Welke handbagage?

Thaiko

Active member
Aangezien ik regelmatig reis, ben ik op zoek naar een nieuwe handbagage (55x40x23). Als je online zoekt, vind je zoveel verschillende soorten en prijzen, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. :p

Welke handbagage gebruiken jullie momenteel en dus waar je tevreden van bent en kunt aanraden?
 
Ik gebruik twee rugzakken. Voor de el cheapo Ryanairvluchten voor een weekendje citytrip gebruik ik een 10 liter rugzak van Decathlon. Ik denk dat het tien liter is, zeventien liter is ook mogelijk.

Voor de non-el cheapo vluchten gebruik ik een 40 liter rugzak van opnieuw Decathlon. Dat is met tien liter extra, maar geraakt net in de overhead lockers van elke zichzelf respecterende airline (dus niet Ryanair).

Vroeger heb ik ook nog zo'n klassieke roltas op wieltjes gehad, maar dat is gewoon onpraktisch. Ik zweer toch bij een rugzak als handbagage.
 
Ik gebruik de Cabinmax rugzakken.

Maximale inhoud voor minimaal gewicht, en ze zijn perfect gedimensioneerd voor Ryanair/Wizzair en consoorten.
Zitten ook gemakkelijk aan de schouders want bandjes met kussentjes.
Veel opbergvakken etc.

De laatste nu na 3 jaar afbeulen (wordt op reis ook gebruikt als sport/wandelrugzak), in perfecte staat.

Kortom, voor mij de perfecte reisgezel :)
 
maar geraakt net in de overhead lockers van elke zichzelf respecterende airline (dus niet Ryanair).
Je bedoelt de meest efficiënte, betrouwbaarste, goedkoopste, meest winstgevende, wereldwijd 2de meest waardevolle publieke luchtvaartmaatschappij ter wereld?

(Sorry, Ryanair redt mijn leven al een paar jaar, ik moet hen dus verdedigen 😀 )
 
Ik gebruik de Cabinmax rugzakken.

Maximale inhoud voor minimaal gewicht, en ze zijn perfect gedimensioneerd voor Ryanair/Wizzair en consoorten.
Zitten ook gemakkelijk aan de schouders want bandjes met kussentjes.
Veel opbergvakken etc.

De laatste nu na 3 jaar afbeulen (wordt op reis ook gebruikt als sport/wandelrugzak), in perfecte staat.

Kortom, voor mij de perfecte reisgezel :)
Wat krijgt ge daar allemaal in, voor hoeveel dagen? Zou dat lukken voor een gezinsuitstap (incl 2 kinderen) met 4 van die rugzakken?
 
Ik gebruik de Cabinmax rugzakken.

Maximale inhoud voor minimaal gewicht, en ze zijn perfect gedimensioneerd voor Ryanair/Wizzair en consoorten.
Zitten ook gemakkelijk aan de schouders want bandjes met kussentjes.
Veel opbergvakken etc.

De laatste nu na 3 jaar afbeulen (wordt op reis ook gebruikt als sport/wandelrugzak), in perfecte staat.

Kortom, voor mij de perfecte reisgezel :)
Welke inhoud heb je? Op bol staat er een review dat je de zwarte moet nemen omdat deze meer features heeft, klopt dit?
 
Wat krijgt ge daar allemaal in, voor hoeveel dagen? Zou dat lukken voor een gezinsuitstap (incl 2 kinderen) met 4 van die rugzakken?
Dat is extreem persoonlijk. Vooral bij de vrouw dan :laugh:

Voor iets langere trips of bij veel sport doe ik soms een was in zo'n wassalon na x dagen. Afgeven en na x uur/s'avonds opnieuw verse kleren.

Het is wel zo dat ik verslaafd geraakt ben aan easy travel zonder hassle.
Als ik morgen 10 miljoen euro krijg, doe ik net hetzelfde.
Ik ben ook een vergeetzak als mijn gedachten elders zitten, dus het is eveneens anticipatie van problemen/stress :)

Rugzak biedt daar als voordeel:
- geen checkin dus een uur later op airport, zowel heen als terug
- geen checkin, dus dat is al 1 keer potentieel lang wachten in een saaie rij vermeden
- geen kans op shit door externe oorzaak zoals verlies of vertraging of staking bagageafhandelaars.
- onmiddellijk door na landing, zonder te wachten.
Daardoor ook 3/4de van het vliegtuig voorbijgestoken indien er paspoortcontrole is bij niet-Schengen
- veel gemakkelijker verplaatsen in luchthavens of nr toilet gaan of shoppen: niemand moet op de zakken letten of geen kans op vergeten etc. want je kan je rugzak gewoon aanhouden.
- taxi en openbaar vervoer in en uit op 0,5 seconden, gelijk waar
- hotelkamer in en uit op 10 minuten ipv 3 koffers met kleren bijeen te moeten zoeken en pakken.
 
Laatst bewerkt:
Welke inhoud heb je? Op bol staat er een review dat je de zwarte moet nemen omdat deze meer features heeft, klopt dit?
Ik heb ze allemaal.
De Metz zonder steel.

Ik reis wel altijd met het 55x40 model (de grote) omdat dit het enige is dat ik mee heb op verplaatsing.
Met die kleine zak wordt dat heel krap als je een paar schoenen maat 48,5 erin wil krijgen en +4-5 dagen weg bent (en je niet om de 2 dagen nr een wassalon wil gaan) :)
Vrouw gebruikt dat bv wel vr een weekend city trip.

Nu ja, zoals met de schoenen zijn mijn kleren ook allemaal xxl en zo (1.95m) dus anderen krijgen misschien veel meer in die rugzak.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze allemaal.
De Metz zonder steel.

Ik reis wel altijd met het 55x40 model (de grote) omdat dit het enige is dat ik mee heb op verplaatsing.
Met die kleine zak wordt dat heel krap als je een paar schoenen maat 48,5 erin wil krijgen en +4-5 dagen weg bent (en je niet om de 2 dagen nr een wassalon wil gaan) :)
Vrouw gebruikt dat bv wel vr een weekend city trip.
Maar ze mogen wel allemaal bij bv Ryanair in het ruim?
 
Is het grootste probleem niet de gewichtsbeperkingen voor carry-on?
Tegen dat je 10kg mee hebt met een cabinmax zal je serieus je best mogen doen.

En nog nooit in mijn hele leven heb ik een carry-on zak ergens moeten wegen... (in die bakjes steken om de grootte te checken, dat wel)
 
Maar ze mogen wel allemaal bij bv Ryanair in het ruim?
Je bedoelt in de cabine? Ja.

Voor de 55x40 moet je wel betalen vr cabin bag of priority nemen bij Ryanair.
(In 2020-2021-2022 controleerden ze niet meer, sinds tweede helft 2023 weer wel, en nu in 2024 zelfs vrij consequent)
 
Ik zie wel dat die afmetingen als volgt zijn: 55x34,5x24, terwijl Brussels airlines de volgende hanteert: 55x40x23

Ik weet nu niet in hoeverre ze bij BA daar moeilijk over zullen doen?
Zal wat proberen zijn.

Ik heb bij ryanair nog nooit problemen gehad en die hanteren 55x40x20cm
 
Terug
Bovenaan