard 305.
Waar ze zeggen dat ik bij de E versie een extra referentiestation nodig had en bij de standaard versie een draad +Installatiekost.
Maar werkt de 305E ook volledig op wifi en zou ik het referentiestation kunnen weglaten dan?

Ik heb vorig jaar een offerte laten maken en twijfelde tussen de 305E of een standaard 305.
Waar ze zeggen dat ik bij de E versie een extra referentiestation nodig had en bij de standaard versie een draad +Installatiekost.
Maar werkt de 305E ook volledig op wifi en zou ik het referentiestation kunnen weglaten dan?
De 305 rijdt inderdaad enkel op draad.
Als je overal wifi hebt in je tuin, kun je de 305E laten rijden. Het referentiestation heb je niet nodig als het gps-signaal goed is.

Ze hebben nu wel ook nieuwe maaiers aangekondigd. De 308V met camera onder andere. Da's de opvolger van de 305 maar rijdt ook draadloos als je overal wifi hebt. Is goedkoper dan de 305E maar heeft wel maar 1 maaischijf. Op die 308V heb je ook standaard 5 jaar garantie als je voor eind april bestelt.

De 305 rijdt inderdaad enkel op draad.
Als je overal wifi hebt in je tuin, kun je de 305E laten rijden. Het referentiestation heb je niet nodig als het gps-signaal goed is.

Ze hebben nu wel ook nieuwe maaiers aangekondigd. De 308V met camera onder andere. Da's de opvolger van de 305 maar rijdt ook draadloos als je overal wifi hebt. Is goedkoper dan de 305E maar heeft wel maar 1 maaischijf. Op die 308V heb je ook standaard 5 jaar garantie als je voor eind april bestelt.
Thanks, ik informeer eens voor de 308V!

Ziet e wel OK uit dus.

Uw garage al ontvangen? Heb de indruk dat die "binnen de 6 weken" effectief 6 weken gaan worden 😝

Gisteren voor de eerste keer eens het patroonmaaien aangezet op onze Husqvarna en amai dat is echt wel prachtig om te zien.
Perfect rechte lijnen en de afwisselend lichter van kleur.
Vraag me wel af of dit op termijn geen sporen gaat nalaten als hij altijd in dezelfde richting mait.

Uw garage al ontvangen? Heb de indruk dat die "binnen de 6 weken" effectief 6 weken gaan worden 😝

Ik heb de registratie voor die actie wat laat gedaan en dan ook nog in discussie mogen gaan want eerst geweigerd omdat de aankoop zogezegd buiten de actieperiode was gebeurd :)
Dus concreet is mijn aanvraag pas 6 dagen geleden goedgekeurd en zal het hier nog wel even duren...

Ondertussen is de i210 wel opgestart! Zaterdag eerste rondje gereden waarbij ik hem in de gaten heb gehouden, en de voorbije 3 dagen volgens schema al dagelijks gereden. Lijkt het wel goed te doen, lijkt ook elke dag in een andere richting te rijden waardoor er een egale mat gaat ontstaan vermoed ik.
Best wel onder de indruk van de ease of use. Mapping rondje was vlot gedaan, app is intuïtief en biedt de nodige configuratiemogelijkheden.
Af en toe de kantensnijder erbij zal nu wel nodig worden, want tot op het randje gaan gaat hier niet: ik heb aan de ene kant betonstenen en aan de andere zijde een zeer schuine kant met begroeiing die niet mag gemaaid worden, waardoor er op die scheidingen wel een randje blijft staan.

Ik ga nog even afwachten tot we onze ecocheques ontvangen hebben eind juni en dan ga ik ook de i210 lidar aankopen denk ik. Dan hebben we een deftige robotmaaier zonder draad en zijn we ineens van de ecocheques af waar we anders toch niks mee zijn. We hebben wel maar een gazon van 300m2, maar er is precies geen goedkoper lidar model voor kleinere gazons?

Kan het zijn dat die gratis garage actie alleen nog bij Gamma loopt? Gelukkig wel t.e.m. 31 juli 2026, dus tijd genoeg om te wachten op onze ecocheques, maar wel iets duurder dan bij Coolblue en Bol.

In feite zou die garage standaard erbij moeten zitten, het is gewoon een stuk plastic.
Ge hoort het al, ik ben gewoon jaloers. Ik wou er vorig jaar geen geld voor neerleggen en heb zelf een afdak gemaakt met een golfplaat.

Ik zie hier vooral hele dure robotmaaiers voorbij komen.

Ik zal wat reclame maken voor de goedkope.

Minstens 5 jaar geleden een Worx Landroid van €400 gekocht.

Doet perfect zijn werk elke dag.
Ik laat die zelf heel de winter gewoon buiten staan in sneeuw en hagel. Na de winter start ik hem op en doet die weer vrolijk zijn werk.
(Batterij leg ik wel binnen in de winter).

Nadelen
De 1ste firmware update moet (of moest) met een USB stick. Maar met zo een oude van 1GB ofzo. Effe naar moeten zoeken

De regensensor was na 2 jaar kapot. Dus als ik nu zie dat het een paar dagen gaat regenen zet ik hem via de app op pauze.

We hebben hier leemgrond, en daar draait hij nogal op zit bij het draaien. Worx verkoopt echter ook meerdere soorten andere wielen. Wielen voor leemgrond gekocht. Veel zwaarder en weinig smalle noppen. Probleem opgelost.

Heeft een draad nodig. En die doe je wel eens over door kanten te steken, te schoffelen, te verticuteren, ... Zonder draad heeft wel zeker een meerwaarde.

Via de app kan je perfect instellen van hoe laat tot hoe laat iedere dag. En welke dag hij de rand moet doen.

Via een sliderke kan je dan globaal instellen. Rij bijvoorbeeld nu tijdelijk 50% langer per dag.

Eigenlijk destijds ook helemaal niet over nagedacht. Gewoon toevallig in de Brico zien staan en meegepakt om eco cheques op te krijgen. Niks vergeleken ofzo.
Ik zou niet weten wat andere maaiers, buiten zonder draad, beter zouden doen. Maar de draad steken vond ik nog wel een leuk werkje samen met de kinderen. Om daar dan 700euro ofzo extra voor te betalen.

Laatst bewerkt:
Bij ons in de Aveve staan ze met 10% korting en gratis garage!
Zeker dat die garage-actie nog niet verlopen is? Want ik kan online nergens die garage actie vinden van Aveve. Ben ook op deze officiële Navimow-actie site uitgekomen ondertussen en daar zie ik enkel Gamma nog maar bijstaan: https://www.navimow-promoties.nl/

Ik zou niet weten wat andere maaiers, buiten zonder draad, beter zouden doen. Maar de draad steken vond ik nog wel een leuk werkje samen met de kinderen. Om daar dan 700euro ofzo extra voor te betalen.
Bij mij was die draad op de duur een ergernis. Iets te veel doorgedaan door mij (en anderen) en die draad verdwijnt iets te makkelijk onder het gras na verloop van tijd waardoor het, ondanks dat je de draad niet ingraaft, toch iets te veel effort is om de breuk te vinden en herstellen. De laatste breuk had ik na een uur nog niet gevonden en dat was bij mij de druppel om 'm te verkopen.

Ik zie trouwens net dat de i206AWD blijkbaar ook niet per se de RTK antenne nodig heeft bij open zicht. Misschien toch daarvoor gaan dan, dan kan hij met de AWD over onze grindoprit rijden om het tweede stuk voortuin te bereiken en is minder overkill qua oppervlakte voor ons gazon. iemand een idee wat ze exact bedoelen met open zicht? Dat is zicht naar boven voor de GPS veronderstel ik? Dus zolang er geen dicht bladerdek boven je gazon hangt, zou het oké moeten zijn dan.

Terug
Bovenaan