Welke headset voor PS5 ?

Hunt85

Active member
Hey iedereen,

Ik ben al dagen lang het internet aan het aflezen om een keuze te kunnen maken in welke headset ik zou willen kopen.
Het is om op de PS5 te spelen en het budget ligt tussen de 100 en 200 € .
Het moet een draadloze zijn en liefst met Bluetooth maar dat is geen must.

Eerst wou ik de Pulse 3D nemen maar lees daar toch meer slecht dan goed van.
En als ik dan naar alle andere merken ga kijken zoals Arctis, JBL, Razer, Astro, ... denk ik dat die allemaal wel beter geluid zal zijn maar enkel maar surround op de pc.
Over lees ik dat wanneer je deze headsets op de PS5 gebruikt je geen surround meer hebt.
Klopt dit ?

Ik had eerst men ogen laten vallen op de JBL 800 of de Astro A20 of A40 maar ook hier lees ik overal dat het geen surround is.
Ik heb nu de Turtle beach stealth 700 1ste gen maar die is het een beetje aan het begeven vrees ik.

Kan iemand mij helpen of advies geven ?

Greetz
Mitchell

Het grote gemis bij ELK ander merk is dat Sony niet toelaat om 'chatmix' chat/game volume aan te passen met een knop op de headset. Dat is voor mij een must omdat ik dat geregeld aanpas, afhankelijk van hoe luid iemand zijn chat en/of de game is.
Dus enkel de eigen playstation headsets, zowel de oude als de nieuwe, hebben dat.

Dat maakt alle off-brand headsets een no-go voor mij, ondanks enkele fijne alternatieven. (zelf had ik de arctis 7p op't oog)

Als je dat geen gemis vindt, zijn er inderdaad comfortabelere en betere headsets, afhankelijk van je budget. En je hebt tenminste de optie van een high-end headset te kopen, wat niet bestaat van Sony zelf.

Het grote gemis bij ELK ander merk is dat Sony niet toelaat om 'chatmix' chat/game volume aan te passen met een knop op de headset. Dat is voor mij een must omdat ik dat geregeld aanpas, afhankelijk van hoe luid iemand zijn chat en/of de game is.
Dus enkel de eigen playstation headsets, zowel de oude als de nieuwe, hebben dat.

Dat maakt alle off-brand headsets een no-go voor mij, ondanks enkele fijne alternatieven. (zelf had ik de arctis 7p op't oog)

Als je dat geen gemis vindt, zijn er inderdaad comfortabelere en betere headsets, afhankelijk van je budget. En je hebt tenminste de optie van een high-end headset te kopen, wat niet bestaat van Sony zelf.
Dus als ik het goed begrijp kan ik die mix tussen chat en game wel gewoon in de instellingen aanpassen ook met een headset die niet van Sony is ? De Arctis 7p had ik idd ook op het oog. maar heb ik dan met deze headset bv. surround sound op de ps5 ?

Via de knop op je kaske kan je in de audiomenu zaken zoals volume van chat wijzigen, had ik begrepen. Ik heb nog steeds geen PS5 dus kan het niet zelf even checken. Voor mij is dat te omslachtig omdat ik dat graag instant even aanpas tijdens het online gamen. Op bv. die arctis zit ipv chatmix een knop waarmee je enkel je eigen stem in de koptelefoon luider kan zetten.

Via de knop op je kaske kan je in de audiomenu zaken zoals volume van chat wijzigen, had ik begrepen. Ik heb nog steeds geen PS5 dus kan het niet zelf even checken. Voor mij is dat te omslachtig omdat ik dat graag instant even aanpas tijdens het online gamen. Op bv. die arctis zit ipv chatmix een knop waarmee je enkel je eigen stem in de koptelefoon luider kan zetten.
Ja zo is het idd in het menu.

Voor mij is vooral de surround heel belangrijk.

Topic mag afgesloten worden hier.
Ik heb gisteren de Arctis 7p gekocht en ben er heel tevreden van.
Bedankt voor de hulp hier.

Terug
Bovenaan