Welke klassiekers heb jij nog nooit gezien?

er wordt hier nogal vlug met de 'Bell of shame' gerinkelt, ik neem aan ter lachs.
Kleuren en smaken.

Een paar oude films die hier aan bod zijn gekomen die ik niet heb gezien:

- Matrix
- Kill Bill
- Reservoir dogs
- Titanic
- Alien (blijkbaar heb ik Prometheus wel eens gezien)
- Predator (enkel badlands wel of hoe die recente film ook heet)
- Shindler's List (deze zou ik proberen, zwart wit ok, maar hoe is de audio?)
- One Flew Over The Cuckoo's Nest (staat op de te kijken lijst)
- 2001: A Space Odyssey (maybe one day)
- The Shining
- Psycho
- Taxi Driver
- ... nog een hoop andere weliswaar

Een paar oude films die het niet deden:

- Pulp Fiction (tot 3 keren gekeken, enkel 1 keer tot het einde geraakt en ... niks speciaals)
- The Good The bad The Ugly (And The Shrill Sound Of A Harmonica)
- E.T. (goed verouderd? niet voor mij alleszins)
- ... nog een hoop die ik vergeten ben
Waarom doet de audio ertoe bij Schindler's List en niet bij de rest?

Bedacht me terstraks dat ik ook nog nooit Bridge over the river Kwai heb gezien. Denk dat dit ook wel onder noemer klassiekers valt.

Titanic, een film van die ene regisseur bekend van chick flicks zoals Aliens, The Abyss, Terminator 1 en 2. :p

Van de Harry Potter films heb ik er ook maar een paar gezien. Als die boeken u niets interesseren... Het is nu niet dat de Harry Potter films allemaal topfilms zijn op het niveau van The Godfather. Ik lig er niet wakker van.
Oh ik lig er zeker niet wakker van hoor.
Tja er is ook maar zoveel tijd en je kan niet alles gezien hebben ofc.

Waarom doet de audio ertoe bij Schindler's List en niet bij de rest?

Die begrijp ik ook niet zo goed
Geld uiteraard voor alle films met audio, er is niets dat mij meer uit een film trekt dan audio die niet goed is.

Oudere films (soms ook wel nieuwere) hebben zulke slechte audio dat ik er daardoor niet door geraak. Zal opk wel met al die remasters en remixen ver van de oorspronkelijke audio zijn. Een film lijkt me op zijn best op zijn release daardoor.

Geld uiteraard voor alle films met audio, er is niets dat mij meer uit een film trekt dan audio die niet goed is.

Oudere films (soms ook wel nieuwere) hebben zulke slechte audio dat ik er daardoor niet door geraak. Zal opk wel met al die remasters en remixen ver van de oorspronkelijke audio zijn. Een film lijkt me op zijn best op zijn release daardoor.
Chindler's List is uit 1993, het is gewoon in zwart/wit gefilmd. :unsure:

5 sterren voor geluid. De film is heel veel conversatie en verwacht geen explosies of oorlog en de sub die staat te ratelen.
De HD 4K (HDR dacht ik) versie is kwa beeld ook heel mooi van zwart wit contrast en belichting.

Laatst bewerkt:
@CerumenCrevice: verhaal is nie plezant maar qua film kan die toch echt tellen als klassieker, nee?
ik zou het niet weten (aldus unsure), maar ik denk populair gezien een klassieker ja.
waarschijnlijk ga ik deze nooit zien omdat het onderwerp mij te zwaar is (van horen zeggen)

5 sterren voor geluid. De film is heel veel conversatie en verwacht geen explosies of oorlog en de sub die staat te ratelen.
De HD 4K (HDR dacht ik) versie is kwa beeld ook heel mooi van zwart wit contrast en belichting.
geloof ik ook wel, geluid is niet enkel grandeur.

GwtW ook niet echt interesse in maar Casablanca wil ik wel zeker nog bekijken.
One Flew en Green Book zeker bekijken!

Onlangs Green Book gezien door jouw comment hier. Wat een pracht van een film is me dat! vloog voorbij en zalig geacteerd een mooie shots. Dikke merci voor de aanrader!
Wie hem nog niet gezien heeft, DOEN!

Casablanca...maar daar ga ik een mouw aan passen.

Lolita en Barry Lyndon van Kubrick....same

2 Girls, One cup...ga ik voor passen.

Barry Lyndon moet je asap bekijken. Staat op dezelfde streamingdienst als Casablanca, zijnde HBO Max 😉

Films als Lolita, Barry Lyndon, Psycho, The Birds en Once Upon a time in America liggen hier schaamtelijk genoeg al paar maand op blu-ray te wachten. 🫣

Terug
Bovenaan