(Welke) Robotmaaier ?

Hier gaan we ook eens de robot op de radar zetten voor aan te kopen.

Ik kom al snel bij Husqvarna uit, hoe moet je die grootte nu berekenen? Die getoonde m²'s is als ze 24x7 kunnen/mogen rijden zeker?

Hier de Stihl Imow5 online gekocht voor 1650 euro ipv 2000 euro in de lokale winkel. 1 van de dagen de kabel leggen en zien wat dat beestje allemaal kan.
Normaal nog 200 cashback via Stihl.

Ik kom al snel bij Husqvarna uit, hoe moet je die grootte nu berekenen? Die getoonde m²'s is als ze 24x7 kunnen/mogen rijden zeker?

Ik spreek nu wel over mijn navimow H800(model tot 800m² dus. Radar, dus zonder draad) en volgens de app rijdt hij 495m² gras af.
Hiervoor rijdt hij de batterij 2 keer volledig leeg en nadien nog een heel klein stukje dat 10% verbruikt.
In tijd komt dit ongeveer overeen met 10h, waaronder dus 2 keer volledig opladen.

Ik spreek nu wel over mijn navimow H800(model tot 800m² dus. Radar, dus zonder draad) en volgens de app rijdt hij 495m² gras af.
Hiervoor rijdt hij de batterij 2 keer volledig leeg en nadien nog een heel klein stukje dat 10% verbruikt.
In tijd komt dit ongeveer overeen met 10h, waaronder dus 2 keer volledig opladen.
Tevreden van? Ik ga de Navimow i105e halen in Holland dit weekend denk ik, scheelt mij 140€

Tevreden van? Ik ga de Navimow i105e halen in Holland dit weekend denk ik, scheelt mij 140€
Dit is nu wel pas mijn 2de zomer die we ingaan met de navimow maar tot op heden heel tevreden van, behalve de 1ste indienststelling waarbij je de tuin in kaart moet brengen, heb ik er eigenlijk nog geen werk aan gehad.
Af en toe eens wat proper zetten, ik laat hem zoveel mogelijk in de namiddag maaien zodat het gras eigenlijk al droog is, dus ook minder aangekoekt gras.
En de mesjes heb ik deze week voor de 1ste keer vervangen, maar ook dat stelt niks voor.

Iemand ervaring met deze? Heb op zich geen grote tuin dus zou wel handig zijn.

Sinds vorig jaar heb ik de Husqvarna 430x NERA. Wegens de ruwe staat van de tuin, en vele heuveltjes, ook de "terrein kit" met extra grip wielen. Zeer tevreden van! Ik had ook graag de EPOS kit geinstalleerd om zonder draad te kunnen werken, maar dat werd me afgeraden wegens teveel bomen die het signaal zouden blokkeren.

Hoe goed zijn robotmaaiers als je honden hebt en er dus wel eens een uitwerpsel ligt in het gras?
die van mij rijd daar gewoon door en rijd die plat. 2 border collies die toch wel wat afkakken op een week. één keer per week schep ik kak. als het niet nat is als die er door rijd valt dat allemaal wel mee:p

af en toe wordt er is eentje gemulched ook maar dat is dan free bemesting voor je gazon :D. de hoek waar mijn honden veel scheiten groeit het gras echt een pak beter en mooier dan op veel andere plekken. Ik heb hier wel een zeer natte bodem met water bronnen er onder, dus mijn gazon droogt nooit uit/ verbrand moeilijk.

bij weer zoals de voorbije dagen is dat ideal tbh. zijn gewoon harde platgereden "chips" die je met zo een grijpertje van je gras kan trekken.

als er iets aan de wielen hangt en het regent wast dat er ook weer van zichzelf af btw.

Heel in het begin liet ik em 3 keer per week manueel vertrekken nadat ik heel het gazon opgeruimd had, maar de laatste jaren zeg ik gewoon fuck it. Ik zie 0 verschil en ik heb minder werk.

Je kunt de koopgids invullen: https://automower.husqvarna.com/be-nl/index.html
Je kunt daar een aantal opties selecteren, waarna je 'de ideale' maaier voorgesteld krijgt.
Bij vragen, stel je ze maar.
Sinds vorig jaar heb ik de Husqvarna 430x NERA. Wegens de ruwe staat van de tuin, en vele heuveltjes, ook de "terrein kit" met extra grip wielen. Zeer tevreden van! Ik had ook graag de EPOS kit geinstalleerd om zonder draad te kunnen werken, maar dat werd me afgeraden wegens teveel bomen die het signaal zouden blokkeren.
Bwoa, het moet eigenlijk al een bosje zijn om problemen te hebben.
Staan de bomen dicht tegen elkaar? Indien niet, zou het in principe moeten lukken.

Aan slakken kan je niet veel doen want die laadstations moeten hun warmte uiteraard ergens kwijt geraken, kan die dingen niet potdicht maken.
Klopt niet. Bij de duurdere modellen (NERA) zit de printplaat van het laadstation nu in de laadkop, zo goed als luchtdicht met een dichting. Daar kunnen geen beesten meer aan (zowel slakken als mieren zorgen voor problemen). Die printplaten worden heus niet warm.

Deze gekocht vorige week en tevreden van.
Het doet zijn werk 🙂
en met een pint in uw handen naar uw maaier zitten zien terwijl hij aant rijden was int begin?

Hier de draad nog eens defect gegaan.
Ik had het even gehad en eens zitten kijken naar een model met gps. die luba mammotion kwam wel naar voor maar damn die is duur. 2599 euro!
Ziet er wel cool uit. 4x4, dubbele schijf met messen (12 messen in totaal), amper 55 euro voor een setje van 24 messen...dat je elke 100 uur moet vervangen. :D :D :D en dan was de koopdrang over.
Draad gerepareerd en de landroid blijft tuffen. Aan 14.99 voor voor 36 messen die een heel seizoen wel meegaan bij mij...

Laatst bewerkt:
en met een pint in uw handen naar uw maaier zitten zien terwijl hij aant rijden was int begin?

Hier de draad nog eens defect gegaan.
Ik had het even gehad en eens zitten kijken naar een model met gps. die luba mammotion kwam wel naar voor maar damn die is duur. 2599 euro!
Ziet er wel cool uit. 4x4, dubbele schijf met messen (12 messen in totaal), amper 55 euro voor een setje van 24 messen...dat je elke 100 uur moet vervangen. :D :D :D en dan was de koopdrang over.
Draad gerepareerd en de landroid blijft tuffen. Aan 14.99 voor voor 36 messen die een heel seizoen wel meegaan bij mij...

Deze link was eens gedeeld bij de luba reddit met goei reviews.

Ik heb een luba en die heeft maar 6- 8 mesjes (te lui om naar buiten te gaan en mijne robot om te draaien) in totaal. Zo te zien hebben ze die draaischijf aangepast. Al zou je eventueel ook nog kunnen kijken naar de mini luba. Al heeft die wel geen dubbele schijf.
Heb die basisluba destijds, voor dat die bewezen was als goed, gekocht voor +/-1200€. Was het mij wel waard om geen gedoe met die kabel te hebben.

Mjjn stoel erbij gepakt en inderdaad gewoon naar zitten kijken 😅

Dat mocht wel na al dat werk, een deel van de draad ingegraven en dat is toch een pak werk.

Hier uiteindelijk na wat gesprekken de afweging tussen Kress en Husqvarna gemaakt.

Kress zou een grotere foutenmarge hebben waardoor je de boordjes nog zelf zou moeten afdoen, ik heb maar een klinker van 8cm rondom liggen.

Husqvarna 310e NERA vs 410XE nera, verschil is de X-line maar toch ook de x2.5 grotere batterij en dus een pak sneller maaien, al mis ik daar wel datasheets van precies?

Zal dus de 410XE Nera worden

Hier uiteindelijk na wat gesprekken de afweging tussen Kress en Husqvarna gemaakt.

Kress zou een grotere foutenmarge hebben waardoor je de boordjes nog zelf zou moeten afdoen, ik heb maar een klinker van 8cm rondom liggen.

Husqvarna 310e NERA vs 410XE nera, verschil is de X-line maar toch ook de x2.5 grotere batterij en dus een pak sneller maaien, al mis ik daar wel datasheets van precies?

Zal dus de 410XE Nera worden
Kan morgen eventueel in de verkoopfolder kijken wat de verschillen zijn. Weet de verschillen niet vanbuiten.
De X-modellen kun je altijd via de app volgen en overal ter wereld bedienen. De 310e Nera moet je al aansluiten op Wifi om dat te kunnen.
Bij beide heb je ook de mogelijkheid om een EPOS plug-in te installeren zodat hij via gps kan rijden in plaats van met draad.
Die plug-in is nu trouwens gratis bij een aantal dealers. Toch meer dan 400 euro gespaard.

Laatst bewerkt:
Kan morgen eventueel in de verkoopfolder kijken wat de verschillen zijn. Weet de verschillen niet vanbuiten.
De X-modellen kun je altijd via de app volgen en overal ter wereld bedienen. De 310e Nera moet je al aansluiten op Wifi om dat te kunnen.
Bij beide heb je ook de mogelijkheid om een EPOS plug-in te installeren zodat hij via gps kan rijden in plaats van met draad.
Die plug-in is nu trouwens gratis bij een aantal dealers. Toch meer dan 400 euro gespaard.
Crimineel wel dat zo een garage tegen de 300 euro kost, simpel stuk plastiek.

Terug
Bovenaan