Welke parfum draag je?

Net nieuwe gekocht:

Afnan 9PM
Was de enigste dat ik nog moest hebben van de collectie. Is ook de beter ruikende van de 3. Stond in aanbieding op Amazon met BF, €25 voor 100ml.

Mauboussin Discovery
Gok gewaagd en is echt geslaagd, bergamot met frisse ondertonen. Ook gekocht op Amazon, was net geen €20 voor 100ml.

Blijven die lang zitten op de huid?

Op bol staat die Afnan nu voor €27.

Daily: Montblanc Legend Eau de Toilette

Specials:

Parfums de Marly Sedley Eau de Parfum (lente/zomer)
Tom Ford Black Orchid Eau de Parfum (herfst/winter)
Tom Ford Noir Eau de Parfum (herfst/winter)

Blijven die lang zitten op de huid?

Op bol staat die Afnan nu voor €27.
Ik vind van wel. Toch gemiddeld een 5-6 uur.
Die 9AM Dive en 9PM vind ik de betere van de 3. Die gewone 9AM is ook niet slecht maar moet je wel voor zijn.

Kan je natuurlijk niet vergelijken met Montale parfums die bijna een hele dag blijven hangen. Voor die €25 zeker niet slecht.

Laatst bewerkt:
De laatste tijd deze 2,

Thierry Mugler A*Men pure malt (zoet en beetje boozy)

pure-malt-2.jpg

En A*Men pure Havane (ook zoet, wel minder dan de malt, en tobacco vibe)

3439600025828_main.png

Die pure Havane is pure gold, wel beiden eigenlijk ze. Ik ben content dat ik ze in mijn collectie heb, ze zijn al wat zeldzamer geworden. Ik zou graag de hele reeks hebben, maar al zoveel varianten die niet meer te vinden zijn.

Met het koudere weer komen deze nog meer tot hun recht, al kunt ge deze all year round dragen.

Vandaag per toeval binnengestapt bij necessities in Antwerpen.
Wat druk en niet echt de zin om actief naar iets te zoeken maar wel eens leuk om rond te gaan.
Aan de gesprekken te horen echt wel tof om daar geholpen te worden, de meer exclusieve en minder gekende merken.
Als ik eens meer tijd heb en iets nieuw/exclusief zoek ga ik daar zeker eens terug.

Tom Ford - Ombré Leather als staaltje gekocht via een website. Ooit eens een groter flesje aan mezelf cadeau doen. Ruikt verslavend.

Beetje vanalles voor de moment:

Armani Code
Afnan 9AM Dive
Afnan 9AM
Afnan 9PM
Mauboussin Discovery
Montale Arabians Tonka
Montale Intense Café
Jack & Jones #3
Jean Paul Gaultier Scandal EDP
Paco Rabanne Pure XS
Paco Rabanne Pure XS Night

Op't verlanglijstje staat nog Dior New Look en Dior Gris, maar zijn vrij duur voor een EDP. Zal dan wat Montales in de plaats kopen 😅. Heb al een aantal goeie geroken die wel kans maken als die andere 2 op zijn.

Eindelijk weer acqua di gio douchegel beschikbaar, weliswaar overpriced in een gift set, en maar 75ml, maar dat is pure gold douchegel. Komt met de standaard ADG, dan heb ik die ook in de collectie. Heb al de profumo (smokey), discontinued overlangs gelezen trouwens, en de profondo (acquatisch voor in de zomer). Heb lang geleden de gewone ADG geprobeerd, maar deze is nu ook al enkele jaren reformulated. Wou eigenlijk een combo douchegel / parfum, dus de parfum versie los gekocht ook. Ik ben fan van de reeks, valt het op? Enkel de absolu ken ik van haar nog pluim, iemand ervaring mee?

@Ascari ,ik ken er maar 2 uit uw lijstje 🫣, de PR XS (gewone, zelf gehad), en de armani code. Al de rest nog nooit van gehoord zelf, buiten die scandal van naam.

En uiteraard de Bol refferal gebruikt, bol kwam zelf het meest voordelig uit...

Vandaag per toeval binnengestapt bij necessities in Antwerpen.
Wat druk en niet echt de zin om actief naar iets te zoeken maar wel eens leuk om rond te gaan.
Aan de gesprekken te horen echt wel tof om daar geholpen te worden, de meer exclusieve en minder gekende merken.
Als ik eens meer tijd heb en iets nieuw/exclusief zoek ga ik daar zeker eens terug.
Zeer leuke winkel idd, en personeel met kennis van zaken.

@Ascari ,ik ken er maar 2 uit uw lijstje 🫣, de PR XS (gewone, zelf gehad), en de armani code. Al de rest nog nooit van gehoord zelf, buiten die scandal van naam.

En uiteraard de Bol refferal gebruikt, bol kwam zelf het meest voordelig uit...

Ik wissel vooral graag van geuren, daarom dat ik veel opzoek en testers bestel van degene die ik wel eens wil ruiken. Heb al vanalles gehad, van A tot Z. Van de meer bekendere tot de meer onbekendere.

Die Afnan's en die Mauboussin zijn Arabische geuren. Beginnen hier en daar wel bekend te worden, vooral die Afnan's. De meeste webshops beginnen die ook aan te bieden.

Die Afnan 9AM Dive ruikt ook vrij aquatisch, is misschien ook wel een kanshebber voor jou.

Montale is een redelijk bekende parfum gebaseerd op Aoud/Oudh/Oud waardoor die bepaalde geuren sterker doorkomen en omdat die op basis van olie zijn blijven die een pak langer hangen dan een Essence of EDP. Zijn wel relatief kostelijk maar als je niet overdrijft kan je er wel lang mee doen.

Die Arabians Tonka en Intense Café zijn de betere van allemaal. Pure Gold, Blue Matcha, Vetiver Patchouli en Oud Fool Roses zijn ook zeker aanraders.

Die Scandal van JPG heb ik toen in de Ici Paris XL gekocht na lang geuren testen en proberen, ruikt echt lekker, wel speciaal, kan die zeker wel aanraden. Die verkoopster van de winkel had het niet gemakkelijk om ene te vinden dat ik nog niet heb gehad 😂.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan