Welke kunst hangt er bij jullie aan de muur?

Mijn vrouw en ik zijn een paar jaar geleden eens een gallerij gepasseerd en ons oog is gevallen op een abstract schilderij waar we allebei op slag verliefd op waren van deze kunstenaar. Je moet dat trouwens in real life bekijken om de schoonheid ervan te zien. Vanachter een computerscherm zegt dat niets.

Een paar weken later hadden we het gekocht.

Rond de 30% krijgt een gallerij meestal, een veilingshuis zit bijvoorbeeld aan de helft of minder.

De prijs lijkt mij eerder vast te zijn, denk niet dat je daarop kan onderhandelen.

Ja, was een vaste prijs. Ben er niet in geslaagd om iets van de prijs te doen. Als je een BTW-nummer had kon je het wel op factuur laten zetten. Aangezien we dat niet hebben, hebben we wel het bijpassend kader erbij gekregen waarmee hij tentoon gespreid was in de gallerij. Misschien had hij dat sowieso wel erbij gegeven, geen idee.
 
Een hele grote zwartwit testdruk uit 1970 van Exactissima Flandriae Descriptio, indertijd gemaakt door Gerard Mercator in de 16de eeuw.
Niet echt kunst maar wel mooi en een eyecatcher.
Altijd leuk om de gasten te laten zoeken naar de stad waar ze wonen (wat niet zo simpel is want de schrijfwijze was nogal anders en de kaart wijkt af van de kaarten die we vandaag de dag hebben.)
 

Bijlagen

  • vlaanderen.png
    vlaanderen.png
    752,5 KB · Weergaven: 19
Onlangs een beetje wallart geshopt op Etsy!

(Alleen valt het hangsysteem van de meeste kaders maar tegen. 😒 Iemand een tip waar je kaders van hogere kwaliteit kan vinden?)

20230917_191055.jpg


20230917_191039.jpg


20230917_171611.jpg
 
2 echte schilderwerken, abstracte kunst waarvan er eentje als support gekocht is bij een goed doel veiling, en eentje van een ietwat meer established kunstenaar na diens overlijden (was de grootvader van best friends).

Daarnaast vooral reproducties; Any suggestion van Marc Lagrange's Chocolate-collectie en wat Pascal Baetens dingen.
Twijfelen nog ietwat over IONNYK om dat wat dynamischer te maken, maar de closed environment en limited artwork trekken ons nog niet over de streep.
 
Denk niet dat dit allemaal kunst is, maar op de muren hangt er..

Dit


Deze 3


En deze


En een paar prints van deze artiest hier --> https://lisaaisato.com/
 
Terug
Bovenaan